Misschien dat jullie kunnen helpen. Voor een meisje hebben we twee namen, een roepnaam en een vernoeming. Voor een jongen willen we dat natuurlijk ook. Ik heb altijd gezegd geen naam uit de top-20 te willen en dat is voor een meisje ook gelukt, maar voor een jongen zie ik het somber in... Vanaf vrijwel het begin van de zwangerschap loop ik in mn hoofd met de naam Julian, maar manlief met de naam Ruben. Beide vrij populaire namen, maar beide wel goed passend bij onze naam en de achternaam. Nu willen we als tweede naam graag een naam met een H als vernoeming. Probleem met Julian: De uk zou dan precies dezelfde voorletters krijgen als mijn vader, maar een andere achternaam (vind ik dus niet zo'n probleem maar manlief wel). Probleem met Ruben: uk zou precies dezelfde voorletters en achternaam kijgen als mijn schoonbroertje, dat vind ik dus wel degelijk een 'probleem'. Ik wil op zich wel toegeven aan de naam Ruben, maar geen andere tweede naam. Enige optie zou dan zijn er nog een derde naam bij te doen, maar dat vind ik eigenlijk wat teveel van het goede... Hoe denken jullie hier over?
Ik zou alleen naar initialen binnen het gezin kijken. Wat jullie broers of ouders hebben zou mij niet uitmaken. (Ruben is leuk! Zo heet onze zoon ook.)
Lastig probleem. Kun je de namen niet omdraaien? Trouwens, alles goed, Friendly? Je bent al weer 31 weken, de tijd vliegt.
Ik zou helemaal niet kijken naar initialen buiten het gezin. Ik zou wel kijken of het geen rare afkorting wordt, bijv. w.c. of s.s. of zoiets maar verder, geen waarde aan hechten zou ik zeggen.
Mij zou het eigenlijk niet uitmaken als ie dezelfde initialen + achternaam zou hebben als een schoonbroertje. Is toch van een ander gezin, en woont op een ander adres, dus weinig problemen lijkt mij? En anders, drie namen kan toch ook wel? Ik heb zelf 5 namen (4 doopnamen en 1 roepnaam), maar ik heb nergens last van hoor . En jullie kunnen natuurlijk altijd nog een andere jongensnaam verzinnen, want ik dacht dat Julian en Ruben allebei wel in de top-20 stonden? Ik vind het zelfs trouwens wel allebei heel leuke namen, en heb ze ook voorgesteld bij mijn vriend, maar hij ziet het niet zo zitten . Succes met het kiezen iig!