Al voor mijn positieve test was ik al druk met babynamen. Nu natuurlijk al helemaal. Voor een meisje heb ik al een naam. Zelfs voor een tweede meisje al. Maar ik zit te denken om twee namen te gaan geven. De twee meisjesnamen die ik heb, wil ik sowieso apart van elkaar houden. De achternaam zal beginnen met een S. En naam 1 begint met een R. Naam 2 begint met een V. Welke combinaties raden jullie me verder af ivm rare woorden of afkortingen?
De achternaam wordt voluit geschreven, dus je hoeft er alleen op te letten of de eerste en tweede naam geen gekke afkorting oplevert.
Dit. Dus geen W.C., B.H., K.K.K. of dat soort dingen. Initialen van onze kinderen (zonder achternaam dus) zijn S.A.S. en R.A.M. Wel bestaande woorden dus, maar geen beroerde (al kun je rammen zien als 'slaan', maar ik denk eerder aan het dier ram, en sas kun je tegenwoordig zien als 'schijt aan Sonja (Bakker), maar dat is eigenlijk alleen maar grappig ).
Dat de achternaam altijd voluit wordt geschreven ben ik het niet mee eens. Denk aan een paraaf op documenten, aftekenlijsten, of zelfs het tekenen voor een pakketje. Maar dan zou het in dit geval eerder RS worden dan RVS, dus dat kan in mijn ogen prima. Ik zou meer waken voor een voornaam met een S om SS te voorkomen.
Dit idd. Op mijn vorige werk moest ik tig keer per dag mijn paraaf zetten en in mijn geval is dat C.S. dus dat valt nog wel mee.. maar S.S of I.S is wel een stuk minder geslaagd natuurlijk.
Als ik op mijn werk s.s of i.s moest schrijven zou ik dat echt niet erg vinden. Dat is nou eenmaal zo toch. Daar zou ik een mooie naam niet voor laten schieten. Ik zou alleen als voornaam geen Isis ofzo kiezen
Mijn zoontje heeft de initialen BH. gaat prima hoor! Niet teveel van aantrekken. Wij vonden een leuke naam belangrijker dan initialen. Ik doe zelf ook altijd mijn initialen met m'n tweede naam ertussen. Voor mijn zoontje zou het dan BXXH worden.
Op mijn werk had de directeur de letters SS (alles wordt bij ons op voornaam en achternaam paraaf gedaan). Hij mocht niet aftekenen met die initialen en zijn tweede naam kwam er dus tussen. Hier ook een S als achter aam en een voornaam met een S is dus echt een no hi voor mij RVS vind ik geen probleem trouwens!
Het zou dan overigens RS met iets ertussen worden en VS met iets ertussen. Of misschien uiteindelijk toch geen tweede naam. Maar vind beide namen die ik heb te leuk om ze weg te zetten als tweede naam.
Ik zou een mooie naam daar niet voor laten schieten. Ik heet dus SS en heb daar nooit “problemen” mee gehad.
Ik ken jongen afgekort in initialen K. I. D. Dat vind ik eigenlijk juist wel weer grappig staan Overigens hilarious. Vlak na geboorte van onze dochter kregen we post voor S. L van ...... Mijn man boos he wie is dat?! Snap er niks van. Maar die moest nog even wennen aan de initialen van onze dochter
Ik heb ook weleens gezien dat de initialen samen de voornaam maakten, best grappig Als: Sam Anne Marije Jansen, oftewel S.A.M. Jansen
Ik zag dit eens bij de naam Kjelle. Dus 6 namen gegeven zodat die naam gevormd werd met die initialen. Dat vond ik dan weer iets te veel van het goede
Mijn oudste dochter heeft alleen een M. Ik heb er bewust voor gekozen om de 2e niet met een M te laten beginnen ivm post en dergelijke later. Dit is een F geworden. Als mijn 3e inderdaad een meisje is zal dit een A.H. worden (andere partner, allebei een naam vanaf begin in gedachten. Dus de concessie is 2 namen)
RVS lijkt me weinig schokkend, veel moet kunnen zonder problemen. Ik zou persoonlijk Sonja Smits ook niet laten vanwege SS. Maar Lucas Ursul Lodewijks zou ik niet doen.....
Ja nou daar zat ik dus net over te piekeren. Hoop dat ik het hier even mag plaatsen en niet topic steel van t’s.. Maar wij hebben nu echt de namen gevonden voor ons dochtertje.. zet ik het naast elkaar zijn de initialen T.E.D Ergens vind ik het wel leuk, zei meteen tegen vl; “kijk hebben we leuke bijnaam Teddy!” Of zouden jullie dat nooit doen? Ik heb 1 reserve naam en dan zou het T.E.M worden.
Uhh ja, vind ik ook alleen grappig bij 3 letter namen. Nu houd ik van langere namen dus ik zou het niet doen. TED vind ik niet erg.. zou voor mij geen reden zijn om iets anders te kiezen. Al zou ik niet de bijnaam Teddy geven, want dan maak je er zelf meer van dan het is.
Hier is achternaam M. Manlief heeft roepnaam s. maar volledige naam is dan weer een A. Voor ons zou dat wel een reden zijn om bij een kind met volledige naam S. Te kiezen voor een tweede naam.