Ingie zo dat is schrikken zo'n nieuws. Kan me bij de arts wel wat voorstellen dat ze huiverig zijn bij mensen met overgewicht, maar overleg eens met haar over IUI in een natuurlijke cyclus. Zoals je al zegt ligt het aan je mannetjes zaad die heeft een handje nodig jij niet. IUI doen ze ook zonder hormonen vraag dat eens na.
Ha Mariska.... ja hoor, we houden de moed erin hoor.... Ik ben altijd al een vechtertje geweest.... MamavTygo:..... hé da's een goede tip... Ik zal het gelijk vragen als ik haar aan de lijn heb... [/quote]
Ik krijg ook een IUI in eigen cyclus maar wat ze tegen mij weer gezegt hebben is dat ze niet mee werken om een zwangerschap te realiseren die risico`s met zich mee brengen die een overgewicht zwangerschap heeft. Maar ik zal het zeker even navragen ingemoppie omdat ze bij jou het feit hormonen genoemt hebben. LIEK
He Ingie, Wat een domper voor jullie zeg. Dit wil je nu net niet horen. Ik kan wel begrijpen wat ze zeggen met eventuele risico's m.b.t. overgewicht, maar toch. Gelukkig weet je nu wel dat alles van binnen goed zit je bij je en dat de kans op een spontane zwangerschap dus nog altijd gewoon aanwezig is. Ik hoop dat je telefonisch al wat meer duidelijkheid krijgt meid. En op dieet gaan is ook vast een begin, maar misschien moet je dat wel met hulp gaan doen dan zodat het verantwoord gebeurt? Meid, veel sterkte, een hele dikke knuffel en ik zie je bij de tempkaartjes he! Olga
Hoi Olga... als tempverslaafde blijf ik waarschijnlijk nog wel even buurten...... hihi, kan niet kwaad om dat ei in de gaten te blijven houden. En het kan ook geen kwaad om te kijken of het afvallen enig effect op de temps kan hebben...... Ik begrijp het ziekenhuis ook wel. Ik zou in hun situatie ook een beleid hebben. Het is die domper hé... Maar ik heb nu weer een boomstam achter de deur i.p.v. een stokje........
Lekker janken meid, dat moet er allemaal uit! gewoon doen! maar dan nog vind ik het knap dat je jezelf weer bij elkaar raapt! tis allemaal al klote genoeg! dikke kus!
Hoi hoi, Ik vind dat je er super mee omgaat meid, je mag trots op jezelf zijn ! Hopelijk hoeven jullie niet al te lang meer te wachten op dat telefoontje. Liefs, Bibu !
Dat soort dingen mogen ook best gezegd worden vind ik ! Je doet het super en ik weet zeker dat je op een dag een hele lieve en sterke moeder zult zijn.
He Ingrid, wat een verhaal. Even afwachten wat ze gaan doen dus, hopelijk bellen ze snel. dikke knuff
hallo allemaal, Lief dat jullie zo met mee meeleven vandaag. Ik kan helaas op mijn werk niet meer meegluren (heb een uitbrander gekregen, omdat ik teveel op niet werkgerelateerde sites zat.... maar dat effe on-topic). Ik heb vandaag de hele dag op hete kolen gezeten en mijn mobiel in de gaten gehouden. Maar ze belde vanavond pas om 18.00 uur terug toen we allang thuis waren. En natuurlijk net toen mijn man even een boodschap ging doen... Maar het komt eigenlijk daarop neer, wat ze gisteren al zei. Ze heeft het binnen het team besproken en men is tot de conclusie gekomen dat het onverantwoord is om tot vruchtbaarheidsbehandelingen over te gaan. Ik vroeg of dit voor alle behandelingen goldt, dus ook voor IUI in eigen cyclus. Ja, het geldt voor alle behandelingen waar het ziekenhuis ondersteuning moet bieden. Er komen dus ook geen verdere onderzoeken (controle baarmoederslijm op antistoffen, samenlevingstest). Deze tests worden alleen gedaan als men daarna verdere stappen m.b.t. vruchtbaarheidsbehandelingen onderneemt. De BMI grens is inderdaad 34 en ik vroeg ook naar de leeftijdsgrens voor behandelingen. Die is 43 jaar. Men adviseert om eerst af te vallen. Aangezien het ziekenhuis hierin geen ondersteunende rollen aanbiedt, stelt ze voor om dit met de huisarts te bespreken. Ze schrijft een brief voor de huisarts. In de brief wordt geadviseerd om met behulp van een diëtiste, weight watchers of kruiszorg te gaan afvallen en dan verder te kijken. Ze gaf ook nog nadrukkelijk aan, dat het hierbij om een beleid van HUN ziekenhuis ging en dat een ander ziekenhuis misschien andere regels handhaaft of andere grenzen aangeeft. Oh ja Lieke... ik heb de naam nu wel onthouden. Dr. Annemarie Mulders (of Smulders)... Maar ik kan haar nergens op de site van het EMC vinden. Dus volgende week maak ik een afspraak met de huisarts en in de tussentijd ben ik weer begonnen met lijnen. Ik hoop alleen dat het succes van de hersteloperatie de komenden maanden nog blijft bestaan. Tja.... de volgende huilbui heb ik ook al weer achter de rug. We gaan nu vol goede moed lijnen.... wie weet wordt het dan alsnog een spontane zwangerschap......
hoi ingemoppie meis, ik baal echt verschrikkelijk voor je.Ik weet hoe k*t je je nu moet voelen.Ik kamp nl met precies het tegenovergestelde en word denk ik helemaal gek als ze tegen mij zouden zeggen dat ze pas gaan behandelen als ik eerst aan kom.(47 kilo bij een lengte van 1.73) Voor een ander is het gemakkelijk praten, maar ik weet hoe moeilijk het is om je gewicht te veranderen.Ik kan nl alles (vr)eten wat ik maar wil en ik kom geen grammetje aan.Dietiste heeft ook niet geholpen. Ik heb ook gelezen dat het moeilijker kan zijn om zwanger te geraken ivm met ondergewicht, dus daar ben ik klaar mee Ik hoop echt voor je dat het met behulp van goede ondersteuning gaat lukken om af te vallen.Heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.dikke knuffel!
Hallo Carmen.... sjee zeg..... kunnen we elkaar niet wat geven.. ik een beetje van mij naar jou... zijn we alletwee op 'normaal' gewicht.... nee effe serieus.... ik hoop niet dat dat bij jou tot een probleem kan lijden hoor! Zouden ze daar echt moeilijk over kunnen doen? Ik bedoel, als je gezond bent en gezond eet, maar wel heel erg slank bent, dan moeten ze je toch wel helpen... Ik ga heel hard voor jullie duimen hoor! En bedankt voor je ondersteunenden woorden.
Heey meissie had zo gehoopt dat het klavertje 4 geluk zou brengen! Hopelijk brengt ie wel geluk voor een evt. spontane zwangerschap! Meissie vanuit hier nog een hele dikke knuff! Liefs Pearly
Hoi ingiemoppie, ik ken het probleem ik moest 12 kilo afvallen voor ze willen behandelen, bij ons is de grens BMI 30. het is voor mij zo'n enorme stimulans geweest dat het me wel gelukt is. ik wens je veel succes en ik vind eigelijk ook een beetje dat de wereld oneerlijk is maar de kans op succes word groter naar mate je minder zwaar bent. Groetjes Beeb
Heel het BMI verhaal is weer helemaal nieuw voor me, maar ik begrijp de teleurstelling helemaal. Veel succes lieve Ingiemoppie! Liefs Mirre