is het nodig om zo'n grote kinderreiswieg aan te schaffen als ik bij voorbaat weet dat ik het niet ga gebruiken? ik doe alles met de auto, dan is voor de kleine voettochtjes een rijdende maxi cosi toch veel handiger? als de baby kan zitten schaf ik wel een buggy aan. ik heb gehoord dat een maxicosi voor het ruggetje niet goed is voor lange afstanden. maar zo vaak ga ik echt niet shoppen . ik vind die grote dingen maar log en onhandig. voor die 5 maanden dat de baby nog niet in de buggy kan, kan ik toch zo'n maxicosi op wielen gebruiken voor de enkele keren dat ik naar de stad wil? ik krijg vaak te horen dat men die grote reiswieg achteraf lang niet zoveel hebben gebruikt. maar de maxicosi op het onderstel hebben geklikt. ik zie ook vaak ouders met een duur quinny onderstel met een maxicosi erop. ik begrijp volkomen dat ouders het kopen als ze vaak op pad gaan, maar ik ga juist niet vaak wandelen. en voor die paar keren dat ik wel ga vind ik zo'n dure aanschaf een beetje zonde. wat denken jullie
Het is je eigen keus. Maar het gaat wel om het ruggetje van je baby. En daar moet hij nog heel lang mee doen.
ja dat begrijp ik.. en ik wil het ruggetje niet in gevaar brengen. maar ik had het over mijn situatie, dat ik alles met de auto doe. als ik geen auto had, was het een ander geval.
Een maxi-cosi is voor mij een autostoel. Meer niet. Maar denk je zelf dat je nooit eens lekker een stukje gaat wandelen met de baby? Alleen maar in de auto gaat zitten? Een baby mag max. 2 uur achter elkaar in de maxi-cosi. Als je verder weggaat, is dat dus al niet handig. En zo comfortabel zijn die maxi-cosi's nou ook weer niet. Een kinderwagenbak met matrasje ligt veel lekkerder en is ook beter voor de rug.
Ik deed ook altijd alles met de auto! Écht alles..... Maar weet je hoe heerlijk het is om lekker te wandelen met je baby, en dan zitten ze echt niet lekker in die maxi-cosi opgevouwen Nu ga ik er veel vaker lopend op uit, nog goed voor jezelf ook om de conditie weer een beetje op peil te krijgen na de zwangerschap Gr. Cellie.
Het valt wel mee hoor, die logheid van zo'n bak. Het is ook ideaal als je op bezoek gaat. heeft je kindje altijd een bedje bij zich en voorkom je dat het van hot naar her wordt gesleept. het heeft toch ook echt zijn/haar slaap nodig. ook is het heerlijk om de wagen lekker buiten te zetten als de kleine slaapt. Is nog gezond ook. Wij hebben dus wel een wagen met wieg besteld. ook al zal het rond januari er echt niet meer in passen. heb verder gelezen dat je in eerste instantie het kleintje max een uurtje in de maxi cosi mag hebben. of sporadisch langer als het echt niet anders kan. maar dan moet het daarna wel lekker ontspannen languit kunnen liggen. Mocht je toch geen bak gaan aanschaffen, bekninbbel dan nuet op de maxi cosi. de namaak stoeltjes ondersteunen veel slechter. mijn zus had een dure namaak, maar daar lag die kleine man helemaal inelkaar gefrommeld in. De cehte maxi cosi heeft een goede verkleiner als ze nog zo klein zijn. succes!
ik had eigenlijk een quinny maxicosi gezien die met onderstel kwam. vandaar dat ik het vroeg. die zijn toch van een goed merk
Er zijn meerdere wagens die gewoon met bak geleverd worden. Op de adapters die erbij zitten waar je de kinderwagen op klikt, kan je ook de meeste maxi-cosi's klikken. Dat is tegenwoordig vrij gangbaar. Op onze vorige wagen kon dat ook, en we gebruikten het soms. Maar we pakten toch liever gewoon de bak, veel prettiger voor zo'n kleintje. En als je op visite bent kan je de kleine niet de hele tijd in de maxi-cosi laten zitten. En de hele tijd op schoot houden wordt je op een gegeven moment ook zat. Het is prettig als je de kleine even weg kan leggen. Heeft je kind altijd een lekker bedje bij zich.
