Ingrijpen bij discussies

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ingrijpen van beheer

1. Ja, want...

54 stem(men)
    67,5%
  2. Nee, want..

26 stem(men)
    32,5%
  1. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Maar waarom verwijderen? Dat slaat gewoon nergens op. Mijn reactie was echt niet vals. Hij was sarcastisch geschreven, dat wel. Maar ik denk niet dat iemand er boos om kon worden. Ik vind het te bizar voor woorden dat iemand anders voor mij bepaald wat ik dus wel en niet mag zeggen. Dat is toch niet normaal? Ik mag toch zelf weten wat ik type? Natuurlijk zijn daar gradaties in. Want een bericht vol scheldwoorden heeft in mijn ogen 0 waarde. Maar het is wel actie-reactie. Als beheer kun je in mijn ogen daar prima iemand op aanspreken zonder alle berichten te verwijderen en aan te passen.

Zara75 vindt dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    #62 Biny, 4 apr 2018
    Laatst bewerkt: 4 apr 2018
    Misschien krijg ik op Mn lazer haha

Maar was in het kbs topic... iemand met veel kinderen werd aangevallen op het feit dat ze veel
    Kinderen heeft en ze zo de wereld naar de klote helpt als je zoveel kinderen heb.

Daar kwam het op neer

Nescio en Glimmer vinden dit leuk.
  3. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Oehhh heb ik wat gemist????

Ik heb 'Ja want' gestemd.

WANT: het is natuurlijk niet de bedoeling dat er op de man/vrouw wordt gespeeld of dat er andere dingen bij worden gehaald die niet bijdragen aan de discussie of vraag.

Je mag het met iemand eens zijn of oneens, maar we blijven wel netjes. We zijn niet op het kleuterplein.

Sue87 en Biny vinden dit leuk.
  4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik weet niet welk bericht jij bedoelt, maar als ik een discussie verwijderd lijkt het me logisch dat ik ook de daarop volgende reacties verwijder. Anders slaan die nergens op. Dan is het topic niet meer leesbaar/ te begrijpen.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

5. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Welk bericht ik bedoel? Dat bericht wat jullie vanochtend nodig vonden te verwijderen. Dat staat er dus niet meer :rolleyes:
    Maar waarom de discussie verwijderen en niet gewoon de desbetreffende persoon aanspreken? Wordt hier meerdere malen aangegeven dat het heel vervelend gevonden wordt dat er hele berichten verdwijnen.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Of je verwijdert gewoon helemaal niets en zorgt dat de desbetreffende persoon stopt :thumup:

Het halve forum is nu ‘van slag’ omdat iedereen rete nieuwsgierig is naar een discussie... die nu weer verwijderd is.

En ongetwijfeld zijn er nu 6000 mensen aan het pb’en om erachter te komen hoe of wat en word er nu ‘achter mensen hun rug omgepraat’

Laat het lekker staan zou ik zeggen, scheelt jullie alles opschonen en de forummers een hoop frustratie (En bij jezelf inmiddels ook geloof ik?)

Nescio, Glimmer en iMoeder vinden dit leuk.
  7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    We hebben de verwijderde berichten net bekeken en daar zit geen bericht van jou bij. Er is dus geen bericht van jou uit het topic verwijderd.

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Nee, maar 3/4e de inhoud is wel verwijderd :thumup:

9. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Maar dit is geen afzeiktopic naar het beheer toe. Maar misschien kunnen jullie in het vervolg de berichten gewoon laten staan en iemand aanspreken?

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind het juist een kleuterplein worden als er streng gemodereerd word. Dat als er discussie uitbreekt iedereen gaat zitten wachten totdat ‘de juf’ ingrijpt.

Zara75 vindt dit leuk.
  11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor prima.
    Hele berichten verwijderen vind ik wel super irritant. Maar als ik eerlijk ben komt dat vooral uit mijn eigen nieuwsgierigheid omdat ik wil weten wat er is gebeurt. Ik snap daarin beheer wel, want anders blijven mensen reageren op die berichten.

