Hoi dames. Ik wil graag ergens in maart of mei starten aan een opleiding kraamzorg. Heeft iemand ervaring hiermee? Zit nu te kijken bij het NCOI. Iemand die me iets kan vertellen hierover en het financiële gedeelte? De kosten, aftrekbaar van belasting, krijg ij zelf betaald? Zwaarte van de opleiding en het week zelf? Kom maar op
Ooit in het verleden de opleiding gedaan, indienst bij de kraamzorg en zij betaalde dat 6 weken werken en dan 1 week school.. Had toen geen kinderen en was nog jong en die onregelmatige diensten zou nu met kinderen wat lastig zijn qua opvang. Inmiddels zit ik in een totaal andere branche
Ik zou dan eerder een BBL opleiding starten bij de kraamzorg. Ze kampen met tekorten dus ik zie wel vaker de BBL voorbij komen Krijg je ook gelijk betaald
Ja sowieso BBL. Ik heb een hele flexibele gastouder. En familie om me heen. Dus dat is wel te regelen. Ik kan hier in de buurt alleen niet echt een werkgever vinden die bbl opleidingen aanbied. Moet zeggen dat ik alleen nog op internet hen gezocht en nog niet heb rondgebeld oid. Eerst maar informatie inwinnen over het werk zelf en de opleiding. Weet 1 ding heel zeker. Ik wil na mijn verlof niet meer terug naar mijn huidige werk. En ik wil ook geen ongeschoold werk meer. Ik word daar gewoon niet gelukkig van. Ik kan zo veel meer.. Ik kan best makkelijk leren. Heb een mbo 4 diploma en die heb ik met 2 vingers in mijn neus gehaald. Door omstandigheden geen hbo meer kunnen doen. De theorie zie ik geen problemen in. Eerder de diensten die gedraaid moeten worden. Hoe zit het met nachten en avonden?
Ik werk alweer 11 jaar in de kraamzorg. Ik denk dat je het beste via een kraambureau een opleiding kan volgen. Er zijn flinke tekorten dus ik vermoed dat je zo ergens kan beginnen. Ik zelf werk op een 3 maanden rooster. Hierdoor weet ik mijn startdatum, wat altijd een wacht is. Deze wacht kan een nacht, dag of avond wacht zijn. Daarna werk je gemiddeld 8 dagen in ‘je’ gezin. Ik werk zelf parttime en ben na een werkweek weer zo’n 2 weken vrij.
Ik doe momenteel de opleiding voor kraamzorg volgens ncoi. Of nouja eigemlijk scheidegger maar alle boeken leerprogramma enz zijn van ncoi. Stuur vooral een privébericht als je meer wilt weten
Ga Werken en leren via een werkgever. Ze zitten te springen om personeel en betalen alles voor je. Daarnaast heb je meteen werkervaring en een contract. Kost je verder niets.