Even een vraagje. Ik ben nu 4 maanden gesdtopt met de pil. Vanaf mijn laatste pil al gelijk een regelmatige cyclus, eind maart, eind april, eind mei, eind juni ongesteld. Helemaal geen klachten of iets dergelijks ook geen symptomen die zowel aan een zwangerschap als aan het ontpillen te wijten zijn. Heb ik nu niet hoeven ontpillen of kan dat nog komen?
Ontpillen hoeft niet persé een onregelmatige cyclus te zijn, het kan ook zijn dat je bijv. nog geen goed baarmoederslijmvlies aanmaakt, om maar eens wat te noemen. Ontpillen heeft te maken met dat je lichaam alles, dus niet alleen je cyclus, maar ook de aanmaak van het slijmvlies e.d., weer zelf moet gaan regelen. Hoeveel tijd hierover heengaat is per persoon verschillend. Of je wel of niet nog te maken hebt met de gevolgen van pilgebruik, is eigenlijk niet te zien. In mijn onderschrift kun je zien dat ik bijna een jaar geleden een miskraam heb gehad. Dat kon ten gevolge van de pil zijn, maar daar komen we nooit achter. Met andere woorden: het is niet te zeggen of je wel of niet moe(s)t ontpillen. Maar alleen maar heel fijn voor je dat je er geen last van hebt.
Hey, dit is echt iets waar ik dus ook mee zit, he! Ik ben op 17 maart 2008 na mijn stopweek te hebben gehad gestopt met de pil. Heb netjes op tijd elke keer mijn cyclus gehad en geen duidelijke ontpillingsverschijnselen gemerkt. Alles ging gewoon oke! Was er allang blij mee! Maar deze maand..... sjonge jonge... Na mijn eisprong tot mijn NOD: -Pijnlijke borsten hele dag door, maar in de ochtend erg pijnlijk en hard... -Gevoelige tepels - Iets na mijn eisprong tot een week voor NOD vage ongikrampen, rupgijn - Maagzuur - Pukkels boven mijn borsten, week voor NOD - Voor NOD pukkels op armen en beetje op rug Pfffff! Omdat ik voorgaande maanden nergens last van had dacht ik echt: ik ben zwanger! Was er echt van overtuigd! Vooral omdat ik gisteren eigenlijk al ongi had moeten worden! Vanmorgen werd ik letterlijk wakker van lage rupgpijn en erge menstruatiekrampen en later op de dag dus toch nog ongi geworden. Ik baal ff van mijn lichaam en snap dit dus niet! Mijn borsten doen nog steeds pijn! Ik baal hier echt van... Groetjes Asli !
Hoi MyPrecious, jazeker....grrrr, erg vervelend! Vind het maar niks aan zo, elke maand in de stress en onzekerheid. De pil is gewoon echt troep, voor mij nooit meer! Was maar 2 jaartjes aan de pil, moet je nagaan! Voordat ik aan de pil was, had ik nooit ergens last van. Dit is echt allemaal nieuw. Het lijkt zoooooooooooo erg op zwangerschap, je voelt je zelfs zwanger :S (komt vast door alle verschijnselen) Ik hoop voor jou op een positieve test, meid!
Dankje Assi! Ik ben vorige maand gestopt met de pil dus ik moet ook nog afwachten of ik geen last van ontpillen heb. Ik heb zelf de pil 6,5 jaar gebruikt. Welke pil had jij? Succes met de volgende ronde .
Hoi hoi MyPrecious, ik slikte Microgynon 30 wat later dus ineens Stediril 30 werd. Ik slikte 2 jaartjes wat nog niet eens zo lang is. Jammer dat er bij de dokter nooit wat verteld wordt over het ontpillen zelf. Staat ook niks in de bijsluiter volgens mij? Als ik dit had geweten had ik het nooit geslikt.. Welke heb jij geslikt en hoe lang? Heb je trouwens al getest? Heb jij ook verschillende zw.symptomen?
Haai Assi, Ik slikte ook Microgynon 30 (6,5 jaar). En er staat idd niks over ontpillen op de bijsluiter. Heb nog niet getest. Zal een paar opnoemen dan: misselijk (zonder overgeven), blauwe aders op en boven mijn borsten, amper eten (weet niet of dat zw.sympt. is), hoofdpijn, soms wazig zien. Me vriend zegt dat me borsten groter lijken, had het me ook ingebeeld maar ik weet het niet zeker.
Nou, dat klinkt wel als een zwangerschap! Heb je al getest? Je bent 2 dagen overtijd dus je zou al kunnen testen! Overtijd zijn is natuurlijk ook wel een symptoon, he! Kijk, het kan ook ontpillen zijn, maar ik zou toch maar even testen, hoor. Spannend!