Ingiemoppie: 1e keer fertipoli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingiemoppie, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Jeetje zeg ingie wat balen! Een dikke knuffel voor jou!
    Ik wil je heel veel succes wensen met het afvallen! Je weet nu in ieder geval waarvoor je het doet, een mooie baby, dat moet toch een flinke stok achter de deur zijn!
    maar het mooiste zou nog zijn, als het toch nog via de normale weg gaat lukken!
    Ik duim voor je hoor!

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Tjee, wat vervelend dat je dan eerst ook nog moet gaan afvallen, ik kende het verhaal inderdaad ook over de bmi, maar ik heb mijn levenlang ook moeten lijnen dus ik wilde toch even HEEL VEEL sterkte succes en doorzettingsvermogen wensen! Liefs Ester.

3. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Jeetje meid, wat een kl*te zooi, ik hoop dat er misschien een andere ziekenhuis is die je wel wilt helpen, of ga je niet op zoek naar een ander ziekenhuis? Ik hoop echt anders dat je de kracht en de hulp krijg om aftevallen, ik hoop zo voor je dat je toch nog spontaan zwanger zal worden.
    Liefs Jolie

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Jeetje meid dat is echt ontzettend k*t snap dat niet hoor, alsof dat het daar vanaf hangt :(

als jij verder in goede lichamelijke gezondheid bent wat maakt het dan uit zeg?

Dan staat mij ook nog wat te wachten als ik de weegschaal van de vriend van mijn moeder mag geloven.

Ik ben 1.68 mtr met een gewicht schommelend tussen de 66-69 (verschilt heel veel) maar mijn bmi volgens zijn weegschaal is vet over de 30 heen, terwijl ik mezelf toch echt niet dik vindt.

ben benieuwd waarom ze altijd zoveel rekening houden met dat bmi gebeuren, als ik jou was zou ik eens verder kijken of je niet in een ander ziekenhuis geholpen kan worden.

klein voorbeeldje kijk naar muuske46 die loopt bij een ziekenhuis waarbij de grens voor ivf/icsi hoger ligt dan de rest misschien is dat een optie?

kan toch niet zo zijn dat je door zoiets je droom in je ijskast moet gaan zetten en met alle macht eerst moet gaan afvallen om straks als je eenmaal zwanger bent weer aan te komen?

heel veel succes en liefs
    smoekie

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jeetje Ingiemoppie, ik zou eerlijk gezegd echt bij een ander ziekenhuis gaaninformeren. Ik vind dit toch wel heel moeilijk te verkroppen dat ze om deze reden niet gaan behandelen. Gewicht is voor sommigen van ons ons hele leven een issue (en elke debiel, excusez le mot, kan maar kidneren krijgenb alsof het niets is). Ben je straks afgevallen, kom je het allemaal weer aan tijdens de zwangerschap...pffffff

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    das vaag want ik ben ook 1.68 en weeg nu 66 kilo en mijn BMI is toch echt 23,4, zowel op de site van voedingscentrum en bij de dokter. gezond gewicht dus.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vind het een verdrietig bericht Inge :cry:
    Ik vind je heel stoer als je het gewicht gaat proberen af te vallen!
    Ik wens je ook mega veel sterkte ermee!

dikke kus

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hoi ingemoppie,

wat vreselijk klote zeg als je zo'n bericht krijgt.
    ik kan me je wanhoop helemaal voor stellen.
    misschien is sonja bakker iets voor je?
    ik viel er best snel en goed mee af en ik at wel gezond.
    er zijn een hoop dieten waarmee je extreem afvalt maar waar je cyclus weer van in de war raakt.
    cambridge is zo'n dieet weet ik uit ervaring.
    ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt in je situatie.
    misschien inderdaad eens informeren bij eenander ziekenhuis.

heel veel liefs en doorzettingsvermogen toegewenst,

peggy

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Hoi inge, Kl.. nieuws zeg had zo anders gehoopt maar met mijn verhaal in mijn hoofd en precies het zelfde ziekenhuis had ik er weinig hoop in voor je.

Top dat je, je zelf ondanks het verdriet weet op te laden om een strijd tegen de kiloos te gaan voeren.

