Hallo! Wij hebben begin september 2 weken vakantie. We hebben nog geen vaststaande plannen, alleen dat we naar Frankrijk gaan, en de eerste week rond de Mond Blanc en de tweede week de Provence We hadden bedacht om een stacaravan te huren, maar waren zojuist de garage aan het opruimen en kwamen daarbij al onze kampeerspullen tegen, en toen begon het toch wel errug te kriebelen.... So tell me! Kamperen met een baby van 10 maanden, in (zuid) Frankrijk, ja of nee?? En hebben jullie tips&tricks, do's&don'ts, etc??
Waarom zou je het niet doen? Gewoon gaan en kijken hoe het komt. Bevalt het totaal niet kan je heel vaak daar nog wel wat ter plekke huren. Zorg in elk geval dat je een parasol mee neemt zodat je de kleine altijd in de schaduw kan leggen.
Redenen om het niet te doen zijn voor mij: - warm, dus lastig slapen - onhandig met verschonen en in bad e.d. - lastig qua geluid, in een stacaravan heb je toch iets minder last van omgevingsgeluiden - onhandig met slecht weer Parasol gaat sowieso mee ja, of we nou een stacaravan of een tent doen Hoewel van 'leggen' geen sprake meer is hoor, hij kruipt alle kanten op waar ie niet heen mag haha
Hier was van leggen als ze wakker was ook geen sprake, maar als ze sliep overdag kon ik haar lekker in de schaduw leggen. Als je er tegen op gaat zien al voordat je gaat zou ik voor een stacaravan kiezen, vakantie moet iets leuks zijn
Daar heb je ook wel weer gelijk in Nou ja, zie er niet echt tegenop hoor, maar ben wel iemand die heel diep nadenkt voordat ze zoiets beslist, en wil alle voors en tegens goed afgewogen hebben zodat ik niet voor verrassingen kom te staan
Ik zou dan eerst even een paar dagen in de Ardennen gaan staan ofzo. Als het niks is, ben je zo weer thuis. Ik zou er niks voor voelen, vooral vanwege het kruipen. In een stacaravan of huisje kun je ze toch eens wat makkelijker op een veilige plek laten liggen en heb je iets minder constant een paar ogen op je kind nodig. Bovendien vind ik het met wassen enzo ook handiger. Lijkt me maar gedoe, in zo'n toiletgebouw met zo'n kleintje.
Misschien wel even oefenen met slapen, bijvoorbeeld in een campingbedje en met daglicht (weet niet hoe hij nu slaapt).
Ja absoluut. Wij hebben met beide kids de eerste zomer in een tent gekampeerd. Dw oudste was 10 maanden in oostenrijk en de jongste 4 maanden in italië
Met onze oudste zijn we gaan kamperen toen hij 9 maanden was. Wat mij betreft staat of valt het met het weer... Bij goed weer is het prima te doen! Bij slecht weer is het afzien want: - baby kan niet buiten kruipen, alles is nat - binnen in de tent baby vermaken is bewerkelijk - baby moet perse op een bepaalde tijd z'n warme hapje hebben en als het dan stortregent heb je een probleem Dus als ik jou was zou ik naar een plek gaan met mooi weer en zoek een camping met sanitair voor kinderen (badje en verschoontafel) dat scheelt je je rug!
Dan heb ik nog een tip ze hebben nu opblaasbare aankleedkussens voor 5 euro bij de Etos. Voor een tientje geloof ik een opblaasbare van Deryan bij de buitensportwinkels. Ik vond het echt superhandig (overigens geen kampeervakantie gedaan, maar gewoon naar Griekenland geweest in appartement ).
