Initialen S.S.

Discussion in 'Babynamen' started by Penny123, Mar 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.

1. Ja, ik ook!
    Zou mijn keuze ook niet zijn.

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Sia Celine! Leuk

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Hier wordt bijv. bij vergaderingen, documenten etc best vaak de initialen/paraaf gebruikt. Bijv. Maria Kroon -> MK, Dennis de Vries -> DV, etc.

Voor mij is het wel echt een reden om er nog even flink over na te denken (wij hebben ook een achternaam met een S).

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou het niet doen maar dat komt ook door mijn familie.. Nu spreek ik die kan haast niet maar toch zou ik het daarom niet kunnen.

Maar als het jullie niet stoort gewoon doen!

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik zou het ook niet doen. Ook hier wordt heel vaak eerste letter voornaam/achternaam gebruikt. In vergaderingen, documenten , actielijsten enz. Om dan de hele tijd SS te zien, lijkt me toch gewoon niet leuk.

6. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie feedback! Als het een meisje wordt gaan we voor Lisia, met als roepnaam Sia. Geen S.S. initialen en dan hebben we ook geen tweede naam nodig :)

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Goede oplossing!

8. Diro

Diro Niet meer actief

Volgens mij bedoel je voorletters. En dat is niet hetzelfde als initialen.
    Zie woordenboek ;)

Gratis woordenboek | Van Dale

Gratis woordenboek | Van Dale

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Goede oplossing! Ik zou zelf ook niet voor S.S. zijn gegaan.

10. Ik ook, en ik heb daar nog bewust voor gekozen ook door de achternaam van m'n moeder aan te nemen op m'n 18e :D Ik heb er ook totaal geen problemen mee.

11. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Er zijn idd zoveel mensen die S.S. initialen hebben, we hebben nog wel even de tijd om definitief te beslissen.

12. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female
    Onze achternamen beginnen ook beide met een S. Om die reden wilden we niet dat ons kindjes naam met S begint. Reden? Ik werk in een oorlogsmuseum en denk dan direct bij voor en achternaam aan SS'er. Misschien is het ver gezocht, Maar dat is mijn reden. Kindje zal net als vriendlief de initialen M.S. krijgen... M van voornaam, S van achternaam. Misschien vinden mensen dat ook niks, dat kan ook nog. ;)

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

SS vind ik niet storend, maar SM, MS en WC wel. Ik zou het dus gewoon bij Sia houden.

14. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female
    Vriend heeft de initialen MS. Maar ik denk dat er vroeger niet zo bin stil gestaan werd. Ons kindje krijgt ook de initialen MS.. Maar dit vind ik niet storend. Ondanks dat ik dondersgoed weet wat MS is hoor. Maar ik vergelijk mn vriend & kindje hier niet mee. En ze zullen de initialen weinig gebruiken

15. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik ook, als je b.v. elke pagina van een contract of een bespreking moet ondertekenen. Maar ook als je je handdoeken wil laten borduren :D

16. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Hahah ja!! Die handdoeken! Daar moest ik dus ook meteen aan denken!

Ik merk dat de meningen verdeeld zijn, en dat de meeste mensen die zelf S.S. initialen hebben er niet zoveel moeite mee hebben. Ik denk dat we de beslissing straks laten afhangen van wat het best bij ons kindje past.

17. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik snap dat als je in een oorlogsmuseum werkt, de initialen s.s. Niet zo handig zijn. Maar echt waar, ikzelf en de mensen om me heen hebben de link ook niet gelegd. Ik weet dat het vreselijk is wat er is gebeurd al die jaren geleden is gebeurd maar ik link mijzelf en mijn initialen niet aan die vreselijke mensen.

18. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female

Ik snap dat dat per persoon ook verschillend is. ;) Daar is ook zeker niks mis mee hoor... Ik zal mn kindje ook niet linken aan de erge gebeurtenissen van de 2e wereldoorlog. Net zoals ik mn vriend niet zal linken aan de ziekte MS. En mn kindje straks ook niet, die ook de initialen MS krijgt. Toch blijft SS apart voor mij. Misschien omdat er mensen van 85jaar ong bij ons (vrijwillig) werken..

19. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Weet je dat ik er nu pas achterkom dat we voor een jongentje de initialen M.S. bedacht hebben? Ik moest ook heel diep nadenken wat er mis zou zijn met de afkorting, dat komt denk ik omdat de klemtoon anders wordt gelegd op de ziekte MS. Heb er zelf dus ook niets op tegen.

20. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier ook een ms (voorletters). Mijn eerste associatie is nog steeds marks & spencer :p

Share This Page