Al meerdere hebben hier al voor je aangedragen om te informeren of er ZH aka fertiliteitspolies die de grenzen anders hebben gesteld.
    of die geen grenzen hebben?
    Ik denk dat ik dit zelf wel zal hebben gedaan als ik te veel zal moeten afvallen.
    Met welke keus die je ook maakt we zullen je steunen en ondertussen hopen dat het spontaan zal gebeuren.
    LIEK

10. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hi Inge,

heel veel succes verder. Ik zit ook te denken dat er eigelijk een website moet zijn waar je kunt lezen welk ziekenhuis welk bmi hanteerd voor hulp met vruchtbaarheid. Het is erg raar dat het ene ziekenhuis bijvoorbeeld 30 bmi hanteerd en de ander 34. Want als dat echt zo is dan zou ik ook kiezen voor diegene waar de hoogste bmi is. Trouwens als je om je heen kijkt zie je heel veel "zware"moeders die hebben toch ook niet (mag ik hopen) bij hun zwangerschap te horen gekregen van iedereen eigelijk ben je te zwaar voor een gezonde zwangerschap.

Mijn BMI is ook te hoog. In ons ziekenhuis heb ik eigelijk niet gehoord wat de grens is.

Heel veel sterkte en als je verdietig bent mag dit ook. Het is jouw gevoel al zeggen 100 mensen het valt wel mee niemand kan weten hoe jij je voelt

Groeten Nicole

11. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hoi allemaal, dank jullie wel voor alle berichtjes. Ik heb hier en daar trouwens een paar goede tips gelezen, die ik zeker ga oppakken. Jammer dat er bij sommige niet staat om welk ziekenhuis het handelt, want dan weet ik of het wat meer in de buurt ligt.

We zijn dus vandaag begonnen met het dieet van Sonja Bakker.... (elk pondje helpt). Daarnaast gisteren de aanvraag voor een maagband ingediend en prompt werd ik gebeld. Echter kon ik niet opnemen (zat in vergadering, staat een beetje raar nietwaar?)... Met terugbellen krijg je zo'n bandje met keuzemenu.. hihi... en ik wist niet welke ik moest nemen. Dus afwachten maar.

Verder heb ik 3 ziekenhuizen op het programma staan, waarmee ik contact wil opnemen i.v.m. hun huisregels voor vruchtbaarheidsbehandelingen.

Het ziekenhuis in Roosendaal,
    Het ziekenhuis in Zwijndrecht (iemand raadde die aan) en het St. Franciscus in Rotterdam (ook advies van iemand).

Eens kijken of die allemaal zo'n soort beleid hebben. Daarnaast zei mijn moeder, dat een kleiner ziekenhuis misschien niet zulke huisregels hanteert. Dus we gaan de komende weken maar eens met de telefoon in de hand zitten. Kijken of we verder komen. Struinen we alle ziekenhuizen af in de nadere omgeving...

12. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hai Ingrid,
    Gelijk heb je dat je eens rond gaat bellen om te zien of je ergens anders wel geholpen kan worden.. Laat het er niet bij zitten hé...
    Liefs Mariska

13. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hoi Ingrid, ik heb net je hele verhaal zitten lezen en vind het echt oneerlijk dat je niet geholpen wordt alleen maar vanwege je BMI! Heel veel succes met het afvallen hoor! Heb er echt respect voor dat je ´t gaat proberen! Het hebben van overgewicht is al niet prettig (ben zelf ook ooit 30 kg afgevallen) en als het dan ook nog eens in de weg staat mbt hulp krijgen vanuit 't ziekenhuis, is dat helemaal frustrerend lijkt mij :( ... Dus nogmaals sterkte en hopelijk vind je in de tussentijd een ziekenhuis waar je wel al nu terecht kan!

14. Ingiemoppie

Linda en Mariska.... bedankt voor jullie aanmoedigingen.... Zodra ik wat meer weet over ziekenhuizen laat ik het weten.