Ik gebruik de kinderwagenbak ook voor binnen en straks voor buiten in de achtertuin als het lekker weer is. De oudste heeft ook de eerste maanden veel in de bak gelegen in de huiskamer en in de achtertuin, ideaal! In de huiskamer hebben we wel een box, maar in een kinderwagenbak kunnen ze zich lekker warm houden en het ligt lekker knus en rustig voor de baby. Het is ook ideaal als de kleine slaapt in de bak als je thuiskomt van een wandeling, je klikt de bak eraf en je kleintje slaapt lekker door omdat je hem/haar niet eruit hoeft te halen. Mijn ervaring is dat de kleine wakker wordt en blijft als ik hem uit de maxi cosi til en neerleg in zijn bedje/box/kinderwagenbak. Als je echt geen kinderwagenbak wil, zou je een kinderwagen kunnen kopen die je geheel in de ligstand kunt zetten (Quinny). Je baby moet de eerste maanden echt helemaal plat kunnen liggen.
Ik zou niet zonder de reiswieg kunnen Ook eruuug handig als je op visite gaat...je hebt meteen een bedje bij je voor de kleine. En daar mag de maxi-cosi helemaal niet voor gebruikt worden
hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor de complete reiswagen combinatie? met maxicosi en zo derbij?
Er zijn volgens mij ook soort en met Maxi Cosi's die in de ligstand kunnen. het is van een ander merk, maar wel veel beter voor de rug. even bij de speciaalzaak kijken dus.
Ik had mijn kinderwagenbak echt nooit willen missen. Echt super zoiets. Inderdaad even een wandeling naar de plaatselijke supermarkt is toch al gauw gemaakt, verder kindje mee de tuin in met mooi weer in de bak, op visite is het handig als kindje inde bak kan liggen heb ook eigenlijk nog nooit van iemand gehoord die de bak nooit of amper gebruikt heeft..
Je doet veel met de auto, maar je zult met je kindje toch ook lekker gaan wandelen? Dan is een lange tijd in een maxicosi niet echt geschikt voor je kindje....
wij hebben de nieuwe mutsaert.. waren in totaal 399 euro.. geen geld vind ik. kijk maar op mijn website daar zie je het staan...
Ik vind maxicosi's echt ondingen als je baby nog erg jong is. Jarissa zit helemaal in elkaar gezakt en gefrummeld in haar autostoeltje, zelf met verkleiner en handdoek onder haar kont. Ik heb haar echt alleen in de auto in de maxicosi zitten. Verder geen nieuwe argumenten: het slapen en wandelen is al genoemd. Net als lekker in de tuin liggen. Ik zou zelf echt niet zonder reiswieg willen.
zo'n reiswieg is toch juist handig dan kunnen ze lekker liggen en het is net zoals wat Pendrang zegt die kleine zit zo gefrummeld in die maxicosi denk dat dat niet echt goed is en vaak als je een kinderwagen koopt zit er ook wel een reiswieg bij hoor... Maar je kan mij ook niet wijsmaken dat je niet met die kleine zal gaan wandelen... kijk dat je niet dagelijks shopt oke dat doe ik ook niet maar ik zal straks wel lekker als bv het zonnetje schijnt een lekker stukje gaan wandelen lekker pronken met de baby... Nee ik vind de reiswieg handiger dan een Maxicosi zeker als ze zo klein zijn...
En al hou je niet van wandelen, als je even een brood moet halen ofzo, pak je dan steeds de auto? Ik merk dat ik toch vaak even iets wil hebben en dan is een wandeling naar de supermarkt niet alleen gezonder maar ook net zo snel als met de auto.
Wij hebben de Bugaboo, dat is dan wel gelijk een van de duurste geloof ik, maar dat is kwestie van smaak en keus natuurlijk. Dit was mét Maxi-Cosi ca 1000.
het lijkt mij ook niet dat je dat telkens met de auto gaat doen... Je kan mij ook niet wijsmaken dat je alles met de auto gaat doen... Als het lekker weer buiten is en het zonnetje schijnt dan is het toch juist heerlijk om lekker wandelend boodschapjes te doen ofzo? ja toch