Hallo dames, We hebben niet heel lang meer, maar we komen niet uit de schrijfwijze. Hoe zouden jullie de naam Teije/Thije/Tije/Theije ,of welke manieren er nog meer zijn, schrijven? Alvast bedankt!
Ik vind Teije het mooist. Volgens mij word de naam ook het vaakst zo geschreven (even opgezocht; klopt!). Thije vind ik ook wel mooi staan, de andere twee schrijfwijzen niet. Hele leuke naam trouwens!
Teije! Dat is de oorspronkelijke schrijfwijze; kwam rond 1880 al vaker voor, terwijl bijvoorbeeld Thije en Tije pas rond 1980 populairder werden. Teije is ook de meest voorkomende schrijfwijze. Volgens de namenbank van het Meertens Instituut droegen in 2014 in Nederland in totaal 615 mannen/jongens de naam Teije. 348 jongens/mannen heetten Tije en 341 Thije. Dat zijn dus ook de meest gebruikte schrijfwijzes, maar Teije is duidelijk het gebruikelijkst. Theije (32), Teie (6) en Theie (-) zijn beduidend minder gebruikt. Dus: 1. Teije 2. Tije 3. Thije 4. Theije 5. Teie 6. Theie Ook recent, in 2015, werd de schrijfwijze Teije het meest gebruikt. In 2015 werden er in Nederland 43 jongens met deze schrijfwijze van de naam geboren. Hiernaast werden in 2015 de schrijfwijzes Thije (31 geboortes) en Tije (21 geboortes) het meest gebruikt. Theije werd 3x gegeven, Teie 1x en Theie niet. Dus: 1. Teije 2. Thije 3. Tije 4. Theije 5. Teie 6. Theie Lang verhaal, maar voor het gemak en de oorspronkelijkheid ga ik dus volledig voor Teije