Even een discussie thuis. Als je een naam bijv. uitspreekt als Liejenna, hoe schrijf je deze dan? Of hoe zou je dit kunnen schrijven? Liënna Lyenna Lienna Wij zijn overigens opzoek naar een naam dat het liefst begint met een L, waar de i en een a in zit. Wie heeft er nog suggesties? Pff hoop nu toch snel een naam te vinden voor ons meisje hoor. Lastig dit!
Ik zou het schrijven als Liënna wanneer de uitspraak Liejenna moet zijn. Bij Lyenna heb je kans dat mensen Lai-enna gaan zeggen en bij Lienna wordt de uitspraak al snel "Lina" vrees ik. Ook ik dacht meteen aan Livia als andere optie! En anders misschien Liandra, Laetitia, Li(s)anne, of gewoon Lia! (ik heb geen idee wat juullie smaak is en ook niet of jullie zoons korte/lange/moderne/ouderwetse namen hebben). Succes!
Lia staat ook bij ons op het lijstje. Onze jongens hebben relatief korte namen (4 en 5 letters). Eindigend met een "o". Overigens moderne namen, maar niet vaak voorkomend.
Liënna spreek ik uit als Lie-en-na (3 lettergrepen) Lienna spreek ik uit als Lien-na (2 lettergrepen) Lyenna zou ik uitspreken als Lie-Djenna of Lay-enna
Ik ken een Kyenna, dat spreek je dus uit als kiejenna. Dus Lyenna is voor mijn het bekendste zeg maar.
Ik ken een meisje met Liënna als tweede naam, uitgesproken als liejenna. Voelt voor mij ook als de meest logische schrijfwijze.
Ik zou het dan als Liënna schrijven. andere ideetjes: -Lauri -Lani -Laila -Liva -Lisa -Leia -Licia -Liora -Lina -Liska -Lucia -Linda
Liënna, zo zou ik het spellen. Verder namen met de l, i en a. Lisa Lauri Annelies, Annelien, Annelijn Silvia Cecilia Claudia Célia Ilja Lian(ne)