Ingraven trampoline

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 7 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Voor de verjaardagen van onze meiden willen we een trampoline aanschaffen. Ik wilde er voor de veiligheid een met net kopen en was in de veronderstelling dat je hem dan niet kunt ingraven, maar nu zag ik dat dit wel zou moeten kunnen. Lijkt me een veel mooier gezicht in de tuin :) Maar nu het ingraven: mijn man wil dat graag zelf doen, omdat het er niet al te lastig uitziet en het laten ingraven best wel prijzig is. Ik ben niet per se tegen, maar wel erg benieuwd of het een beetje te doen is? Het moet natuurlijk wel veilig zijn ;) Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja hoor, prima te doen. Denk dagje werk als ie het alleen doet, afhankelijk van afmeting. Het grote voordeel is ook dat je dan dus juist geen net nodig hebt. Dochter heeft er hier al vanaf 2 jaar superveel plezier van ..ondingen die netten ;)

Mississippi vindt dit leuk.
  3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Mijn man heeft het gedaan en het was een Flinke klus. Kostte wel een dagje alles bij mekaar maar het is gelukt. Mijn man is niet super handig maar het resultaat is toch mooi geworden
    Hij kwam overigens wel de gasleiding tegen Oeps. Hebben daardoor de trampo uiteindelijk nog wat moeten verschuiven

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dat klinkt goed! Zonder net zou een stuk mooier zijn nog, maar ben best bezorgd dat er een d’r nek breekt. Op zich zou het wel kunnen, er ligt kunstgras omheen. Ik ga er nog even over nadenken :) De jongste is net 1 en de oudste is bijna 6. Zijn er hier meer die zonder net hebben gedaan?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij lieten toen toch net deels onze tuin aanleggen (nieuwbouw) en die man had met zijn graafmachine in een paar minuten dat gat gegraven.

Let op dat je hem niet te diep ingraaf, anders hoor je het bij elke sprong extra goed. Stukje boven de grond, dan ‘klapt’ hij niet zo.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oh dat is ook nog een dingetje natuurlijk! Leidingen! Moeten we ook even naar kijken, goede tip! Haha die van mij is ook niet mega handig, hij vindt dat soort dingen wel heel leuk om te doen :rolleyes:

julia80 vindt dit leuk.
  7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ook een goede tip! Dankje! De trampoline die we nu op het oog hebben staat 20cm boven de grond geloof ik.

Echt bizar in slechts enkele minuten met een machine, maar de kosten daarvan zijn gelijk aan de trampoline zo ongeveer.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man heeft er een dag over gedaan alles bij elkaar. Paar uurtjes spitten en de dag erna samen dat ding in elkaar gezet.
    Denk totaal een uur of 6 met 1 persoon.

9. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.198
    531
    113
    Wij hebben hem ook ingegraven en een stukje boven de grond. Geen net erbij en rondom kunstgras, nooit ongelukken gebeurd terwijl ze salto's maken en hoog springen..

10. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wij hebben een ingegraven trampoline zonder net; kinderen zijn 7, 4 en 1 jaar. Jongste klimt er zo op en af, ideaal!

11. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Prima te doen hoor. Ik heb het zelf gedaan. Ben je inderdaad wel een dag bezig. Was wel op eind van de dag..

Op site van. Berg staat hoe diep je moet graven. En berg heeft bijvoorbeeld ook een mal om de grootte van het gat te meten. Is echt niet ingewikkeld!

12. Kuzz1986

Kuzz1986 Lid

10 okt 2019
    18
    36
    13
    Vrouw
    Wij hebben het zelf uitgegraven,, dat is prima te doen. Ook wij hebben hem 20 cm boven de grond staan zonder net. Onze dochter van 5 is er nog niet afgevallen.

Wel hebben wij voor het graven en klic-melding bij het kadaster opgevraagd. Hier krijg je een tekening met alle leidingen van nutsbedrijven op je erf en op de gebieden om je erf. Kost 15 euro naar dan weet je wel of je op de juiste plek gaat graven.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier ook zelf gedaan. Aardige klus qua graven inderdaad, maar wel te doen. Wij hebben er wel een net om heen, hoorde (en hoor) teveel over gebroken polsjes als kinderen er toch net (;)) naast vielen... Ingegraven en net dus, dubbel veilig naar mijn idee.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hebben het mee laten nemen in de aanleg van de tuin. Bedenk wel waar je de grond kunt laten...

15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij hebben het van de week laten doen. Mijn man had er geen zin in om het zelf te doen :)

Ze kwamen met z’n drieën en zijn een ochtend bezig geweest.

16. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Wij hebben sinds 2 mnd een rechthoekige Berg inground. Iets van 20 cm boven de grond zonder net. Gat hebben we laten graven door een tuinman met graafmachine. Hij was zo klaar. Er omheen hebben we nieuw gras gezaaid. De tuinman koste iets van € 135. De kids zijn 4 en 7. Ze zijn er nog niet afgevallen.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij hebben hem ingegraven. Man wilde het zelf doen, maar waar laat je al die grond.. dat is echt veel.
    Dusbtoch maar in laten graven door bedrijf. Kosten vielen nog mee en grond werd gratis afgevoerd. Ze waren een ochtendje bezig.
    Wij hebben er geen net omheen.

18. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben hem ook ingegraven. Loonwerker heeft met het kraantje een gat gemaakt. Kwartiertje werk, 60 euro en niemand z’n rug verpest.
    We hebben wel een net er overheen, maar bij een volgende trampoline zou ik dat niet doen. Onze dochter is absoluut geen wildebras of held, dus die hobbelt er wat overheen, maar geen salto’s

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben ook een grote ingegraven trampoline. Zonder net en daaromheen voldoende gras.

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wij durven niet zonder net. Ze zouden er maar naast komen en arm breken ! Zo zacht is (kunst) gras niet hoor !

Deel Deze Pagina