help pregnyl..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ladypink, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ik heb gister pregnyl gekregen en dat deed zeer is dat normaal??
    en ik we moesten gister klussen nou ik moest bijna huilen zo'n buikpijn had ik.
    er was gister namelijk een eitje van 34 mm op de echo te zien..

Verder nog mensen met tips voor het prikken van pregnyl?en hoeveel tijd na de pregnyl spuit ben je ong overtijd..want je kan nu niet een zwangerschapstest doen omdat je hcg krijgt toegediend....of klopt dat niet?

Groetjes Anita

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Anita,

Ja Pregnyl kan ontzettend "bijten" en een soort van blauwe plek gevoel nalaten. Dit kan je best wel even voelen hoor!
    Die buikpijn komt, denk ik, door je eisprong...alhowel, die hoor je te krijgen zo'n 36 uur na de Pregnyl. Het was een flink ei zie ik ... dus het zou wel buikpijn kunnen verklaren.
    Als je echt twijfelt, altijd contact opnemen met je arts.
    Testdatum: 2 wk na Pregnyl zit je in principe altijd goed, heb je geen datum meegekregen?

Heel veel succes!
    Elmo

3. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nee heb geen datum gekregen en testen dat gaat niet of wel??

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, testen nu heeft sowieso geen zin. Dat moet je zeker pas 2 wk na de eisprong doen. De eisprong zal in jouw geval zo'n 36 uur na de Pregnyl zijn dus vanaf die tijd 2 wk bijtellen.
    Eerder testen heeft echt geen zin. Het breekt niet bij iedereen even snel af, dus zo'n rekentabelletje van bijv. Freya is niet 100% voor jou misschien.
    Het zou super teleurstellend zijn als je 2 streepjes zou hebben en het blijkt achteraf de Pregnyl te zijn.

Sommige testen wel aldoor..dan wordt het streepje vanzelf zwakker...misschien verdwijnt hij wel en als hij daarna dan weer duidelijk wordt, dan is de kans groot dat het goed zit.

De weken duren al zo lang...denk dat je het op die laatste methode alleen maar erger maakt.
    Probeer 14 dagen te wachten.

Elmo

5. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @hai allen....IK kom even buurten als jullie dat goed vinden?
    Ik ben benieuwd of iemand hier positieve ervaringen heeft met pregnyl?
    Moet morgen weer ad clomid en dan als het eitje groot genoeg is mag ik zelf pregnyl gaan spuiten...

groetjes!

6. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ja elmo ik dnek dat je me verkeerd begrijpt het gaat mij als ik bijvoorbeld over 2 weken nog niet ongi ben en overtijd ben kan je dan wel testen of beinvloed die pregnyl de test??

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, na zo'n 14 dagen is de Pregnyl zeker uit je lichaam (ligt er aan hoeveel je hebt gespoten). 5.000 IE (eenheden) ben je al wel eerder kwijt ;)

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ik heb 5000 eenheden gekregen..ik dacht dat de test beinvloedde

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is ook zo...als je te vroeg test (binnen die 14 dagen dus ;)).

Weet je, als ik jou was zou ik morgen gewoon even bellen met de poli.
    Dan weet je het zeker!

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    het klopt idd dat je vals kan testen.
    ook ik heb stieukum tussen door getest, en idd kreeg ik een positieve test in handen, dat was 8 dagen na de pregnyl!
    heb hem herhaald eergister en het streepje was weg, dat zegt niks maar toch beinvloed de pregnyl je testen.

tip na het spuiten van pregnyl.,
    als je gespoten hebt, even de plek licht masseren doe ik altijd dan heb ik minder last.

succes

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze heeft de Pregnyl al gespoten ;)
    Voor een volgende keer inderdaad een goede tip, de vloeistof goed verspreiden door te masseren. Ook de Pregnyl van te voren uit de koelkast halen helpt enorm!

12. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    Goede tips! Voel je die vloeistof heel erg? Pijnlijk?

XX

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind dat het nogal brandt, bijt zeg maar....
    Daarna voelt de plek waar je geprikt hebt soms nog een paar dagen aan als blauwe plek (bij mij) en soms is ie dat ook (blauw).

14. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @elmo achja tis voor het goede doel,maar wel vervelend zeg...

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Bij mij beet het ook wel een beetje. Ik had hem van tevoren inderdaad uit de koelkast gehaald. Hier mocht ik ook pas na de 14 dagen testen omdat de pregnyl nog minstens een week in je lichaam zit (ik had 5000 eenheden, en ze hadden het over 5/7 dagen)

Deel Deze Pagina