Ik heb dit net ook al in een ander item geplaatst, maar ben toch wel heel erg benieuwd naar de meningen... Wij een meisjes naam gevonden die we beiden mooi vinden, maar die begint met een I. Nou begint de achternaam van mijn vriend met een S. Dus dat is I.S. Dat vind in ik niet zo geslaagd nu... Dus hebben we besloten dat er een 2e naam moet komen. Nu hebben we er eentje die begint met een Q. Dus zijn de voorletters IQ. Ik vind dat eigenlijk wel leuk, maar denken jullie dat een probleem gaat worden in de toekomst misschien? De naam zou dan worden Ivy Quinn. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind als voorletters I.Q. niet zo mooi eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik hier een 2e naam niet noodzakelijk, ook al snap ik je twijfel heel goed! Bij post ed zal er dan altijd de voorletter staan en vervolgens de volledige achternaam. De eerste letter van de voornaam en de eerste van de achternaam gebruik je eigenlijk nergens. Zou er wel rekening mee houden als tweede voornaam nooit een S. te kiezen in dit geval.
Initialen I.Q. vind ik niet heel mooi denk ik.. Maar de tweede naam is, naar mijn inziens, niet noodzakelijk.. Als de voornaam met een I. begint, dan schrijf je de achternaam toch altijd voluit? Dus hoeveel mensen Zullen I.S. zien? Die lezen toch I. Schuurmans (bijvoorbeeld)
Ik vind I.S. als voornaam achternaam eerlijk gezegd niet storend, aangezien je dat toch bijna nergens gebruikt. Maar I.Q. vind ik ook best kunnen hoor, het is niks raars of geks dus waarom niet..
Ik vind I.S. niet storend. De achternaam word toch nooit afgekort dus dan heb je I. Schipper bijvoorbeeld. En als je toch graag de 2e naam wilt zou ik het gewoon doen. I.Q. is toch niks geks vind ik.
Tja misschien is IQ niet zo mooi, maar of het erg is..? Vind ik niet! IS heb ik ook geen moeite mee. Bovendien is het dan eerder I. Sfgsjdhdg. Maar twee namen vind ik persoonlijk sowieso mooier! Ivy, mooie naam trouwens!
Hoe vaak gebruik je nou je initialen. Op de post staat het niet hooguit met documenten ondertekenen als paraaf. Om daar nou de naam helemaal voor aan te passen. Bij ons staan de initialen ook niet en we zaten aan een 2de naam te denken maar dat willen we niet. Gaat om de voornaam.
Zolang je niet "van Honderd" o.i.d. van je achternaam heet kan I.Q. best . En Ivy is zo'n prachtige naam, daar matcht alles bij. Dus gewoon doen
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Hier kan ik zeker wat mee! Ik ga er nog eens goed over nadenken.... Lastig hoor een naam bedenken waar ze toch de rest van haar leven mee moet doen!
Ik las je topic titel en had echt gelijk die namen in me hoofd Maar ik zou me er niet aan storen hoor. Vind het leuke name.
Ik gebruik op mijn werk normaliter bijna dagelijks mijn initialen dus om nou te zeggen dat je het nooit gebruikt. Ik vind IQ ook wel grappig en als het niet raar is met achternaam (zoals gegeven voorbeelden) dus prima kunnen.
Dank jullie wel voor de reacties allemaal! De achternaam is Saléh. Dus dan wordt het Ivy Quinn Saléh. Roepnaam Ivy.