Hallo. Ik geef mijn zoon van 4 mnd. borstvoeding en heb zo nu en dan een verstopt kliertje. Als ik hem dan aan leg en de borst goed leeg laat drinken is de pjn en de harde plek gelukkig snel weer weg. Gisteren had ik ook weer een harde plek. Ik was niet bij mn zoon in de buurt dus kon hem niet direct aanleggen. Na een uur was mn hele borst pijnlijk en straalde het zelfs uit nar mn schouder en arm. Ik had ook verkrampte schouders en kaken. Ben toen snel naar huis gegaan om hem aan te leggen. Hij dronk goed aan de borst die gelukkig weer zacht werd. Helaas bleef de borst wel erg pijnlijk en had ik ondertussen koorts. Ik ben vanmirgen naar de huisarts geweest en hij kon geen harde plek meer voelen dus concludeerde dat er geen borst ontsteking is. Ik voel me echter nog steeds niet lekker en heb ook verhoging. Mijn zoon drinkt nog steeds goed, aan beide borsten. Waarom heb ik zo'n pijn? Is er echt geen ontsteking?
Kan een sluimerende ontsteking zijn (geweest). Neem je rust, blijf voeden en let op dat de plek niet afgeklemd wordt door bijvoorbeeld beha bandjes of strakke kleding. Na een paar dagen zal het beter gaan, de plek kan nog wel even gevoelig blijven.
Het gaat gelukkig al weer beter. Zoonlief bleef goed drinken, slapen was wat lastig en ik heb 3 dagen geen BH gedragen. Vanmorgen eindelijk wakker met veel minder pijn. Bedankt voor je reactie!