@djezelf ; de standaarddingen worden de spullen voor de bevalling en voor dekraamtijd mee bedoeld. -onderleggers -navelstrengklem -kraamverband -bedzeiltje -alchol -net onderbroekjes -watten enz
1 matrasbeschermer 1 navelklem 5 onderleggers 1 pak inlegverbanden luiertape 2 pakken kraamverband 1 flesje alcohol 1 pak damesverband 2 doosjes steriele wondcompressen 1 blok desinfecterend zeep 1 onderlegger 1 kraammatras pak watten en bij sommigen krijg je een cadeau ik zit bij avero achmea, en ik heb geen idee wat je daarbij krijgt, of dat je er wat bij krijgt wel is mijn pakket al verstuurd, maar omdat het huisnummer niet klopte is dat ret. gegaan, en krijg ik het een dezer dagen. vind het wel vroeg, maar beter vroeg dan te laat
Ik heb me ook opgegeven voor kraamzorg bij Zilveren Kruis, in week 12 en heb nog niets gehoord. In week 15 of 16 heb ik nog een keer gebeld en de hele procedure nogmaals doorlopen, maar daarna weer niets gehoord. Allebei de keren zeiden ze dat ik na een week teruggebeld zou worden. Ze geven daar bij de verzekering zelf aan dat je je vroeg moet aanmelden voor kraamzorg, maar vervolgens gebeurt er niets. Ik vind het wel vervelend dat ik er zo vaak achteraan moet bellen. Bij die kraambureau's is het ook heel druk. Staks blijkt het allemaal toch niet goed geregeld of zo. Beetje rommelig, toch? Groetjes, Dominique
Hoi Dominique, ik had ook in het begin gebeld, en heb al een tijd geleden een bevestigingsbrief gekregen, voor de kraamhulp en het kraampakket. Tevens bereicht van de kraamzorg instantie waar ik mijn voorkeur voor had uitgesproken. Dit alles is dus al een tijdje geregeld, dus denk idd dat er iets is is gegaan bij jou. (Ook zilveren Kruis trouwens hoor!!!) Succes. Gr. Cellie.
Ik heb nog niks van de kraamzorg gehoord dus denk dat ik nog een weekje wacht en anders ga ik weer bellen. Voor het kraampakket heb ik wel een brief gehad.
Ik zit ook bij zilvere kruis en ons hebben ze al meerdere malen door de telefoon verteld dat ze heel erg achter lopen en dat we elke keer maar weer over 3 weken terug moeten bellen.. Nu heb ik net vandaag de bevestiging gekregen van het aanvragen van het kraampakket maar nog niks gehoord over de kraamzorg maar dat zal hopelijk ook wel snel gebeuren..
ik heb voor de zekerheid het kraampakket ook nog maar even online aangevraagd. Ben benieuwd wanneer ik wordt teruggebeld.
hoi, ik zit ook bij zilveren kruis en vandaag ook mijn bevestiging ontvangen van het kraampakket. Ik heb aangegeven dat ik hun de kraamzorg laat regelen (dus heb zelf geen instantie aangewezen) het is dan zo dat hun een goede/erkende kraamzorg zoeken en dat die kraamzorginstantie vanzelf contact met jou opneemt. Ik dacht rond de 7 maanden. Dit is mij verteld toen ik met 12 weken zwangerschap mij had aangemeld voor het kraampakket en de kraamzorg. Dus het kan denk ik wel kloppen dat je nog niets hebt gehoord.
Het is een wonder! Een paar dagen geleden heb ik bericht van Zilveren Kruis ontvangen dat mijn kraamzorg en kraampakket geregeld zijn. Het heeft wel 8 weken geduurd, maar nu heb ik wel wat (hoop ik dan). Trouwens, ik heb gehoord dat de matrasbeschermer die je in het kraampakket krijgt veel en veel te klein is en dat je er beter zelf eentje kan kopen. Weet iemand hier meer van?
Ik ben verzekerd bij de IZA en werd pas afgelopen week gebeld door de kraamzorg. Verder ook pas afgelopen week het pakket ontvangen. (wat schijnbaar bij een ander al eerder was bezorgd....ook beetje wazig).