Ingiemoppie: 1e keer fertipoli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingiemoppie, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hoi Liek,

ik ben de eerste week 3.3 kg afgevallen met Sonja. Ik stond helemaal versteld. Zoveel haalde ik nooit in de eerste week met Weight Watchers.

Afgelopen vrijdag heb ik geen beldag gehouden. Ik lag met de vreselijkste migraine in bed die je maar kunt bedenken. Daarnaast manlief nog met darmgriep, dus was een gezellige boel (not dus hahaha)...

Momenteel ben ik nog weinig online, omdat naast het afvallen men natuurlijk ook moet bewegen (het ene gaat beter met het andere ;)). Dus ga ik 2x week sporten i.p.v. 1x week..... pffff valt niet mee hoor.

Maar ik ben wel blij dat ik nu van 141.9 kg naar 138,6 kg gegaan ben. Mijn volgende doel is, om onder de 135 te komen (of dat direct in week 2 lukt? We zullen zien).....

Succes morgen bij jou! Ich drücke die Daumen (zouden we in Duitsland zeggen).... duimen drukken dus!

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Knap hoor! Ga zo door!

3. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Dat schiet wel op ja, 3 kilo in een week. Ik hoop dat het zo blijft gaan en dat je snel op gewicht ben.
    Groetjes Jolie

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Top Inge , je bent echt zeer goed bezig.
    Mijn complimenten hoor...
    Liefs Liek.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He Ingie, ruim drie kilo in een week....dat is goed zeg! En zeker in combinatie met sporten. Dat is misschien ook nog lekker om je hoofd leeg te maken en je beter te voelen. (zeg ik, die ook nodig moet gaan sporten)

Liefs olga

6. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey meissie,

Hoe is het nu met je?

Liefs Pearly

7. Ingiemoppie

hallo Pearly, lief dat je vraagt.

héhé, kei druk gehad de laatste tijd. Kom je niet aan snoepen toe hahahaha.....

Ik ben nu in totaal 4,5 kg kwijt. Maar ondertussen toch wel aangemeldt voor een maagbandoperatie. In eerste instantie krijg ik een gesprek en vooronderzoeken en dan kan ik alsnog beslissen of ik het wil of niet.

Morgen is weer NOD, maar ik ga ervan uit, dat ik gewoon weer ongesteld wordt.

We hebben wel vakantie geboekt. In mei gaan manlief en ik er eens lekker ouderwets met zijn 2-tjes op uit. 11 dagen kreta.

Verder ben ik nog niet verder met mijn onderzoeken naar mogelijke ziekenhuizen die eventueel wel bei IUI in eigen cyclus zouden kunnen helpen. Maar ik blijf doorgaan met mijn onderzoeken :D:D

8. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey meissie,

Heey wat goed al 4,5 kilo heel netjes meis!
    OOh wel akelig lijkt me een maagband operatie! Maar ja het is voor het goede doel he!

En wat gaaf dat jullie naar Kreta gaan! Ik ben er 2 jaar geleden geweest en het was heerlijk daar!
    Waar gaan jullie precies naartoe?

Meis ik wil je heel veel succes en sterkte wensen met alles!
    En natuurlijk alvast een super heerlijke vakantie! En wie weet komen jullie met zijn 3tjes naar huis :) ;)

Dikke knuff

Liefs Pearly

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Ingemoppie, dat heb je supers goed gegaan echt waar ben trots op je.
    wat een stap zeg een maagband operatie, ben benieuwd hoe dit verder ontwikkeld.
    Ik wens je heel veel sterkte hoor, en wow lekker naar Kreta heeeeeeeeeerlijk.
    LIEK

10. Ingiemoppie

Vandaag even een nieuwe update van mijn persoontje.

Kon vandaag eindelijk die telefoontjes eens plegen, die ik al die tijd al wilde doen.

Heb vandaag 2 ziekenhuizen gebeld van de Freya pagina. (Zwijndrecht en Alphen a/d Rijn). Beide ziekenhuizen hanteren niet echt een beleid met betrekking tot gewicht van de vrouw, het hangt min of meer van de arts af.

Ja duhuh...! ga niet weer voor nop daarheen hoor.

Daarop het ziekenhuis in Roosendaal gebeld, waar hubbie's exvrouw destijds behandeld is. De betreffende assistente van de gynacologie is het niet bekend dat er bij hun een speciaal beleid is. Zij hebben wel vaker mensen met veel overgewicht en die worden afhankelijk van hun situatie (in good shape) wel geholpen.

Kijk, da's nou eens muziek in mijn oren! Vrijdag 13 april (jaja, ik geloof daar niet in hoor) om 09.15 mag ik terecht bij de dokter!
    Ben benieuwd hoor!

Daarnaast hou ik natuurlijk wel een achterdeurtje open en heb ik een intake gesprek voor een maagband op 20 april staan. Mocht nl bij het ziekenhuis blijken,dat we toch niet geholpen worden, dan ga ik voor die maagband. Worden we wel geholpen, tja dan stellen we die maagband even een aantal maandjes uit....

Tussendoor lekker verder met Sonja Bakker... elk pondje helpt....

Ik ben vannacht weer ongesteld geworden, had dus in eerste instantie een flinke dip vanmorgen (grrr grrr), maar na die telefoontjes gaat het nu weer lekker met me..... Trouwens weer een cyclus van precies 27 dagen!

