Ben ze zat die feestdagen!

Discussion in 'De lounge' started by boannan, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dit jaar heb ik echt de balen van december. Eerst al een week ziekenhuis met zoontje vanwege het RS virus. Toen we net weer thuis waren overleed mijn moeder (niet onverwacht en na een hele lange lijdensweg) vorige week zaterdag. Zowel eerste als tweede kerstdag bij schoonmoeder omdat het haar eerste kerst alleen is na het overlijden van mijn schoonvader. Afgelopen vrijdag crematie van mijn moeder en vriend is ook al anderhalve week ziek/kwakkelen. Ik merk dat ik een beetje mijn grens heb bereikt.

En dan komt schoonmoeder morgen ook nog voor 4 dagen. Ze is echt wel lief hoor en ik kan best goed met haar opschieten maar ik heb ook wel wat irritaties.

Zo ging ze met kerst zoons snottebel afvegen met haar eigen zakdoek waar ze net haar neus in had gesnoten omdat ze snotverkouden was. Ik heb denk ik elke week wel een gesprek met haar over zoons sondevoeding (hij eet en drinkt niets) en ik proef gewoon dat ze denkt dat zij hem allang aan het eten had gekregen. Alsof we al anderhalf jaar voor niets pre logopedie hebben.
    Ze wil heel graag een keer op zoon passen maar dat betekent dat ze moet leren omgaan met aan en afkoppelen van sondevoeding en als mijn vriend haar daarbij betrekt lijkt ze niet echt geinteresseerd.

Als ik haar uitnodig voor oud en nieuw is de eerste reactie gelijk al 'ja maar ik kom niet voor 2 dagen hoor'. Ze wilde eigenlijk direct na de crematie afgelopen vrijdag al meekomen en dan dus tot 2 januari blijven. Vriend heeft haar verzocht pas morgen te komen en dan geeft ze aan dat ze zo vroeg mogelijk in de ochtend komt en ze maakt een sarcastische opmerking dat ze pas morgen welkom is. Pfff. Ik vind het zo vermoeiend en zie er tegenop. In de eerste plaats omdat ik na een paar dagen gewoon mijn privacy terug wil en in de tweede plaats betekent het voor mij 3 dagen slecht slapen. Zoon zit in de fase dat hij niet in zijn eigen bed slaapt en ik slaap gewoon heel beroerd als hij tussen ons in ligt dus ik stap regelmatig over naar de logeerkamer. Tenslotte zit vriend in de fase dat hij zijn moeder nog zielig vindt (mijn schoonvader is in september overleden) en alles maar dan ook alles doet om het haar naar haar zin te maken.

Ik zie er dus enorm tegenop. Iemand tips?

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ik heb geen tips voor je, wil je alleen even een dikke knuffel geven! Die heb je wel verdiend..

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Knuffel

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff jeetje meid nou ik heb het met je te doen:(.

Maar ik zou lekker vroeg op bed gaan, boekje mee, tv aan......

Ik moet er niet aan denken, heel veel sterkte en een knuffel!!

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Met recht een rotmaand zeg...
    Snap je irritatie.... kan wel allerhande tips geven maar daar heb je vast niks aan. .. hopelijk vliegt de tijd en is het zo januari...

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Sjee meid, wat een rotmaand voor je. Hele dikke digi-knuffel.

7. carebear

carebear Niet meer actief

En wie denken er aan jou?
    Gecondoleerd zeg.
    Wat een zware maanden en vooral laatste weken.
    Denk goed om je zelf hoor.
    En zonder je soms af als je dat nodig hebt en als daar geen begrip voor is dan niet schuldig voelen.
    Je hebt net afscheid genomen van je moeder.
    Knuffel

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Wat een ellende :( Ook aan jezelf denken hoor!

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Gecondoleerd en wat vervelend allemaal zeg :(

Nou heb ik ook een hekel aan de feestdagen (en de afgelopen jaren drukten wij steeds onze snor, maarja nu met de kleine....), maar dan lijken mijn "problemen" maar wat ielig bij die van jou.

Grote digiknuffel!!

10. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik ben het volkomen eens met carebear.
    Denk ook aan jezelf meid.
    Sterkte.

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Er mag ook eens best rekening met jou gehouden worden hoor!
    ik zou dan ook echt niet op je tenen gaan lopen hoor, als je schoonmoeder er is.
    Straks is ze weg, en stort jij in..
    Je hebt net je moeder gecremeerd (oa), zie het niet als je plicht nu je schoonmoeder te entertainen.
    Ik weet niet wat jullie plannen zijn, maar ik zou doen wat goed voelt nu, en lekker rustigaan doen.
    Sterkte meid.

12. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Gecondoleerd met je moeder, jeetje wat hebben jullie een hoop ellende meegemaakt in korte tijd. Mijn zoontje lag vorig jaar kerst met rs virus in het ziekenhuis, dat alleen al was al enorm veel stress. Je zit ook nog in een rouwperiode om je moeder, ik vindt dat iedereen nu extra rekening met jou moet houden!. Ik wens je heel veel sterkte en kan me voorstellen dat de feestdagen voor jou snel voorbij mogen zijn.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een ellende :( Mijn dochter lag 2 jaar geleden in het ziekenhuis met RS, en daarvoor was het ook al dikke stress omdat ze zo vroeg kwam.

Ik kan me dus helemaal voorstellen dat nu nog je schoonmoeder in huis gewoon te veel is. Ik zou proberen om het gewoon aan te geven als je even alleen wil zijn. Kan je man niet een dag op pad met haar? Sterkte en gecondoleerd.

14. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Niks meer aan toe te voegen, sterkte!

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Jeetje joh. Allereerst gecondoleerd met het verlies van je eigen moeder, wat verdrietig voor je en dat allemaal zo vlak voor de feestdagen. Het is slopend als je kind in het ziekenhuis ligt en alles daar ook nog omheen. Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje egoïstisch van je schoonmoeder om hier zomaar even overheen te walsen. Alsof jij al niet genoeg aan je hoofd hebt en je man net zo. Natuurlijk is het vreselijk voor haar om haar man te verliezen, maar vergeet niet dat jij je eerste kerst zonder moeder hebt moeten vieren.

Ik heb geen tips, geen echte, omdat je gewoon volop en middenin de situatie zit. De enige oplossing is afblazen die hap en samen in een hotelletje gaan zitten. Maar dat gaat vast niet lukken en misschien heb je die behoefte niet. Ga, voordat je schoonmoeder komt, met je man zitten en ga deze komende dagen plannen, zodat het voor jou mogelijk wordt om er zo nu en dan even tussenuit te piepen. Een wandeling, een kop koffie met een vriendin. Dat soort dingen. Even afstand nemen. Elkaar wat minder zien met een "goed excuus". Verder kan ik je wel het advies geven om even bij de etos een flesje bach resque te halen. Die kunnen je net even een beetje meer innerlijke rust geven, zonder dat je er suf van raakt of afwezig.

Nogmaals; heel veel sterkte want dit is wel heel veel.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Gecondoleerd!
    Meid, wat een ellende moet jij verkroppen zeg…
    Ik heb zomaar het idee dat er even aan jou voorbij wordt gelopen, alsof jij niets meer in te brengen of te zeggen hebt.
    Je vriend zou beter moeten weten, hij vindt het zielig voor zijn moeder, omdat zijn vader in september is overleden. En ja, dat is heel erg, maar vergeet hij hierbij even niet dat jou moeder net is overleden??
    Ik kan mij zo indenken dat je rust wilt, gewoon even niemand om je heen.
    Ik zou dat echt nog aankaarten en als dit niet terug te draaien is, duidelijke regels houden! Jij wilt ook slapen, dus daar eerst een oplossing voor bedenken. Misschien kan je man bij je kindje slapen?
    Momenten voor jezelf inplannen en afstemmen met je man, zodat je even de tijd hebt voor jezelf, bij kunt komen enz.
    Plan deze dagen goed voor jezelf, anders krijgt de aanwezigheid van je schoonmoeder de overhand. Daarbij, ze hoeft niet overal bij betrokken te worden. Te gast prima, maar gast dus. En dat betekent dat zij zich moet aanpassen!

Sterkte!

17. knap

knap Niet meer actief

Heel veel sterkte.

Hoop dat je het blijft trekken door de regels heen lees ik dat je eigenlijk al op instorten staat.

Hoop dat je iemand kan vinden waar bij je je hart kunt uit storten. Is er personeel in het ziekenhuis van je zoontje die ouders bij staan? Soort ziekenhuismaatschappelijkwerker
    ? Zo dat je daar je gevoel kan bespreken.

Na diverse topic.s moet ik zeggen bij mij zou de bom allang gebarsten zijn.

18. Dvd87

Dvd87 Actief lid

Jan 27, 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    gecondoleerd en heel veel sterkte! Wat een vreselijk grijze en sombere situatie zit je in. Hoop dat het voor jullie snel lente en zomer mag worden. Dikke knuffel!

Share This Page