Initialen S.S. ....

Discussion in 'Babynamen' started by Bine84, Aug 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Als dit de namen voor je zijn, zou ik er een extra naam tussen zetten, zolang die dan maar weer niet met een 'O' begint ;).

Dan krijg je bijvoorbeeld S.G.S. M. en dat kan prima.

2. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ken 2 meiden met s voornaam en s achternaam.
    Ja ik heb de associatie even gelegd en nee ik ga daar echt niet over vallen of iets raars van denken naar de ouders toe. Ook met dat lispelen...als je al zover moet gaan denken dan maak je t jezelf zo moeilijk.
    Dus ik zeg...doen als t de naam is

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een voornaam en achternaam met S, wel met tussenvoegsel. Het is maar 1 keer voorgekomen dat ik bij een werkgever SS als afkorting kreeg in mijn e-mail adres. Dat vond ik toen wel erg vervelend hoor. Bedrijven werken vaak met trigrammen, als je een achternaam met een tussenvoegsel hebt krijg je dan SDS of SVS bijvoorbeeld. Als dat niet zo is zal het trigram SSM zijn, of zelfs SMX waarin X de tweede letter van de achternaam is.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, zeker niet als het jullie ideale namen zijn!

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Natuurlijk denk je bij SS maar aan één ding, maar hoe vaak gebruik je nou werkelijk (alleen) je initialen? Het beste idee is inderdaad om er nog een 'extra' naam tussen te plakken. Lukt dat niet dan moet je gewoon deze namen behouden. Een vriendin van mij heeft ook twee dezelfde letters als initialen, als zij deze ergens moet noemen zegt ze altijd: dubbel J en dan achternaam. Je kindje zal dat waarschijnlijk net zo doen: Dubbel S + achternaam. Dan valt het alweer mee..

5. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Edit: verkeerd gelezen. Ik zou er inderdaad nog een andere letter tussen plakken.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,248
    36,032
    113
    Het is dan toch s.s.m? Dan zou ik het wel doen. Ik zou niet kiezen voor s.m. of s.s.

7. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Gewoon doen! Als je daar ook al over na zou moeten denken? Als je nou W.C. oid krijgt oké maar SS? En dan nog je zegt het nooit je schrijft het nooit zondag achternaam.

8. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, geen enkel probleem. Zo kun je van elke combi wel een probleem maken ;)

9. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    De initialen van mijn opa waren W.C.

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik vind het goed dat je hier vooraf goed over nadenkt. En het feit dat je dat doet en de vraag hier stelt, geeft eigenlijk al aan dat het je wel bezighoudt. Ik zou het persoonlijk nooit doen. Het is een beladen afkorting, hoe lang geleden het ook is. WC zijn maffe initialen, maar het is niet beladen.

En nog een toevoeging: er zijn zo veel namen om uit te kiezen ;).

11. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff who cares.. ik heb zelf S.M als je voor+achternaam pakt.. geen hond wat er naar kraait...en in deze gekke wereld kan het morgen zomaar zijn dat de initialen die je anders kiest opeens gelinkt worden aan DE meest brute moordenaar ever.. dus ik zou zeggen doen wat zelf goed voelt :)

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Mijn initialen zijn S.S. Ik heb het nooit gebruikt, ik vond het rete-vervelend en heb altijd SU gebruikt of toen ik ging trouwen SKL. Maar S.S. nooit!

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou S.S. niet doen.

14. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik vind t opzich wel kunnen omdat t toch zo lang geleden is.
    Zou nu meer twijfelen over bijv I.S ;)

15. Leaf

Leaf Niet meer actief

Mijn voorletters zijn S.S.
    Nog nooit "last" van gehad of nare opmerkingen. In mijn hele leven zijn er misschien een paar mensen geweest die de voorletters herhalen. Lekker kort gesprek:
    "SS?"
    "Jep"
    "Oh oke"

En dat was het :p.

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

S.S. zou ik niet doen nee :)

17. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

Feb 16, 2014
    256
    0
    16
    Onze dochter heet S.E.S. Maar omdat haar 2e naam geen roepnaam is, krijg je denk ik wel vaak S.S.
    Ik heb er even over getwijfeld. Maar voor ons was dit DE naam.
    En bij Sylvana Simons valt het toch ook niet op??

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Mijn broer heeft de initialen S.S.
    Daar heeft hij nog nooit 'last' van gehad (ik heb het hem net even gevraagd :D).

19. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou het niet doen. En naam moet perfect zijn. Perfect is een naam in mijn ogen niet meer als je initialen SS zijn.

Over het lispelen: mijn volledige naam spreek je in mijn moedertaal anders uit dan in het Nederlands en dan zitten er ipv 3 s'jes maar liefst 5 x de letter s in. Fijn... NOT!! Als je slist zoals ik als kind deed....

Mijn advies: doe het niet.

Edit: ik lees dat mensen 70 jaar terug het lang genoeg terug vinden...
    Voor mij persoonlijk is het niet AL 70 jaar terug maar PAS 70 jaar terug...

20. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet doen. En als je diet 2e naam echt wilt (bijv door vernoeming) zou ik nog een tussennaam doen.

Share This Page