Ga nu maar weer even een maandje tempen, kan ik wat laten zien bij de dokter. Ik stond trouwens versteld, hoe snel ik terecht kon. In het EMC moest ik 4 weken wachten.

JIPPPPIEEEEE, ik heb weer iets om naar uit te kijken joehoehoehoehoehoehoe :D :D :D :D :D

11. Niet meer actief

you go girl!
    zo gaatíe goed, zo gaatíe beterrrrrrr!Je ziet het maar weer, brutalen hebben de halve wereld!
    Jammer van je ongi, maar nu heb je weer iets voorspoedigs in het vooruitzicht!

12. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    nou was al een tijdje op zoek naar je maar daar is dan je verhaal.
    Fijn dat je weer wat hebt om naar uit te kijken.
    Zit zelf inmiddels ook in de mmm.
    Komt allemaal goed meis het is je gegunt
    dikke kusssssssss
    jackie

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    zo dat is goed nieuws allemaal heb het even gemist zie nu pas dat je bijgeschreven had.
    mooi dat ze niet overal zo streng zijn , het komt vast goed met jou en je mannetje.
    liek.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He Ingie,

Ik zie dat je al 6 kilo kwijt bent. Wat goed zeg!
    En daarbij ook weer wat meer duidelijkheid over verschillende ziekenhuizen. Ik hoop dat je in Roosendaal terecht kunt voor behandeling.
    Succes!

Olga

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Al 6 kilo :confused: ! Goed zeg, ga zo door!

16. Ingiemoppie

hihi, thenk joe.... als het zo door blijft gaan hoef ik helemaal geen maagband gniffel gniffel

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon doorgaan! Je kan het!

18. Ingiemoppie

Nou daar ben ik weer met een kleine update..
    Afgelopen vrijdag zijn we weer bij een gyn geweest (dit keer in Roosendaal). Deze keer was het gesprek duidelijk positiever (of ligt dat aan de brabanders). Maar ik zal bij het begin beginnen.

Toen ik kennis maakte met de vrouwelijk gyn had ik gelijk zoiets van .......... "van haar neem ik elke uitslag aan".

Ze heeft ons hele verhaal aangehoord. Vroeg ook of we al ergens anders waren geweest en wij hebben eerlijk verteld, dat we dus ook in het EMC zijn geweest en uitgelegd wat men ons daar verteld heeft.

Ze ons, dat alle ziekenhuizen die IVF aanbieden een aantal jaren geleden een soort van beleid hebben opgesteld en ondertekend, waarin staat dat vrouwen met een bepaalde BMI waarde niet behandeld worden, vanwege de mogelijke complicaties tijdens het zwanger worden en zwanger zijn. Het ziekenhuis in Roosendaal biedt echter geen IVF aan, dus kan men iets gerelativeerder met het beleid omgaan. JODELAHITTTTIEEEEEE dacht ik gelijk....

Echter, ging ze door, zitten er natuurlijk wel risico's verbonden aan een zwangerschap met veel overgewicht. Ze vond het fantastisch dat ik toch al begonnen was met afvallen. Nou om even een lang verhaal kort te maken (hahahahaha, moeilijk hoor.... voor een persoontje als moi)...

- ze willen een nieuwe semenanalyse maken en dat proefje ook gelijk opwerken om te kijken of het van dusdanige kwaliteit is, dat er IUI mogelijk is.
    - 14 dagen na afgifte van het proefje moeten we een nieuwe afspraak maken, zodat de uitkomst besproken kan worden.
    - in dat gesprek wil ze ook weten wat er bij het intakegesprek van Ra-Medical is uitgekomen (maagband).
    - ze gaf aan, dat ze volledig begrip had voor onze situatie (leeftijd) en gaf aan, dat nog niet alle kansen verkeken zijn. Als we voor IUI in aanmerking zouden kunnen komen, dan zal dat in het 2e gesprek naar voren komen.
    -Wij hadden de indruk, dat er heel misschien een kans inzit, dat ze ons toch gaan behandelen, als ik maar blijf afvallen. En mocht ik ook spontaan zwanger raken, dan raadde zij aan, om gewoon verder proberen af te vallen(op verantwoorde manier natuurlijk).

DUSSSSSSSSSS..... we mogen op 2e gesprek (wat we al heel wat vinden), en nog niet alle kansen zijn verkeken...

Overigens: wel een hele goeie stimulatie om weer de draad op te pikken met Sonja Bakker............ (ik was door pasen en het afgelopen weekend even het spoor bijster en gelukkig in 2 weken máár 4 ons aangekomen)

Op de terugweg zijn we Frans Bauer tegengekomen. Sjongejonge weet die man niet dat ie handsfree hoort te bellen in de auto........ helaas geen politie in de buurt om een boete af te geven..... hihi, dat had ik wel willen fotograferen.

Groetjes, Ingie

19. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    heel goed werk ingemoppie, Fijn dat er toch nog kansen kunnen ontstaan om via MMM zwanger te raken...
    En supers dat het zo goed gaat met afvallen.
    LIEK.

20. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Toppie meid dat dit er al heel wat positiever uitziet.
    Ik duim hard door voor een goede afloop van dit verhaal.
    Zet 'm op!
    XXX

Deel Deze Pagina