N.a.v. Het topic over dat het woordje me is verkozen tot stomste woord ben ik wel benieuwd naar welk(e) woord(en) jullie verschrikkelijk vinden?. Zelf vind ik de volgende woorden echt verschrikkelijk: Smikkelen Tenenkrommend Brusje
oppermachtig, dat vind ik wel zo'n naar woord waar meteen mijn haren van overeind gaan staan en ik op de achterste benen sta.
Me vind ik echt vreselijk. Net als alle andere bezittelijke voornaamwoorden die door persoonlijke voornaamwoorden worden vervangen. Verder vind ik het verkeerd schrijven-spellen van sowieso heel irritant. Het komt uit het Duits, dus vandaar de spelling. Dingen als ´me eigen´ als je ikzelf zou moeten zeggen, dat soort fouten. Heel irritant, (op taalniveau dan, ik lig er echt niet wakker van uiteraard).
Aanlengen. Ik zeg altijd aanleggen maar snap nu dat je dingen aanlengen moet noemen maar in mijn hoofd klopt het niet. Wat klopt er wel in mijn hoofd haha. Het woord onlust vind ik ook zo raar ik denk altijd onrust haha
'aanbieden' wanneer het om eten geven gaat aan kinderen... Verschrikkelijk haha. En kids, manlief, hubby, gezellie, eurie en volgens mij wordt dit een hele waslijst als ik doorga.
Heb geen echt stom wordt maar heb een gruwelijke hekel aan verklein worden..:x b.v Basje wil je een aardappeltje bij je vleesje? arrrgggggg
wat ik ook wel een beetje vreemd vind is dat wanneer je baby 's nachts wakker word je zegt dat je baby zeg 3 keer per nacht komt.. Als je er over na denkt klopt daar geen drol van, je baby komt niet, die gilt alleen maar hahaha
Smeuiig. Als iets als "lekker smeuiig" wordt beschreven hoef ik het echt niet meer, getver. En soep. Maar dat is omdat ik als kind altijd soep maakte van slootwater en modder, gras en andere troep van buiten dus bij het woord soep denk ik nog steeds aan die vieze prutjes
Ranzig, me, te veel verkleinwoorden gebruiken, kiddo, scheetje, eureka, kanker gebruiken als scheldwoord, überhaupt veel scheldwoorden gebruiken, 'y' ipv 'ij' typen, en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ja precies dit! Ml zei dit ook, heb toch even duidelijk gemaakt dat hij geen kind met zich mee hoeft te dragen met alles erom heen!