12 weken zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Daphne21, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    hoi

ik heb een vraagje misschien een rare vraag
    op 15 februari ben ik voor de eerste keer bij de verloskundige geweest toen zou ik 9 weken zijn geweest
    nu drie weken later zou ik dus 12 weken moeten zijn maar nu heb ik vandaag de eerste echo gehad en ze kwamen uit op maar 10 weken :(
    schaten ze dat op de grote van de baby of hoe word dat gekeken?
    maar nu is het dus ook zo omdat ik dacht dat ik 2 weken terug 10 weken was ben ik toen al gestopt met foluimzuur kan dat nu kwaad dan?
    misschien maak ik me wel te veel zorgen

groet daphne

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Daphne,

we adviseren foliumzuur te slikken van minimaal 4 weken voor de bevruchting tot minimaal 8 weken erna. Dus dat is geen probleem.
    Het vruchtje wordt met een echo opgemeten en aan het aantal millimeters is een termijn gebonden als dit voor de 12 weken gebeurrd. OP die manier berekend de computer automatisch hoever je bent. Vaak doet de echoscopiste een paar meting achter elkaar en dan krijg je een gemiddelde. Je bent waarschijnlijk dus 2 weken later bevrucht dan jullie dachten. Krijg je toevallig over 2 weken nog een echo?

Groetjes Brigitte

3. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    bedankt voor je antwoord maar zover als ik weet krijg ik over twee weken niet nog een echo
    we wachten allemaal wel af we vonden het allemaal een beetje raar

groet daphne

Deel Deze Pagina