Baby 8 maand wil nog steeds geen bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mirabella, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 8 maanden wil nog steeds geen groente/fruit of brood. Ik blijf aanbieden maar na 3 happen is hij er echt klaar mee. Hij houdt zijn mond dan dicht en draait zijn hoofd weg. Zijn schema is nu:

07:00 borstvoeding
    09:00 fruithapje (maar dat eet hij dus niet)
    12:00 fles 180+6
    16:00 fles 180+6 (drinkt vaak maar de helft)
    17:30 groentehapje (maar ook dit eet hij niet)
    19:00 bv of een fles Goede Nacht als ik er niet ben.

Tussendoor drinkt hij wel een paar slokken thee of water uit een rietjesbeker.

Ik begin mij er nu toch wel zorgen over te maken omdat ik leeftijdsgenoten al hele maaltijden met plezier zie eten....

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen Mirabella,

Dankjewel voor je bericht over de voeding van je zoontje. Goed om te horen dat je zijn groente- en fruithapjes dagelijks aanbiedt, ondanks dat hij na drie hapjes stopt. Nu hij bijna 8 maanden oud is heeft hij voldoende aan drie borst- of flesvoedingsmomenten. Je kunt de fles van 16.00 uur laten vervallen en gaan vervangen voor 100-150ml water, thee of aangelengde diksap/roosvice. Zo zal je ervoor zorgen dat hij ook wat meer open zal staan voor zijn groente- en fruithapjes. Ik hoop heel erg dat dit gaat helpen.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor uw snelle reactie. Ik ga het vandaag direct toepassen!

Deel Deze Pagina