Hallo meiden, Zoals wellicht een ieder weet kan Utrogestan een hogere tempstijging veroorzaken dan in een normale cyclus (zonder medicijnen). Maar wanneer vind die stijging plaats dan? Is dat gelijk de dag na eerste gebruik, of kan dat ook pas op dag 8-9 na gebruik zijn? Het is namelijk zo: In een normale cyclus is mijn temp voor eisprong 36.4-36.5 en de dag na eisprong 36.8-36.9 tot ik weer ongesteld ga worden. Ik ben nu op de dag van de punctie begonnen met utrogestan bolletjes (3x pd 2 bolletjes). Op de dag van de punctie was mijn temp 36.4 , die avond begonnen met utrogestan. Dag 1 en 2 na de punctie 36.7 Dag 3, 4, 5, 6 na de punctie 36.8 Dag 7 na de punctie 36.9 Dag 8 na de punctie 37.1 Dag 9 na de punctie 37.2 (vandaag) Ik gebruik dus nu al 10 dagen de utrogestan en pas sinds 2 dagen die hogere temp dan normaal. (zie templijst in onderschrift). Wie heeft een antwoord op mijn behoorlijk lastige vraag
Als je aanvullende hormonen gebruikt zoals Utrogestan, dan is temperaturen niet meer betrouwbaar. Je lichaam kan door de hormonen worden beinvloedt. Ik heb zelf nooit getemperatuurd, dus ik zou niet weten wanneer een stijging in gang gezet wordt. Succes!
Utrogestan is een progesteron. In een normale cyclus zorgt juist progesteron voor de tempstijging, dus utrogestan doet dat ook. Je temp ziet er wel hoopvol uit hoor, nu hij zo blijft stijgen