Oh en ik vind online discussiëren vaak volkomen nutteloos en stom. Teveel getyp, misverstanden, onbegrip omdat je iemand niet kan zien. Bleh.
    Ideeën uitwisselen, inspiratie op doen, je ei kwijt kunnen. Dat vind ik leuk, discussiëren doe ik liever in het echt.
    Maar blijf vooral discussiëren, heb ik leesvoer als ik me verveel :roflmao:

Phloxx, GailH90, In your eyes en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wanneer iemand regelrecht en onrespectvol een ander gaat lopen beledigen/schelden, mag er wat mij betreft ingegrepen worden (geef een ban van 24 uur oid).

Maar ik zie ook zo vaak dat mensen enorm overgevoelig reageren op een bericht/mening/sarcastische opmerking, dat ik denk stel je niet zo aan joh.... daardoor krijgt een topic een hele andere lading en komt Beheer om de hoek kijken. Béétje nutteloos. Ieder z'n mening, dat is irl toch hetzelfde en dan gast er ook niemznc ingrijpen....

Glimmer, iMoeder en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet wat het is maar hier en op FB ik zie allemaal dit soort topics ... ik mis dit altijd. Ik denk dat je voordat je reageert op iets wat je raakt eens dubbel moet lezen. Mensen lezen, vaak snel en dus verkeerd, en reageren ... van mij mag van als het me niet aanstaat dan lees ik het niet of kom er niet meer.

14. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Waarom uberhaupt iemand vertellen wat wel en niet mag. Ook elkaar hier.. kom op zeg. Ik laat me toch niet de les lezen door een mede-forumer ( is dat een woord...?) Of "beheer". Vreselijk kinderachtig.

Glimmer vindt dit leuk.
  15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Wij lezen niemand de les! Het gaat er om dat wij willen dat iedereen hier respectvol wordt behandeld. En daar was in dat topic geen sprake van. Dát is kinderachtig.

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Het zit je hoog he? :roflmao: Je kan ook naar viva hoor.. :D

Ontopic: Ik vind het allemaal wel best. Ik vind beheer helemaal niet zo snel ingrijpen eigenlijk. In het geval van gisteren waar jij, ts, zo gefrustreerd over bent hoop ik wel dat er een waarschuwing is gegeven voor bepaalde mensen en hun denigrerende opmerkingen op de man. Deze persoon maakt er echt een hobby van om mensen te kwetsen en dat verdiend imo een ban. Dus, beheer heeft terecht ingegrepen.

floppie888 en Whysteria vinden dit leuk.
  17. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Maar geef dan een ban of een waarschuwing. Hoef je niet t halve topic voor te verwijderen.

18. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ja. Ik haat het als mensen mij de mond snoeren of vertellen wat ik wel of niet mag zeggen.

En op Viva zit ik al.

Blijdorp en Ukkie1 vinden dit leuk.
  19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Die laatste zin was niet echt nodig.. beetje jammer ook..

Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar alleen bij persoonlijke aanvallen/beledigingen die echt niet kunnen.

Kijk... ik ben een hard persoon dus als je mij uitscheld voor b..tch... of voor k..tw..f of dat ik niet weet waar ik over praat of me bijv voordoe als ervaringsdeskundige ..dan zal je mij daar niet mee hebben en zal ik je alleen maar uitlachen... maar ga je het hebben over mijn kinderen, over wat ik heb meegemaakt met mijn kinderen/engeltjes... dan maak je me kwaad en kan je maar beter rennen voor je leven (bij wijze van spreke dan)... en DAT is het moment waarop beheer miet inspringen.
    En dan niet alleen antwoorden weghalen, maar de persoon die beledigd een persoonlijke waarschuwing geven en niet een algemeen praatje houden in het topic zoals nu altijd gebeurd.
    En bij de 2e waarschuwing volgt een ban!
    Zo simpel is het gewoon!

Een pittige discussie mag best.. is ook wel leuk om te lezen trouwens (baaaaaal dat ik het van gisterenavond gemist heb haha)

Blijdorp, Ysabella en Glimmer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina