ingewikkelde vraag over ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door setje, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Goedenavond,

Ik kon niet zo gauw een duidelijk onderwerp maken over mijn vraag, vandaar even zo..

Ik ben na een grote overname samen met veel collega's boventallig verklaard. Dit met een opzegtermijn van 4 maanden (omdat ik ruim 15 jaar in dienst ben), per 1 april 2015. Tot die tijd ben ik nog officieel in dienst.

Om iedereen de zoveel mogelijk kans op een nieuwe baan te geven, zitten we dus tot die tijd betaald thuis, en zijn we vrij om ergens anders te gaan werken.

Nu mijn vraag; stel ik kan nu ergens anders werken, (en ben dus bij 2 werkgevers in dienst) en ik stop er bijvoorbeeld in februari mee om wat voor reden dan ook, heb ik dan nog steeds recht op een uitkering per 1 april? (mocht ik niks anders vinden)

Ik hoop het zo een beetje duidelijk te hebben omschreven.

groet Setje

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Setje,

Je verhaal is duidelijk hoor.
    Jammer dat je samen met veel collega’s boventallig bent verklaard.

Je kunt in aanmerking komen voor een WW-uitkering als je voor het eind van de opzegtermijn gaat werken bij een andere werkgever en daarna werkloos wordt.

Dit is echter niet altijd het geval.
    Ga je werken en neem je daarna zelf ontslag zonder dringende noodzaak?
    Je loopt dan het risico dat UWV dan van mening is dat je ‘verwijtbaar’ werkloos bent.
    In dat geval krijg je vaak geen uitkering of krijg je de eerste tijd een lagere uitkering.

Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nll/webcare

Deel Deze Pagina