Het meeste is gezegd,wil nog een tip meegeven,genoeg kleding voor jezelf,ik had 1 piama 1 nachthempd en 1 set om aan te doen naar huis,de kleren die ik aan had waren nat geworden van de gebroken vliezen,piama vies van het plotseling misselijk worden en het nachthempd van de bevalling,dus had alleen nog een t-shirt en een broek en ik moest nog een nachtje blijven.
Ik kreeg nog als tip van de vk om een waaier mee te nemen omdat het in het ziekenhuis erg benauwd kan zijn. Dus als ik voor manlief geen betere taak kan verzinnen mag hij lekker met de waaier wapperen voor frisse lucht.
Zorg dat de kleding voor na je bevalling lekker ruim is! Mijn buik was net na m'n bevalling nog net zo dik als toen ik zwanger was dit heeft 2 dagen geduurd, dus het shirtje wat ik bij had zat wat krap Ik liep een aantal uur na m'n bevalling door de gang van het kraamhotel, een verloskundige was daar bezig met een bevalling, die zag mij en zei: meid als jouw bevalling net zo gaat lopen als de gene waar ik mee bezig ben gaat het helemaal goed komen oftewel ik had nog een enorme buik haha Ik heb de antwoorden verder niet gelezen maar lippenbalsem, m'n lippen waren helemaal gescheurd van het puffen.
Ik werd ingeleid dus had maar extra ingepakt. 2 stjes kleren (en nog 1 setje aan natuurlijk) 3 pjama's sloffen dikke sokken ondergoed badlaken badjas setje kleding voor de kleine (romper vergeten ) Telefoon met oplader Laptop met oplader Camera met oplader Srabble Pakje kaarten Toiletspullen Enveloppen van de geboortekaartjes en een pen papieren Wafels Koekjes Flesjes water Flesjes appelsap Ik had overigens juist wel honger tijdens de bevalling. Er word geadviseerd druivensuiker mee te nemen.... ik had deze een paar dagen voor de bevalling al opgegeten (even testen) en vergeten nieuwe te halen
hahaha ik ben ook begonnen met me tas maken, had al snoeppies erin gedaan, maar mijn mannetje had daar trek in hahaha, dus de pak is al opengemaakt!
Ook handig om mee te nemen als je naar het ziekenhuis gaat en je moet blijven: voedingskussen en tepelcrème. Man wat heb ik dat gemist.
Ik zou meerdere pyama's/onderbroeken meenemen voor evt verschoning of als je moet blijven, zo ook voor de baby
Ik heb ook nog wat aan mijn tas/lijstje toegevoegd. Ondergoed en sokken voor mijn man. Als we moeten blijven hopen we een kraamsuite te kunnen krijgen als die beschikbaar zijn zodat mijn man kan blijven slapen als dat noodzakelijk is en we niet direct naar huis kunnen. En 2 zakjes chips
Voor de baby: Een simpel wit mutsje voor direct na de bevalling, dit werd dus 2 seconden na de geboorte op zijn hoofd gepland en vond het jammer als een bijpassend mutsje helemaal bebloed zou raken. Voor daarna, een romper, setje kleding, slofjes en bijpassend mutsje. Voor mezelf: Schoon ondergoed, sokken en schone kleding (wijde sportbroek en ruimvallend shirt). Een haarborstel.. Algemeen: Dextro Energy, snickers.. je weet nooit hoelang het duurt En op de maxi-cosi lag standaard het fototoestel.. Ik had bedacht dat als ik langer moest blijven, mijn man toch niet mocht blijven slapen en dus ook wel een extra setje kleding voor mij en de baby mee kon nemen!