ingredienten rolfondant/suikerfondant

Discussie in 'De lounge' gestart door tijdvoormezelf, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

hallo alle creactieve dames
    ik wil graag voor mijn zoontjes 2e verjaardag muffins maken. Ik zou het heel leuk vinden om deze te bedekken met bijvoorbeeld bumba. Maar het probleem is dat hij heel veel dingen niet mag hebben. Geen tarwe (maak speltmuffins) geen melk, geen ei,geen fruit behalve meloen en banaan, geen soja, geen noten en nog meer maar dat zal voor mijn vraag niet van toepassing zijn. Nu vroeg ik me af wat er allemaal in rolfondant zit, of suikerfondant. of hoe je het zelf kunt maken.
    of waar kan ik suikerfondant kopen waar dit allemaal niet in zit.
    sojalecithine is geen probleem, gaat om de eiwitten in alle producten.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    je kan ook marsepein gebruiken ipv fondant. al weet ik helaas van beide niet precies wat er in zit

succes

3. tijdvoormezelf

marsepein wordt gemaakt van amandelen dus dat kan helemaal niet jammer genoeg.

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
  5. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
  6. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig ik krijg al hoofdpijn als ik zie wat ie allemaal niet mag, lijkt me echt vreselijk voor hem...

Ik zou idd zelf proberen te maken .... of die fondantglazuur,

ik heb zelf eens fondant gemaakt van marshmellows mag ie dat wel, poedersuiker erbij en daarvan gemaakt, maar weet niet wat daar in zit maar misschien weet jij dat wel??

7. tijdvoormezelf

ja poedersuiker mag wel, marshmellows weet ik niet zo wat erin zit, zal eens opzoeken wat de ingredienten zijn. en het is niet zo vreselijk hoor, hij weet niet beter. hij went eraan dat hij niet alles mag hebben wat anderen eten. We hebben nog hoop dat het beter wordt:)

8. tijdvoormezelf

als ik de recepten voor zelf maken zie dan denk ik dat dat er niet in zit. Ik word 30 nov geopereerd en hij is in december jarig. Het is veel werk om het zelf te maken en aangezien ik dan niet mobiel ben denk ik dat ik dat niet ga redden.
    Ik dacht misschien heeft iemand thuis een pakje suikerfondant liggen en kijken wat er allemaal inzit? Mocht het geschikt zijn kan ik het daar bestellen/halen.
    wel fijn al die snelle reacties

9. tijdvoormezelf

10. Triskele

Ik heb even gezocht en zag nog een pakje liggen in mijn kast

rolfondant van de jamin

suiker
    glucosestroop
    plantaardig vet
    bevochtingsmiddel E422
    verdikkingsmidddel E415/E466
    emulgatoren E322/E471 ( soja)
    aroma
    conserveermiddel E200
    voedingszuur E330
    kleurstof E120 (ik heb roze hier hihi)

11. tijdvoormezelf

ja klinkt goed, alleen vraag ik me dan af wat is die emulgator E322/E471 Soja. Altijd lastig, hoe kom je erachter of daar eiwitten in zitten he. zal eens googlen. dankje

12. tijdvoormezelf

volgens mij is dat zonder eiwitten, staat bij de lecithines dus dat zou moeten kunnen denk ik.
    Ga ik bij de jamin eens kijken. Moet over 2 weken naar de medisch diëtiste met hem , neem ik een pakje mee en laat ik haar er eens naar kijken. super!

13. tijdvoormezelf

mmm op de site van jamin staat ook kan sporen bevatten van noten.
    Bij deleukstetaartenshop staat hetzelfde. Wordt natuurlijk in dezelfde fabriek gemaakt.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113

15. Triskele

hmmm ja zelf maken is niet zo heel veel werk hoor, ik heb dat toen gedaan en was binnen een dik uur klaar (heb het wel even laten liggen voor ik er verder mee ging)

Is het niet een idee om van van die eetbare plaatjes van bumba erop te maken (weet niet wat daar in zit??) ik noem maar wat zeg maar

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb hier van die Cup-cake kleurstof stiften van dr Oetker;
    er zit in:
    Glucose-siroop
    suiker
    water
    kleurstoffen (E161b, karmijn, e133, curcumine)
    geleermiddel (carrageen)
    zuurteregelaars (e260 e270 e325)
    conserveermiddel e202
    Daarmee zou je idd witte fondant kunnen kleuren?
    Misschien heb je hier iets aan.

17. tijdvoormezelf

waar kun je die stiften kopen? En waar koop je die eetbare plaatjes van bumba? dank je wel voor de goede ideeën

18. Triskele

Deel Deze Pagina