hoi meiden, even een (misschien wat rare) vraag.. Ik heb de laatste spulletjes bij prenatal besteld, en die zijn gisteren binnengekomen.. nou stond er op de uitzetlijst dat ik 6 flanellen luiers nodig had.. maar waar dienen die voor? en waar dienen de hydrofiele luiers dan voor? xxx
Hydrofielluiers zijn voor: -onder het hoofdje in bed/wieg & kinderwagen -afdrogen -aankleedkussen Ik heb er 20 van. Maar flanellen luiers heb ik wel in huis gehaadl, maar niet gebruikt, ja als 'hoeslakentje voor in de kinderwagenbak, maar meer ook niet.
kun je die flanellen luiers gewoon gebruiken als 'hoeslakentje' in de kinderwagen dan? dat zou wel handig zijn.. en, in de ledikant hoef je toch niks onder het hoofdje te leggen?
Ik heb de flanelen luiers ook niet gebruikt, nou ja voor het zelfde doel als robertsaskia maar verder niet! En de hydrofielluier gebruik ik voor afdrogen, hoofdeinde in de wagen, hoofdeinde op het bed en zo komen die dingen nog wel eens van pas voor in de maxicosi Tegen veel zweten
Ik ben nooit de flanellen luiers in huis gehaald... mij was namelijk verteld dat deze amper gebruikt werden dus dat vond ik niet nodig. En idd... de kraamhulp heeft er nooit naar gevraagd ofzo... de hydrofiel luiers gebruikte ik voor onder het hoofdje in de wieg, ledikant, kinderwagen, afdrogen en tijdens het voeden..
Die flanellen luiers vouw ik om het matrasje van de kinderwagen, werkt prima, maar het schijnt dat waskussen hoezen ook passen. Maar omdat die flanellen dingen verder niet gebruikt worden hier gebruik ik ze in de kinderwagen. (als ik had geweten ze zo weinig te gebruiken zou ik zeker geen 6 aanachaffen) In het bedje onder het hoofdje, voor evt. kwijlen ofzo. Nu ook niet meer zo vaak, want ze wikkelt zich er in. Vind ik een beetje eng.
Flanellen luiers kun je oa als hoeslakentje gebruiken. De kraamhulp legde ze in een driehoek gevouwen in het ledikantje onder het kontje, zodat je bij een doorlekkende luier het hele bedje niet hoeft te verschonen. Flanel blijft beter liggen dan een hydrofiele luier. Verder gebruikte ze de luiers ook voor op het aankleedkussen, als je kindje in bad gaat. Flanel neemt veel vocht op, dus dan hoef je het aankleedkussen niet te verschonen. Ik gebruik ze nu nog steeds bij het wassen. Onze meid heeft altijd de neiging om te gaan plassen, zodra ze bloot is. Als ik haar was, leg ik meteen een flanellen luier onder d'r kontje, zodat ik niet de badcape en alles onder de plas heb. Ik heb drie flanellen luiers en ik vind ze erg handig, meer heb je er op zich niet nodig. Hydrofiele luiers gebruik je onder het hoofdje tegen het spugen, als spuugdoekje bij de voeding, om je borstvoedingsspullen in te pakken als ze gesteriliseerd zijn en als handdoek. Hier kun je zeker niet zonder, gewone handdoeken zijn veel te dik om mee af te drogen.