Naar een medisch pedicure. Die kan ook nagel beugels zetten. Als de huisarts het niet goed weghaald, kan er een spiesje groeien naast de nagel..
podotherapeut. Die heeft mij er ook vanaf geholpen met nagelbeugels en gaasjes. De huisarts had daarvoor al toen het ontstoken was de helft van de nagel eraf geknipt. Wat deed dat pijn! Verschrikkelijk! Dus als het nog niet open en ontstoken is, zorg dat je naar de podotherapeut gaat en dat voorkomt.
Hier al vaak geholpen in het ziekenhuis zelfs aan beide tenen tegelijk. Maar helaas groet het bij 1 teen steeds weer in. Nu loop ik bij de podotherapeut. Zij zetten een beugel op mijn nagel. Vorig jaar laten doen, in de winter is deze nagel toch weer wat scheef gaan groeien. Nu in de zomer weer een beugel erop en nu lijkt het wel goed te zijn. De beugel is pijnloos vind ik.
Dankjewel voor jullie reacties!! Ik heb zojuist de huisarts gebeld en ga er morgen even langs. Dan vragen om een verwijzing naar de podotherapeut. Wat hebben trouwens veel mensen er last van zeg. Rotnagels! Ik knip mijn nagels overigens altijd recht en niet te kort. Naar mijn idee zijn mijn voeten heel erg naar binnen gaan staan tijdens de zwangerschap en misschien zijn ze daardoor in gaan groeien.. Daar laat ik morgen ook gelijk naar kijken! Ik bibber nu al.. Maar laat de huisarts er niet meteen aan zitten. Eerst maar eens kijken of de podotherapeut zinvol is..
Heb ik 2 keer gehad en de tweede keer heeft hij ook de wortel van de teennagel aangepakt. Maar daarna nog 3x bij de podotherapeut zonder verdoving een deel van de nagel weggesneden. Dan ga ik liever naar de huisarts Ik ga tegenwoordig braaf naar de pedicure en blijf zelf overal van af. Sindsdien geen last meer gehad (klop af)