Ik denk dat daar in de toekomst anderen ook baat bij kunnen hebben..... even de ziekenhuizen in kaart brengen :D

15. Niet meer actief

Veel succes!Ik zit straks misschien in hetzelfde schuitje.Als er geen afwijkingen gevonden worden, gaan ze ws pas in juni 2008 iets voor ons betekenen.Ze vinden dat we het eerst 2.5jr zelf geprobeerd moeten hebben. Ik denk dat maar 5% goeie zwemmers nog te veel is om serieus genomen te worden.Hij begon ook over m'n leeftijd, als ik ouder was geweest hadden de zaken anders gelegen.Ik ben nu 31, maar zou graag 2 kinderen willen, dus dat gaat een 10jarenplan worden... :cry:

16. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Lieve Ingie-moppie, jij ook hier aanbeland? Ik zie het nu pas...heb er vast overheengekeken... :oops:
    En dan lees ik ook nog dat je zulk rottig nieuws te verstouwen hebt gekregen.....
    Ik wil even zeggen dat ik je een heuse kanjer vind! Hoe jij overkomt uit je berichtjes vind ik geweldig! :D
    Het nare nieuws heb je in een korte tijd om weten te draaien in een paar kordate stappen die jou ongetwijfeld veel zullen helpen! Petje af hoor meis.... ;)
    Ik wens jou uiteraard onwijs veel succes, en ik zal aan je denken tijdens mijn Sonja-maaltijdjes... ;) (zit net in week 2...)

17. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Hoi, ik zat vandaag nog te denken hoe het met jou gaat aangezien je toch maandags wilde starten met dieeten.
    Ik ga je heel veel succes wensen en hoop dat sonja jou heel veel kilo`s minder geeft.
    Ben benieuwd hoe het afloopt met je aanvraag ivm maagband, hoop dat ze snel terugbellen.
    Ben benieuwd naar de huisregels ivm andere ziekenhuizen.
    SFG Rotterdam doet niet de bij IVF en ICSI niet de TP daarvoor zal je naar EMC moeten zal toch grote grap zijn als je dan bij EMC voor een TP moet gaan als je geen IUI kan doen mbt de zaadkwaliteit van vriendlief.

Succes met alle stappen die je onderneemt , je bent heel goed bezig toppie.
    Liefs Liek.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He Ingie,

Even kijken hoe het nu met je is hoor.
    Ik zie (lees) dat je direct op een positieve manier probeert de draad op te pakken. Heel knap van je. Ik hoop dat je wat wijzer wordt uit je ziekenhuis research.
    Heel veel succes met Sonja Bakkeren!

Liefs Olga

19. Ingiemoppie

Hoi allemaal... gossie... ik zie een hoop bekenden opduiken! :D:D: lief van jullie...

Carmen.... ik zou het als ik jou was ook niet bij laten zitten. Dat is toch van de gorte zeg.... 2,5 jaar proberen. hallooooooo waar zijn we dan!
    Kun je het niet bij iemand anders nog proberen? Net als ik?

Ik heb trouwens vandaag een telefoontje gehad van het instituut waar ik met die maagband aan de slag wil gaan. Zij hebben geen contract met mijn verzekeraar. Dus ik moet nu eerst zelf mijn verzekeraar contacteren en kijken of ik dan iets bij hun kan doen. Echter werkt mijn verzekeraar met ziekenhuizen in NL, waar een wachttijd van 2,5 jaar voor staat (zei dat instituut). Vrijdag is dus echt een beldag voor mij.......

Dag 2 van week 1 van Sonja is tot nu toe goed gelukt. Gisteravond 40 baantjes gezwommen en vanavond naar de sportschool. Morgenavond rustdag en donderdag naar Aquagym. Beetje overdreven? ;);) nee hoor.... ik sportte voorheen ook 2 x per week. Heb er nu alleen een dagje extra aangehangen.

Iedereen ook veel succes met de eigen pogingen voor afvallen, vruchtbaarheidsbehandelingen en veel meer...... KISS KISS KISS

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Hoe gaat het met je ingemoppie , is het een beetje gelukt met de eerste kilo`s?

Ben je al wat wijzer geworden met het beleid tov BMI in andere ziekenhuizen?

LIEK.

Deel Deze Pagina