inhoud vluchtkoffertje

Discussie in 'De bevalling' gestart door rebekka84, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi, dit is niet de eerste keer dat ik ga bevallen, maar wel de eerste keer dat ik zeker weet dat ik dit thuis wil doen. Ik wil nu toch m'n tas klaar zetten voor als ik weer te vroeg beval (mag vanaf aanstaande vrijdag thuis). Heb nog steeds t idee dat t elk moment zou kunnen gebeuren. Wat moet er in?

Heb nu:
    - camera en fototoestel
    - papieren vk, verzekering en legitimatie

Voor mezelf:
    - onderbroek, voedingsbh
    - zoogcompressen
    - (positie)broek
    - shirt lange mouw/shirt korte mouw
    - 2 paar sokken
    - badjas (eigenlijk kimono)
    - lang pyamashirt met korte mouw
    - pyamabroek met spaghettitop
    - toilettas (douchegel, shampoo, cremespoeling, deo)

Voor de baby:
    - mutsje
    - sokjes
    - 2 rompertjes
    - 1 boxpakje
    - 1 jasje
    - slofjes
    - knuffeltje
    - fopspeentje
    - maxi cosi

Wat mis ik/is overbodig? Ik hoef geen entertainment mee ofzo, bevalling is denk ik zo klaar. ;)

Moet ik m'n tas na die 37 weken dan ook echt nog laten staan of kan ik t zooitje dan weer opruimen?

Alvast bedankt dames.

2. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Je hebt al veel van de inhoud ingepakt! Ik heb voor de zekerheid een setje 50 en 56 in de tas.
    Verder heb ik voor manlief een shirtje, boxer, deoderant en tandenborstel. Wel zo lekker dat hij zich ook even kan opfrissen☺️

Je tas kun je het beste laten staan tot je bevallen bent. Je weet maar nooit of je tijdens je bevalling acuut naar het ziekenhuis moet.

Op internet staan ook checklisten voor je vluchttas.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt voor je antwoord. Misschien dat ik er ook maar maat 56 in doe dan. Ik ben er nu van uit gegaan dat ze als ze te vroeg geboren wordt nog niet zo groot is.

4. Savagegarden

8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    pak koekjes en blikje drinken voor je man... als je eventueel 's-nachts toch naar het ziekenhuis moet heeft hij wat te eten.

5. hobertje

hobertje Nieuw lid

5 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tas voor vieze kleding heb ik erook in gedaan.
    Succes!

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wat te eten/drinken voor jezelf om snel energie op te kunnen doen, zoals Dextro Engery, sultana en AA drink o.i.d. Verder heb ik nog op mijn lijstje staan:

Voor de baby:
    luiers
    wikkeldeken
    Deken voor over maxi cosi

Voor mezelf:
    (bad)slippers
    kraamverband
    Labello
    Haarelastiekje

Overige
    Telefoon + oplader
    Wisselgeld voor in ziekenhuis (voor parkeergeld en/of rolstoel)

7. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij mijn schoonzus was het koffertje best wel klein...maar als ik dit zo lees heb je toch een hele vakantiekoffer nodig :(

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Valt wel mee hoor. Als je in t ziekenhuis moet bevallen zorgt t ziekenhuis voor bijna alles. (Persoonlijke dingen zijn dan wel fijn om mee te nemen).

Als je zelf in t ziekenhuis wil bevallen dan zal je bijna alles wat je thuis ook nodig hebt ook mee moeten nemen. Incl kraampakket etc.

Als je lang over je bevalling doet is eten/drinken/yijdschrift etc fijn, ik verwacht t zelf niet nodig te hebben. Ik ga alleen naar t zh als t moet en dan valt eten etc ook binnen je vergoedingen. Kreeg bij de eerste gewoon drinken en yoghurt

9. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het helemaal niks om thuis te bevallen (mijn man gelukkig ook niet). Als er dan iets niet goed gaat ben je iig in goede handen in het ziekenhuis.

dusseee dan heb ik dus wel een vakantiekoffer nodig als ik alles zelf moet meenemen :D

10. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Als je borstvoeding wilt geven denk dan aan pyjama en kleding met knoopjes aan de voorkant, heel onhandig anders.

Ik zie vaak labello terug, om eerlijk te zijn snap ik dat niet. Als zoiets normaal niet gebruikt heb je het tijdens je bevalling ook niet nodig.

Deel Deze Pagina