Dames even een rare vraag hoor maar ik lees dus dat als je rauw vlees zoals filet invriest dat dan de bacterie dood gaat betekent dit dat je het dan wel zou kunnen eten of zeg ik nou wat heel raars
Heb ik ook ergens gelezen! Geldt voor filet américain, rosbief etc. Minimaal 48 uur invriezen geloof ik. Nog niet uitgeprobeerd trouwens, vond ik dan weer gedoe haha.
Nee dit is onzin, de bacteriegroei word wel gestopt, maar ma ontdooiing kan de bacterie weer verder groeien. Was het maar waar, dan at ik echt elke dag een biefstukkie, goed voor mn ijzer gehalte.
Nog nooit van gehoord maar voor alle zekerheid wacht ik wel tot na de bevalling. better safe than sorry .
Bacteriën gaan dan in "slaap stand" dus zodra je het ontdooit komen de bacteriën uit hun winterslaap en zijn ze weer net zo actief.. enige manier om bacteriën te doden is dus goed bakken..
Ik ben vorige week bij de vroedvrouw geweest en zij vertelde hetzelfde. Je biefstuk 72u invriezen en dan mag je hem in principe gewoon rauw opeten. Het bevriezen dood de bacterie toxoplasmose. Heb het ook in de info brochure staan die ik in het ziekenhuis kreeg toen ik net zwanger was. Dus als je rauw of half rauw vlees wil eten vries het gewoon lekker een paar dagen in en de bacterie is dood. Ik zou hem wel vlak na het ontdooien opeten en niet opnieuw een dag laten liggen. Veel smul plezier!!!
Ik zie dat de meningen erg zijn verdeeld hierover hihi lastig ik ga dit eens navragen bij de vk kijken wat zij zegt.
Toxoplasma overleeft de vriezer inderdaad niet, en dat is de belangrijkste reden om geen rauw vlees te eten. Sommige andere bacteriën zouden de vriezer wel eventueel kunnen overleven en na ontdooien weer kunnen gaan groeien, alleen dit gaat dan om bacteriën die niet specifiek gevaarlijk zijn voor de baby. Het zou inderdaad veilig zijn dus. Maar vind het zelf toch nog steeds iets te spannend... Mn man regelt broodje filet american na bevalling mmmm
Ik zou het niemand aanraden om het uit te gaan proberen. Mocht je graag filet american willen eten: probeer dan eens de vega variant van de albert heyn uit. (Ligt bij de humus en voorverpakte vlees). Lading mayo en uitjes er over heen en genieten maar!
De vega variant ken ik bij Bas tegenwoordig Dirk hebben ze die ook die hebben wij perongelijk lang geleden eens meegenomen ipv de echte ik weet nog wel dat ik die toen echt niet te eten vond haha misschien nog eens proberen maar geloof niet dat deze aan mij bestemd is haha
Dirk ken ik niet, maar die van de Appie is veel lekkerder dan bijv. die van het merk vivera En oke, het is anders dan de echte variant (schijnt, ik eet al jaaaaaahaaaren geen vlees meer) maar echt: die van de appie is best te pruimen.
Ik neem het risico gewoon niet.. Wie weet staat je vriezer niet hoog genoeg of weet ik veel, blijft er toch nog iets achter.. Ik smacht ook al maanden naar mijn broodjes rosbief en filet americain en medium biefstuk enz.. Maar ik heb het er graag voor over en weet nu al dat dit alles na de bevalling extra lekker gaat smaken weer
tsjaa... het staat zelfs op het voedingscentrum dat het zou kunnen(en iedereen hier altijd het heilig het voedingscentrum vertrouwd) niet alle bacterieen gaan dood nee, maar de toxoplasmose wel.... Hier staat dus een bakje in de vriezer... de eerste en ben benieuwd of ontdooien filet american überhaupt te eten is
Ik vroeg dit me gewoon af en ja ik heb best trek in een broodje filet ja maar dan wil ik wel dat het 110% veilig is en een wereldramp nee totaal niet maar de een heeft er meer moeite mee als de ander om dit te laten staan
Ingevroren of niet, ik waag het er liever niet op. Zo ver ik weet komt een bacterie na het ontdooien gewoon weer 'terug'. Ik wacht nog wel een paar maandjes