Hoi, Wij denken aan de voor- en tweede naam voor ons kindje met de letters M.S. Nu is dat ook de afkorting voor een vervelend ziektebeeld en, in mindere mate, van een winkelketen. Is dit te ver gezocht en kan M.S. best achter elkaar of hebben meer mensen deze associatie én is het daarmee niet geschikt? Groetjes, Mave
Tja, dat is lastig. Ik vind het gewoon ' toevallig'. Onze dochter haar letters zijn S.M. Kan je ook wel wat bedenken Gewoon de naam doen die jullie mooi vinden! Gr Iris
Onze dochter heeft als initialen ook m.s. Dit is zonder haar tweede naam ertussen. Ik heb daar natuurlijk ook wel even bij stil gestaan, maar het uiteindelijk maar gewoon naast me neergelegd. Had ook zoiets, dan kan ik wel aan de gang blijven, er is vast voor bijna alle initialen wel wat te bedenken.
Ik vind het al raar als iemand initialen zou verwarren met een ziekte. Ik zou die associatie echt niet maken. Als mensen er over vallen, tja dat zegt meer over hun. As de intitialen nou H.I.V. zou zijn, oké...
Ik moest er echt even over nadenken wat er verkeerd zou kunnen zijn aan deze initialen, dus ik zou het gewoon doen.
Ha mooi dat het bij de meesten niet direct associaties oproept, bij ons ook niet namelijk. Maar ineens schoot het me te binnen vandaag. En we willen nog geen naam vertellen aan familie en vrienden, dus ik ben erg blij dat ik het even aan een groepje lezers zo anoniem heb voor kunnen leggen! Bedankt!
Ik heb dat zelf, maar nooit bij stil gestaan en ik heb er ook nooit iemand over gehoord. Dus ik zou het gewoon doen.
Als deze ziekte niet direct in jullie kringen voor komt zou ik het doen. Zeker als jullie het al eens zijn over deze namen.
Ik wilde eigenlijk zeggen: M.S. is niet raar, andersom zou ik raar vinden S.M. en ik lees dat iemands kind hier die initialen heeft. Tja ik persoonlijk zou niet voor sm zijn gegaan maar ms vind ik niet storend. Bij sm ligt voor mij pas de grens
Ms kan ook verwijzen naar Microsoft of naar motorschip, zo zijn er nog wel meer verwijzingen te vinden. Ik zou me er niet druk om maken
Haha ja dat kan natuurlijk ook! Ik werk zelf in de gezondheidszorg, dus ik dacht ook al dat het beroepsdeformatie was...
Ben zelf 25 jaar ''M.S'' geweest, dit waren ook mijn initialen (inmiddels getrouwd) en echt nog nooit, nooit een opmerking over gehad