Omdat het verantwoordelijker is als je maar 1 kind hebt, want die kun je veel meer bieden dan 6. Zeker als je toch van een uitkering leeft (wat mevrouw duplotrein dus verzon). Dus toen was men verbaasd dat mevrouw zo verantwoordelijk leeft met maar 1 kind die ze alles kan bieden... En alsnog perse korting moet op een duplotrein en die korting niet eens kan delen. Zoiets was het geloof ik haha
Dat is toch met zoveel dingen hier zo? Het heeft zo weinig meerwaarde om te weten wie welke airfryer waarom wel of niet heeft. Of hoe je woonkamer er uit ziet. Die laatste twee die ik noem vind ik persoonlijk echt totaal niet interessant, wat iedereen doet van de kbs vind ik wel leuk om te lezen.
Het lid wat al die opmerkingen maakte over hoe schandalig het is om 6 kinderen te hebben. Is hetzelfde lid die toen niet wilde vertellen waar de duplotrein met zoveel korting verkocht werd. Daar werd ze door andere forummers vervolgens op gewezen.
Mijn kind is inmiddels 6.5 dus moet je even nagaan hoe lang dat geleden is . Hij speelt al kei lang niet meer met Duplo
Ik vind net als de meesten dat een discussie best moet kunnen. En soms ook best wel pittig mag zijn. Alleen niet beledigen en op de man spelen. En dat is nu juist lastig. Want wat de één "gewoon eerlijk" of "mijn mening" vindt, kan voor de andere beledigend overkomen of als een persoonlijke aanval. Iedereen is anders. En buiten je eigen karakter, speelt de omgeving waarin je bent opgegroeid ook een rol. Dat kunnen de normen en waarden in je eigen gezin zijn, maar ook gewoon je woonplaats. Volgens mij houdt, om maar wat te noemen, de gemiddelde Hagenees er andere ideeën over na wat wel / niet kan dan iemand uit Brugge. En iemand uit Rotterdam zal zich in de regel anders uiten dan iemand uit Landgraaf. Tel daarbij op dat je bij een geschreven tekst geen gezichtsuitdrukkingen ziet (emoticons zijn niet altijd duidelijk genoeg) en je hoort ook niet de toon waarop iets wordt gezegd. Dan kan het ook nog eens heel anders overkomen dan iemand het bedoelt. In die zin snap ik wel dat beheer er soms voor kiest in te grijpen. En dat is dan ook prima. Dit forum is in de eerste plaats om te praten over zwanger worden / zijn en over alles wat met je gezin te maken heeft. Dat heeft gewoon een andere insteek dan een forum waarin mensen lekker willen discussiëren over politiek en actualiteit. Als je het dus fijn vindt om over dat soort onderwerpen soms stevige discussies te voeren, kun je je natuurlijk ook op zo'n forum aanmelden. Dan bewaar je dit forum voor de dagen dat je met allemaal schattige mede-mama's wil kletsknuffelen over schattige kindertjes. En bijvoorbeeld Geen Stijl of Fok als je lekker los wilt gaan over een heerlijk politiek incorrect onderwerp. Voor alles is immers een plek / tijd / persoon. In de echte wereld ook hè. Als ik stevig over politieke keuzes wil discussiëren, dan zal ik altijd met open armen door mijn vader ontvangen worden. Maar datzelfde gesprek voer ik niet met mijn leerlingen van groep 7. Of hun ouders. Maar bij mijn vader hoef ik niet aan te komen met verhalen over leuke knutsels die ik met de klas heb gemaakt. Daar heb ik vriendinnen voor die ook in het onderwijs zitten. En die vriendin zonder kinderen vindt leuk om te horen hoe het met m'n kinderen gaat, maar hoeft niet alle details over alle obstakels die je tegenkomt als je voor het eerst met je kind naar zwemles gaat... en een dreumes en oppas-baby bij je hebt. Terwijl de vriendinnen met kinderen daarover heerlijk mee kunnen griezelen. Ik denk dat je een forum ook zo moet zien.
Je hebt een punt maar op een mama-forum gaat het bijvoorbeeld ook over opvoeden, vaccineren en borstvoeding en daar kunnen de discussies ook hoog over oplopen, mede door de dingen die jij noemt. Het komt niet altijd over zoals het bedoeld wordt. Ik ben niet vies van een beetje discussiëren en ik ben juist erg geïnteresseerd in andermans standpunten. Dat zorgt ervoor dat ik iemands keuzes beter begrijp. Maar ik heb er ook wel eens last van dat ik de toon niet goed tref en dan schiet iedereen, inclusief ikzelf, in de verdediging. En dan is zo’n discussie eigenlijk al niet leuk meer. Behalve voor de popcorn-etende meelezers dan.
Trouwens, @tupp in dit specifieke geval ging het juist over de kinderen... Het maximale kinder-quotum welteverstaan.
'Kletsknuffelen'.... hHahaaahhhahhhahahaaaahahhaaaaa.... Eerlijk? Ik kom hier omdat het percentage 'normale' mensen een stuk hoger ligt dan op pakweg het viva forum waar het ledenbestand opgebouwd lijkt te zijn uit 25% normale personen (waarvan een groot deel waarschijnlijk ook zp lid), 25% wanhopige mannen die stiekem hopen te scoren (tevergeefs), 25% puisterige pubers en 25% vrouwen/mannen die alleen sporadisch verschijnen wanneer ze op weekendverlof zijn van de inrichting/penitentiaire instelling.
Ik reageerde niet op één bepaald topic. De uiteindelijke aanleiding voor dit topic is gelukkig aan mij voorbij gegaan. Het gaat me trouwens niet alleen over het onderwerp op zich, maar ook om de manier waarop er wordt gereageerd. Er worden al een paar onderwerpen genoemd die wel over kinderen gaan, maar toch elke keer voor verhitte discussies zorgen (borstvoeding / flesvoeding, wel / niet vaccineren, werkende moeder / thuisblijfmoeder) Op zich qua onderwerpen wel geschikt voor hier. Maar dan nog, vind ik dat mensen zich moeten blijven realiseren wat voor soort forum dit is. Het is bedoeld om vragen te kunnen stellen over zwangerschap / opvoeden. In de zin van elkaar helpen en ondersteunen. Als je over diezelfde onderwerpen meer een ethische discussie wil voeren, zul je daarvoor (naar mijn mening) nog steeds beter kunnen uitwijken naar een ander forum. Geef hier gewoon lekker tips als het een onderwerp is waar je ervaring mee hebt. Of stel eens een kritische vraag als je iemand wilt laten nadenken over een andere mogelijkheid. Maar als je je ongezouten mening wilt geven over de onuitputtelijke stupiditeit van mensen die andere keuzes maken dan jij, dan zijn daar echt fantastische andere fora voor.