Hoi, We zijn net zwanger maar de namen zijn al bekend.. We hebben een combinatie van onze eigen namen voor zowel de meisjes- als de jongensnaam (Nicole en Jayson). Jainey voor meisje Nixon voor jongen We wilde sowieso bijzondere namen die niet vaak voorkomen en daarnaast zijn het halfbloedjes dus een hollandse naam wilden we ook niet. Wat vinden jullie ervan?
Mwa, ik vind het namen met een bepaalde asociatie, vooral Jainey. Nixon vind ik een achternaam, en bovendien vind ik de klank (niks) erg negatief.
Jainey vind ik op papier wel leuk, maar de uitspraak... Ik weet niet. Doet me ergens denken aan Jerney Kaagman en dat vond ik nooit zo'n leuke vrouw Jailey, Jaidey en Jaicey vind ik veel leuker. Maar ik snap dat je een combinatie van jullie namen wilden, dan is Jainey wel leuk gevonden. Nixon doet me denken aan een Amerikaanse president. In Engelstalige landen vind ik het een leuke naam. Hier in het Nederlands is de klank "niks" zo overduidelijk aanwezig, dat vind ik jammer.
Ik vind ze beide niet echt mooi.. Bij Nixon inderdaad het 'niks' dat zo naar voren komt en Jainey gewoon niet mijn smaak, maar wel leuk gevonden
Mwa, niet mijn smaak en dus ook te veel verzonnen. Ik herken de niks klank maar moet ook denken aan Nikon (camera). Bij jainey hoor ik ook jaimy. Meer heey, als jullie het mooi vinden is het goed he...!!
Ik vind de namen prima kunnen. Maar ik denk wel, dat veel mensen de naam Nixon niet mooi zullen vinden, vanwege het element -nix- : ik zit te niksen. Een zelfde commentaar komt ook altijd op de naam Marnix, hoewel dat een hele normale oude naam is. Maar het gebruik van het moderne woord niks (vroeger kenden ze dat woord niet, toen was het 'niets'), zorgt er voor dat het voor veel mensen een negatieve klank heeft. Maar de naam Nixon betekent natuurlijk gewoon 'zoon van Nick' in dit geval dan, zoon van Nicole
Jainey vind ik best leuk! Nixon niet zo.. Zou eerder voor een andere combi gaan, misschien Nelson / Nielson / Sonnie / Collin
Ik hou ook van aparte namen dus ben bevooroordeeld 😉 vind Jainey erg leuk! Lief, bijzonder maar niet raar (klinkt als een echte naam) en ik hou van die 'y' in een naam! Nixon vind ik een stoere naam! Heb geen probleem met het nix-element. Hou er alleen rekening mee dat kinderen kunnen gaan zeggen : "Nixon zit je weer te nixen?"
Ik vind het leuk. niet alledaags en niet te geknutseld. ik dacht bij nixon aan de Amerikaanse (es) president, lijkt me geen vervelende associatie
Niet zo'n mijn smaak maar ik vind het idee erachter leuk. Jainey klinkt voor een beetje als een koosnaampje/verkleing van Jane. Nixon inderdaad wat minder door het 'niks'-deel. Maar het zijn namen waaraan ik wel zou kunnen wennen, zeker bij halfbloedjes
Leuk bedacht en tof dat het kan. Ik zou wel Janey schrijven in plaats van Jainey, is iets logischer! Ik vind Janey een toffe naam! Nixon inderdaad erg 'niksen' of 'niks aan' en de president, maar goed Wat ik verder nog kan verzinnen: Janey / Jaynie / Janie / Jenny / Jennie / Jenni Nixon / Nielson / Nikay / Jannick
Nixon vind ik heel gaaf!leuk bedacht jainey iets minder.. Jain/Jane kan ook! En misschien overbodig..maar wat zou je doen bij een eventueel 2e kindje? Zou je dan ook weer naam zoeken waar je iets van jullie namen( of opa/oma)in voor laat komen? ..gewoon een gedachte hoor.