Inhoud vaccinatie: geaborteerde baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joppie1, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Joppie Ik had een missed abortion met 11 weken. Omdat mijn lichaam het niet afstootte, moest ik een curretage ondergaan. Die curretage wordt ook een abortus genoemd. Deze medische ingreep is met goedkeuren van mij gedaan. Aangezien ik al drie weken met een dood kindje rondliep, moest het toch weg gehaald worden. Dit heeft totaal helemaal niks te maken met het plegen van een abortus, omdat een kindje niet gewenst is!

Ik geloof dat je niet helemaal snapt waar de term abortus voor staat...

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Te gek wat mensen geloven :) ik vaccineer mijn kinderen ook gewoon. Maar ik probeer niet alles zomaar klakkeloos aan te nemen gewoon omdat het op het nieuws is geweest. Sterker nog, ik kijk geen nieuws meestal ;). Zelf nadenken vind ik toch fijner dan dat er voor mij nagedacht wordt.

En sydneys, tuurlijk bestaat er leven op andere plaatsen in ons heelal. Maar dat de amerikanen een alien gevangen hebben in area51 denk ik niet. ;)

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh joh je kan die cellen gewoon via internet bestellen :$ Er staat trouwens bij van een 3 maanden oude foetus. Er even van uitgaande dat wat er staat klopt.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kun je je eigen virus kweken ;)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarom zou dat niet kloppen?
    Ik moet soms zo lachen om dit forum. Jullie zijn zo van de speculaties. Komt er iemand met feiten en antwoorden, is het weer niet goed. ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou voor het eerst dat ik nu dacht van kun je. Zo iets kopen??

Doe je onderzoek voor je werk.??

Ik normaal mens(soms):D. Zou niet weten hoe dat te zoeken ;)

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh maar ik denk ook niet dat er een een of andere complot theorie achter zit hoor. Maar als er iets de laatste jaren malafide is geworden dan is het de farmaceutische industrie wel. Wat niet wil zeggen dat er alleen maar foute dingen worden gedaan of bewust slechte medicatie wordt gemaakt. Het gros van de mensen zal ook best wel integer zijn alleen op het moment dat het miljoenen of misschien wel miljarden gaat kosten om een fout te erkennen en medicatie terug te roepen dan kan ik mij best indenken dat als het risico beperkt blijft er geen publiekelijke actie wordt ondernomen.

Een mooi voorbeeld van hoe de industrie er mee omgaat is het injectienaalden debacle wat in 2015 aan het licht kwam na een uitzending van een vandaag.

gezondheid :: Hoe veilig zijn onze naalden?

Dat jij er heel bewust voor kiest je kinderen in te enten dat snap ik volkomen. Het is een geruststellende gedachten dat de ziektes waarvoor ingeënt wordt jou kind naar alle waarschijnlijkheid nooit zullen treffen. Maar er zijn ook mensen die er op een andere manier naar kijken en helemaal niet enten of de eerste inentingen uitstellen. Wat ook betekend dat je in veel gevallen de inentingen zelf moet betalen of dat deze alleen vanuit een aanvullende verzekering vergoed worden.

(Bron: RIVM) Nu krijgen kinderen tegen wel twaalf ziekten prikken. Maar vroeger tegen veel minder. Vijftig jaar geleden, in 1957, begon het prikkenplan van de regering dat Rijksvaccinatieprogramma (RVP) heet. Kinderen kregen toen vier prikken. Die waren tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio. In 1974 kregen alleen meisjes ook een prik tegen rodehond. In 1976 was er de prik tegen mazelen. En in 1987 tegen bof. Jongens kregen toen ook een prik tegen rodehond. De prik tegen Hib-ziekte kwam in 1993 in het prikkenplan. Die tegen meningokokken C in 2002, tegen hepatitis B in 2011 en tegen pneumokokken in 2006 en tegen baarmoederhalskanker in 2009. En alleen meisjes krijgen een prik tegen baarmoederhalskanker.

Waar ik zelf een beetje huiverig voor ben zijn de inentingen die de laatste jaren zijn toegevoegd. Puur en alleen omdat hiervan de lange termijneffecten niet geheel duidelijk zijn.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Haha nee hoor ik geloof het best dat het klopt. Die laatst zin was voor de complotters onder ons 😉

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, ik gebruik idd veel cellijnen voor mijn werk. Niet deze overigens.
    En ik verzeker iedereen: deze cellen hebben echt helemaal niets meer van doen met hun originele oorsprong.
    Dat iets in oorsprong misschien discutabel is of misschien zelfs verwerpelijk is betekent niet dat dat dan richting prullenbak moet/gaat.
    Ik hoef vast (hopelijk) niemand te vertellen wie Mengele was.
    Deze man heeft heel heel heel veel onschuldige slachtoffers gemaakt en toch plukken we onbewust dagelijks de vruchten van zijn werk.
    Zo ook van het werk van de vele 'foute' Duitse farmaceutische bedrijven uit de 2e wereldoorlog (lekker Bepanthen blijven smeren dames!).
    Niet alles is zwart/wit. Ook mensen die hier heel hard roepen 'tegen' te zijn hebben hier dikke kans mee te maken gehad. Cellijnen worden namelijk overal gebruikt. Ook als je simpel bloed laat prikken om op een bepaalde aandoening te worden getest.

Over de vraag 'wel of niet enten' zeg ik maar even niets. Daar heb ik al zooooooo veel over geschreven en ik wil geen tweede S....B worden. Dat is slecht voor m'n hart 😉

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nee sorry daar geloof ik inderdaad niet in. Ik ben christen dus geloof in een schepping door God.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Je laatste deel is weer het andere uiterste. Dat geloof ik ook niet. Maar wel dat geld een te grote rol is gaan spelen. Ik werk zelf in de branche en er gebeuren nu eenmaal dingen die niet kunnen waarin geld de belangrijkste oorzaak is. Ook met vaccinaties. Voor ons een van de redenen om niet te vaccineren. Juist door wat ik weet. Let wel een van de. Er zijn er veel meer.

12. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Dan geloof je dus wel een buitenaards leven ;)

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ze zegt dat ze niet in aliens en al die dingen geloofd...

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat je de grap van die opmerking niet begrijpt😉

15. Loesje86

Als jij de opmerking van krulpeterselie wél begrijpt, begrijp je ook dat een 'grap' in die zin dus nergens op slaat en dus geen grap is.

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Last van de hormonen? :p

Ik vond het toevallig wel grappig. Enne wie zegt dat God na de Aarde niet nog een planneet met leven heeft gecreëerd? T is niet bepaald een succesnummertje hier als je ziet wat de mens zichzelf en al het andere leven om zich heen aandoet.

@Ts al wat gehoord van de GGD?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sjees.. Lighten up! Ik vond m wel grappig eigenlijk...

18. Loesje86

Welke hormonen? Voor jou niet, voor mij wel ;)

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

De vrouwelijke waar je soms wel eens last van kan hebben :D

20. Loesje86

Oh bedoel je die? Neehoor, geen last van :)

Deel Deze Pagina