Ik zou de initialen niet zo erg vinden, maar zou niet een naam nemen die kennissen ook hebben uitgezocht...
Prachtige en stoere naam, onze zoon heet ook Sepp!!(maar dan met 2pp) Ik zou de initialen niet erg vinden, en je kunt eventueel aan je vrienden vragen of ze het erg vinden als je ook Sep gebruikt. Het ligt eraan hoe vaak je ze ziet.
ik heette zelf (meisjesnaam) ook S.S. ben er nog nooit mee gepest omdat het goeie kennissen zijn, zou ik niet dezelfde naam kiezen
Ik zou een tweede naam na Sep kiezen om de initialen een beetje zachter te maken. En je kunt misschien tegen de kennissen zeggen: ik vind het zo'n leuke naam die jullie hebben, ALS we een jongen krijgen, staat die naam ook op ons lijstje. Misschien zijn ze wel gevleid en heb je ze een beetje voorbereid. Ik vond het zo gek en raar dat opeens een paar kennissen hun kind naar mijn oudste zoon vernoemden zonder wat te zeggen. Had het helemaal geen probleem gevonden als ze hadden gezegd dat ze de naam zo leuk vonden, dan was ik wel gevleid. Maar zo geheimzinnig helemaal nooit niks zeggen over de naam en opeens heet ie hetzelfde, voelt echt vreemd, al mag iedereen kiezen wat ie wil natuurlijk..
Initialen. Heb ik geen problemen mee. Zoals eerder gezegd het gaat namelijk voor en achternaam. Kan me geen situatie bedenken dat mijn initialen op papier staan of worden uitgesproken... Naam. Niet mijn ding. Baal er al van dat het buurjongetje van vrienden hetzelfde heet als onze zoon. Zo lastig als ze het erover heeft... Ook om die reden is onze tweede naam op het lijstje geen optie meer omdat deze ondertussen door vrienden is gebruikt, hi hi
Ik vind de initialen geen probleem maar zou mijn kindje niet dezelfde naam geven als die van kennissen. Kun je hem niet 'Sebastiaan' noemen, wat uiteraard afgekort weer 'Seb' wordt? Dan komt het niet zo 'gejat' over...
De s.s. zou niet het probleem zijn, want dat vind ik niet storend. Maar dat je dezelfde naam kiest als goede vrienden vind ik niet kunnen. Of je moet het van te voren melden/vragen.