In overleg met het CB krijgt Emma sinds afgelopen dinsdag nutrilon omneo. Daarvoor kreeg ze kruidvat standaard, maar sinds een week huilt ze erg veel na de fles. Sinds ik Omneo gebruik drinkt ze erg moeilijk. De fles gaat niet meer leeg, ze drukt de speen uit haar mond en het lijkt wel of ze nog meer huilt dan voorheen. Ik heb van alles al geprobeerd. De avent classic met speen 2, 3 en 3 standenspeen, maar volgens mij is die speen te groot voor haar. De dr. Brown fles met fase 2 speen en met de difrax s speen, maar ook daarmee gaat het niet. Normaal had ze nooit moeite met de difrax s speen en die speen pakt ze ook beter dan de avent classic speen. De enige optie die ik nog kan bedenken is de difrax speen maat m. Ik heb ook al geprobeerd de Omneo dunner te maken met 10cc extra water. Normaal gesproken heeft ze elke dag een poepluier, maar dat heeft ze sinds dinsdagmiddag ook niet meer gehad. Ik zit er een beetje doorheen. Wat kan ik het beste doen?
Wat is de reden dat je overgestapt bent op Omneo? Had ze erg veel last van krampjes? Kleine man krijgt hier ook omneo, maar vanwege problemen met ontlasting. Qua flessen en spenen kan ik je niet heel erg veel tips geven, wij gebruiken de Avent Natural met speen 1, anders de drinkt hij te snel. Omneo voeding is dikker dan gewone voeding, daar moet je wel rekening mee houden. Als je overstapt op een andere voeding, heeft je kleintje 2 weken nodig om te wennen aan de nieuwe voeding. Ik heb de volgende tips: -zorgen dat je water goed op temperatuur is, omneo klontert nogal als je water te koud is. Wij doen 50/50 kokend/kraanwater. Dan is de temp. precies goed - roeren met een vork, dan zit er minder lucht in de voeding - wij beginnen met de dop strak op de fles, maar draaien hem steeds losser. Dan stroomt de melk makkelijker als de kleine rustiger gat drinken. - 1 theelepel maiskiem olie in de 1e fles. -Minimaal 15 maximaal 30 minuten over de fles doen. Je zegt dat ze huilt na de fles, heeft ze niet nog dorst/zuid behoefte? Hoop dat je wat hebt aan mijn tips.
Ik ben overgestapt op Omneo i.v.m. krampjes. Ik had idd gelezen dat Omneo voeding dikker is, vandaar dat ik ook heb geprobeerd het te verdunnen met 10 cc extra water. Ik weet dat een kindje moet wennen aan andere voeding, maar het is nu zo'n strijd om überhaupt voeding bij haar naar binnen te krijgen. Dat is voor mij niet prettig en voor haar al helemaal niet. Ik heb ook als tip gekregen om de fles klaar te maken met bronwater ipv kraanwater (in ons kraanwater zit sowieso veel kalk). Dus dat ga ik nu toch maar eens proberen. Ik bied haar 120+4 aan en als ik merk dat ze nog niet genoeg heeft gehad krijgt ze 30+1 erbij. En soms heeft ze daaraan ook nog niet genoeg. Wat betreft haar gewicht mag ze ook al op 5x180+6 zitten. Ik denk dat ik haar nu maar gewoon 150+5 ga aanbieden en als ze nog meer wil hebben dan maak ik wat bij.
Ik doe net als Tessy 50% gekookt water, dan omneo erin en goed met vork roeren. Dan koud water erbij en schudden. In dr brown fles met fase 2 speen. als hij moeilijk drinkt of bozig wordt zit er vaak een klontje in t gat, even met je vingers speentje indrukken zodat het klontje eruit komt.