Hallo, Vanwege mijn zwangerschap zit ik in de ziektewet. Mijn contract loopt 1-2 af maar ik heb nog niks gehoord. Hoe nu verder? Ga ik dan ziek uit dienst? Heb ik dan niet recht op nog een maandsalaris aangezien ze te laat zijn met iets te laten weten of geld dat niet als je in de ziektewet zit?
Beste Mikkie32, Wat naar dat je ziek bent. Je wilt graag weten hoe het verder gaat als je contract afloopt en hoe het zit met de aanzegtermijn. Als je contract afloopt en je bent ziek, dan meldt de werkgever je ziek uit dienst bij UWV. Over de aanzegtermijn hebben wij de volgende informatie. Als je werkgever zich niet of niet op tijd houdt aan de verplichte aanzegtermijn, dan is hij verplicht om je een vergoeding te betalen voor het aantal dagen dat hij te laat is. Met een maximum van een maandloon. Als hij bijvoorbeeld een week te laat is met aanzeggen, dan heb je recht op een week loon. Je mag deze vergoeding opeisen tot 2 maanden na het einde van je arbeidscontract. Als je werkgever de vergoeding niet aan je wil betalen, dan kun je dit voorleggen aan de rechter. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam