Eerder had ik er al een topic over geopend, dat mijn zoontje iedere keer na 3 kwartier slapen wakker wordt. Nog veel te vroeg voor zijn voeding (dan zou er iedere keer 2 uur tussen zitten) en ik heb ook niet het idee dat hij dan honger heeft. Hij is nu 4 maanden oud en vandaag heb ik hem twee keer een klein beetje diksap gegeven. Vond 'ie lekker! Maar nu lijkt het mij erg veel om hem iedere keer (= twee keer per dag) diksap te geven. Voorheen gaf ik hem wel eens water, maar ik wil nu thee proberen. Welke thee geven/gaven jullie de kleine en vanaf hoe oud? En hoeveel extra vocht mogen babys van deze leeftijd eigenlijk krijgen buiten de voedingen (in ons geval 4 tot 5 keer 200 ml klaargemaakte voeding)? Lijkt me niet oneindig, want de maag kan maar een beperkte hoeveelheid voeding/vocht aan, toch? alvast bedankt, echt fijn om mijn vragen op dit forum kwijt te kunnen en ervaringen met elkaar te delen! groetjes, Natasja2 Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Graag opletten waar je iets plaatst.
ik geef altijd rooibos en kamillethee, hier zit geen pepmiddel in. volgens mij mogen ze per dag max. 1,5 liter vocht maar dat zou je wel kunnen nalezen in je CB boekje. groetjes Lisette
Ik kom regelmatig in een reformwinkel en daar hebben ze kabouterthee. Van het merk piramide. Die mag je ook gebruiken.
Oké, dat wist ik dus niet. Dank je wel! Vanmiddag heb ik hem al een beetje thee (rooibos van een natuurwinkel) gegeven, maar hij vond het niet lekker. Niet aangedrongen, dacht ik probeer het nog wel een keer. Maar daar kan ik dus beter even mee wachten.
niet alleen bij de beebjes.. bij mams en paps gaat die thee er ook absoluut goed in alhoewel wij enkel de kabouterfeestthee halen en niet die andere 2 smaakjes... maar dat is een kwestie van smaak he bovendien is het ook goed voor mams als die nog borstvoeding geeft en goed tegen de krampjes (maar daar zal je met 4 maanden toch duidelijk minder last van hebben) en kabouterthee mag al vanaf de geboorte dus.... zowel aldus de verpakking.. als de huisarts en het cb hier.
ik had begrepen alle theesoorten waar geen theeine in zit. en hoeveel op een dag? geen idee ik geef haar bij elke maaltijd iets te drinken, water of thee gewoon een paar slokjes.
Vonden jullie kindjes thee gelijk lekker? Ik heb het deze week voor het eerst gegeven, ook die kabouterthee, maar ze trekt een heel vies gezicht. Ze stopt wel steeds het flesje weer terug in haar mond met daarna dus weer een vies gezicht. En na een paar keer stopt ze en denk ik ook van laat maar zitten, ga het er niet instoppen. Met water reageert ze hetzelfde, ook deze week voor het eerst geprobeerd. Ben benieuwd wanneer ze wat anders gaat lusten dan melk.
@jo: hier hetzelfde. Als ik hem de fles geef wil hij wel drinken,maar zodra hij doorhad wat eruit kwam trok hij weer zo'n vies gezichtje. Ik wilde het van dit weekend proberen omdat hij bijna geen eten binnenhield en thee en water ligt wat minder zwaar op de maag dan melk, maar was geen succes, dus ik wacht nog maar even.
Vanaf de geboorte kun je flessen aanmaken met babyrooibos. Dat wordt wel geadviseerd voor kinderen met eczeem of krampjes.
@dirksmama: kabouterfeestthee helpt dus ook tegen krampjes geen idee hoe dat zit met eczeem tho.. daar heb ik ngo nooit iets mee te maken gehad eerlijk gezegd. overigens.. hier drinkt anne het ook echt niet uit een fles met een lepeltje in dr mond drinkt ze het heel graag maar stop ik het in een fles.. mooi niet dus kennelijk hoort er uit een fles gewoon melk te komen en niks anders