Initialen S.S. ....

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bine84, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Bij mij altijd en overal😅

Ik zou het nooit doen

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Sorry, maar wat betekend S.S dan?

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schutzstaffel

Ik zou het ook niet doen. Heeft voor mij ook nog steeds een 'lading'. Denk voor veel mensen, het is niet voor niets dat het ook nog steeds niet in kentekens van auto's voorkomt..

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als je een alternatief hebt waarbij je (bijna) net zo goed voelt, zou ik toch voor het alternatief gaan. Als dit het enige is waarbij je het wauw gevoel hebt, toch maar doen.

Voor mij blijft het toch een beladen iets. En op school gaan kinderen het de komende (ik hoop 100) jaren nog altijd tegenkomen.

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik denk dat er geen enkele ouder is die bewust die initialen kiest omdat het een verband zou kunnen leggen naar het verleden.

En als er maar 1 persoon is die die link wel legt, jammer dan
    Ik vind het nogal vergezocht.
    SS staat ook als afkorting voor stoomschip, daar zou ook niemand op gekomen zijn.

In het geval van bepaalde intieme lichaamsdelen (wat eerder genoemd is) zou ik inderdaad wel wat voorzichtiger zijn.

6. Bine84

Bine84 Actief lid

22 dec 2014
    442
    288
    63
    We hebben reeds besloten! Het wordt een andere 2e naam!
    Mijn man vindt het toch ook echt niet kunnen. Bedankt voor alle reacties!!! Dit heeft me goed geholpen!

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Niks meer aan toe te voegen.

8. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Mijn ouders hebben er in 1984 bewust voor gekozen om mij NIET de achternaam van mijn moeder te geven, anders had ik ook de afkorting S.S. gehad.

Maar goed we zijn nu ruim 31 jaar verder, dus als jullie er een goed gevoel bij hebben dan moeten jullie het gewoon doen.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik zou het ook niet doen.
    En ik zou ook niet zo snel voor S.M. gaan, maar dat komt misschien ook omdat ik voor mijn werk behoorlijk vaak moet paraferen en dan gebruik je die afkorting dus wel heel vaak... of moet zijn dat je een achternaam met van of de hebt, dan maak je er gewoon SdM of SvM van...

10. huppelmup

huppelmup Lid

11 feb 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou daar zelf niet voor kiezen...

11. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje raar maar ik zou het zelf nooit doen. Als ik zelf even na denk staan bij mijn officielle papieren altijd de initialen van mijn roepnaam en doopnaam en mijn achternaam vol uit geschreven...

Als De S.S nou voor naam en achternaam was bijv. Sa.nne Sto.ut had het nog gekund. Maar in dit geval zou ik het niet snel doen en anders een derde naam geven zodat je S.S.E of zo krijgt???

Deel Deze Pagina