Hier gekampeerd met een baby van 6 maanden, onze dochter was een maand of 10, onze zoon rond een jaar en een keer met een baby van 5 weken en verleden jaar was ze een jaar en kroop rond. en deze zomer gaan we met een baby van 6 maanden. hier altijd probleemloos verlopen. met in bad doen word je vinding rijk. Met onze dochter van toen 5 weken hadden we de tummy tub mee. De andere badderde we in een afwasteil wat ook heel goed gaat als ze zelf kunnen zitten. Die zetten we op de tafel, aankleedkussen ernaast en lekker plonsen, we deden dit zowel binnen als buiten. als we bij de tent waren hadden ze een oude broek aan om te kruipen en gaan. ze sliepen zonder problemen in de tent, moet zeggen eigenlijk meer tussen ons in 's nachts maar 's avonds sliepen ze zo en het campingbed of wagen. als je echt alleen maar regen hebt dan lijkt het me inderdaad niets om te kamperen, maar die pech hebben wij al die jaren niet gehad en we kamperen nu al 8 jaar met de kids.
Je kan nog een regenbroek mee nemen voor als het slecht weer is en je ze toch buiten wilt laten kruipen. Dat deden wij in elk geval in het voorjaar, vond ik erg handig.
Wij hebben vorig jaar met onze toen 11 mnd oude dochter een stacaravan gehuurd, maar dat kwam vooral omdat onze tent te klein was voor campingbedje en al dat andere babyspul. Past het bij jullie allemaal erin dan zie ik geen reden waarom je niet met een baby kan kamperen.
We moeten sowieso een nieuwe tent gaan kopen als we gaan kamperen, want de tent die we nu hebben is echt inimini en niet op kinderen berekend Ik denk dat we het gewoon gaan doen! Fingers crossed dat we mooi weer hebben, dat maakt het wel net ff wat makkelijker allemaal denk ik!
Onze kleine. Eind is ook een maand of 10 als we, ook in september, ook naar Frankrijk gaan hahaha! Wij hebben bewust niet voor kamperen, maar voor een stacaravan gekozen. De grootste reden is comfort. Eigen badkamer en als het rot weer is, zit je niet met een (eventueel) lekkende tent en kan je lekker je gang gaan en droog, op de veranda zitten. Ook het hebben van je eigen badkamer spreekt mij erg aan. Femke kan (nog) niet staan en zie het al voor me. Gehannes en geklooi met haar in de doucheruimte om haar uit te kleden, af te drogen en weer aan te kleden. Vind het zelf al een gedoe, laat staan met een kind van 10 maanden. Maar waarschijnlijk krijg je daar ook wel handigheid in als je gaat kamperen hihihi! Wat je ook kiest, ik wens je een hele fijne vakantie!
Wij hebben twee keer gekampeerd deze zomer met ons zoontje. Op de eerste vakantie werd hij 1 en een paar weken daarna nog een keer. De eerste keer hebben we een tent gehuurd inclusief tuinmeubilair, campingbadje, kinderstoel en badje. Scheelt in ieder geval een hoop zooi meeslepen. Aangezien je toch een nieuwe tent moet kopen is dit het overwegen waard. Mocht het tegenvallen zit je ook niet met een tent. De tweede keer alles zelf meegenomen. Er zijn diverse organisaties waar je dit kan doen. Het weer is wel belangrijk, heel fijn als het droog is. Zorg wel dat je een groot speelkleed of zeil of mat bij je hebt om op te spelen. Ook in de ochtend kan het gras best nat zijn. Verder is het hardstikke leuk, heerlijk buiten en lekker relaxed.
Eigen tent! Wij zijn afgelopen maand met onze zoon van 8 maand in een stacaravan geweest, maar ik had graag met de tent gewild. Man was bang dat zoontje slecht zou slapen door omgevingsgeluiden, ik ben gewoon van het doen en zien hoe het loopt. Handige is als je met je eigen tent gaat, je het mooie weer op kunt zoeken. Dus bij slecht weer, inpakken en naar het mooie weer.
Ik heb het eventjes overwogen... echter vond ik het te riskant wat weersomstandigheden betreft. Maar wij zijn ook helemaal geen campingtype en zou het dus de eerste keer zijn. Maar als het weer tegen zit zou het meteen een rotvakantie worden naar mijn idee. Ook vond ik een goede temp om bij te slapen erg belangrijk (eerder bang voor te koud dan te warm). Voor ons dus gewoon weer een huisje.