Inhoud van de kluis van de SNS bank is voor slopers van het winkelcentrum in Heerlen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Pinkluis SNS-bank Heerlen is voor slopers
    De slopers van het Heerlense winkelcentrum ’t Loon mogen alles wat ze vinden meenemen, en daar behoort ook de pinkluis van de SNS-bank bij. Zo’n kluis bevat maximaal 250.000 euro.

Woordvoerder Paul 't Lam bevestigt namens de vereniging van eigenaren van 't Loon, opdrachtgever en financier van de sloop, dat het contract meldt dat alles eigendom wordt van het sloopbedrijf.
    Claims winkeliers voorkomen
    "De grote grijper kan inventaris beschadigen en we willen claims erover van winkeliers voorkomen. In het contract staat geen uitzondering voor de pinautomaat", zegt ’t Lam in De Limburger.
    Bank weet van niets
    De bank weet niets van een afspraak dat de sloper de kluisinhoud mag verdelen. "De burgemeester heeft de winkeliers beloofd dat hun inventaris niet opduikt op Marktplaats. Als de slopers onze kluis bergen, gaan we ervan uit dat we dat horen." Hoeveel geld er in de kluis zit, wil de bank niet zeggen.
    Geld zal worden verdeeld
    Directeur Beelen van het sloopbedrijf heeft zijn werknemers beloofd dat de inhoud van de kluis onder de hele ploeg zal worden verdeeld. Behalve de kluis ligt er op het sloopterrein van 't Loon de achtergelaten inventaris van een tiental ondernemingen, waaronder de C&A.

2. SeaShell

Dat is nog eens mooi meegenomen!

Stel er werken 100 slopers aan, dan word die 250.000 verdeeld over hun, das echt mooi meegenomen, wow

3. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Mijn zwager is directeur van dit sloopbedrijf. Ik denk dat ik maar eens even een praatje met hem ga maken... ;)

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Werkelijk belachelijk.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou idd zeg..

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Vreemd..

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heel erg raar.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Verdeel het dan onder de winkelliers die nu hun eenmanszaak zaakje kunnen sluiten. Er zijn mensen hun levenswerk kwijt. Hun inkomsten en alles wat ze hadden en dan krijgen die lui dat geld. Ongelofelijk. Wat denk je van al die dure kleding etc. Belagelijk

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Inderdaad! Snap de hele gedachte erachter niet?
    Ze werken toch voor hun centen (die slopers) en het is toch duidelijk van wie die spullen en dat geld is (getroffen winkeliers!). Wat geeft hun het recht dat ze mogen houden wat ze vinden?

Hoop dat het een broodje aap verhaal is.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat dacht ik nu ook.

11. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Het schijnt dat er een clausule opgenomen is in de overeenkomst tussen klant en slopersbedrijf. Daar staat in dat alle inventaris in panden die gesloopt worden rechtmatig aan het slopersbedrijf toebehoort.
    Normaal gesproken haal je een pand totaal leeg voor dat het gesloopt wordt. Dat kon nu, door de omstandigheden niet.
    Het lijkt me dan dat je een uitzondering maakt op de bestaande regels wbt inventaris.
    En ik denk dat de gedupeerde ondernemers het geld beter kunnen gebruiken.
    'k Ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal gaan.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Voor de winkeliers komt al geld.

Dus misschien wel een hele leuke meevaller voor de medewerkers van het sloopbedrijf..

Elk nadeel ( understatement) heeft een voordeel ( voor de slopers)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar waar komt dat geld vandaan dan?

Lekker omslachtig weer, winkeliers krijgen allemaal (heel begrijpelijk) schadevergoedingen etc, en dit word allemaal maar weggegeven onder het mom van 'mooie meevaller?'

Lijkt me dat ze dat geld nu toch wel dondersgoed voor andere zaken kunnen gebruiken daar.

14. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Raar verhaal! Lijkt me heel sterk over die kluis.

15. SeaShell

bron is trouwens het RTL nieuws, en zal er denk ik niet langszitten

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik vind het echt schandalig! Hoe kun je dit verkopen aan de winkeliers? Ze zijn alles wat ze opgebouwd hebben kwijt! Oke ze krijgen een schadevergoeding maar dan nog..dat geld moet gewoon terug naar de bank want het is geld van mensen! Ik vind het gewoon legale diefstal hoor

17. SeaShell

Bank bederft pret voor slopers 't Loon
    De slopers in het verzakte deel van het Heerlense winkelcentrum 't Loon hadden zich verheugd op een flinke bonus: de inhoud van de pin-kluis van de SNS bank. Ze vangen alleen bot.

Een woordvoerder van de bank laat RTL Nieuws weten dat de opbrengst de slopers zal tegenvallen. In een kluis zit weliswaar maximaal 250.000 euro, maar deze kluis is voor de sloop al leeggehaald.
    Slopers krijgen alles volgens contract
    Woordvoerder Paul 't Lam van de vereniging van eigenaren van 't Loon, de opdrachtgever van de sloop, bevestigde eerder dat volgens het contract alles eigendom wordt van het sloopbedrijf.
    Inhoud van de kluis verdelen
    Volgens Dagblad De Limburger mogen de slopers uit alle achtergelaten spullen 'hun deel meenemen'. Aannemer Wim Beelen heeft zijn werknemers volgens de krant beloofd dat ze de inhoud van de kluis gaan verdelen.
    Het sloopbedrijf houdt vanmiddag een persconferentie.

18. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik vind dit echt achterlijk! Een mooie meevaller my *ss!
    Al zou het volgens het contract mogen, dan zou ik het nog raar vinden als die aannemer dat zou doen. Dat geld is van de bank en dus van haar klanten (die er vervolgens voor op gaan draaien).
    Ik kan hier zo boos over worden. Er zijn daar een hoop mensen hun winkel/huis kwijt. En ja het zal wel vergoed worden, maar meestal kom je er gewoon slechter uit (en dan heb ik het niet over de emotionele schade). En dan wil zo'n aannemer dat geld over zijn personeel gaan verdelen??? Dat hij het in een ander of fonds stopt voor de gedupeerden ofzo...
    Ik hoop dat er geen cent in die kluis zit. Stelletje graaiers!

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hele rare situatie dit, maar als het sloopbedrijf verstandig is dan versoepelen ze in dit geval hun regels. Zoniet dan is de kans groot dat zij geen grote klussen meer krijgen aangeboden.

Deel Deze Pagina