Initialen

Discussion in 'De lounge' started by -, Aug 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

S.S. als initialen, kan dat?

1. Ja, waarom niet?

2. Nee, wo2 is nog niet lang genoeg geleden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Niet meer actief

Och meis, ik fikte je heel niet af hoor! Ik gaf gewoon een uitleg. Je hebt mij niet op mn tenen getrapt, ik gaf je alleen mijn mening...

Mijn man z'n mening is trouwens om gewoon s.s. te doen.... Het blijft voorlopig nog wel een half jaar een discussie!!

2. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik zou ook gewoon voor s.s gaan, die letters zie je alleen maar op de post die je kindje gaat ontvangen en die je op de officiele stukken moet schrijven, verder nergens!
    liefs van bianca

3. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0

Ik dacht: ik kan me haast niet voorstellen dat de oorlog al zo 'lang' geleden is dat dit zo is, maar ik laat me graag overtuigen. Ik vind het dan wel bijzonder te constateren dat er juist 8 van de 10 links op de eerste pagina van google gaan over de SS zoals in de oorlog.
    Bovendien zou je mijn vader bijvoorbeeld erg voor het hoofd stoten als je dit zou doen, dus uit respect voor die generatie zou ik mijn kind niet zo willen noemen. Mijn vader is in de oorlog geboren, maar vrijwel al onze ouders komen uit de wederopbouw. Hun levens zijn doorspekt geweest met de oorlog.
    Het is je eigen keuze, maar ik vind het argument dat het zo lang geleden is dat je er nu niks meer mee te maken hebt of niet aan herinnerd wordt persoonlijk wat kort door de bocht.

4. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Voor het pesten maakt het niet uit, als kinderen elkaar willen pesten doen ze dat toch en vinden ze altijd wel iets.
    Als het van de voornamen is dan weten andere kinderen dat niet eens.

Ik vind het mooi dat je wilt vernoemen en ik zou het dus gewoon doen.
    Als het Sanne is, je kan er altijd nog Xanne of Zanne van maken. Duidelijk vernoemd maar je bent de S.S. kwijt.
    Als het Sophie is dan zou ik het gewoon doen.

5. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik zou het ook niet doen maar dat is mijn mening
    en net zo als de anderen zeggen
    is een derde naam een oplossing :idea:

liefs samantha

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ik heb geantwoord: waarom niet?

Mijn man en ik hebben allebei SS als initialen. Maakt toch niets uit?

Groetjes Suusje

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je twijfelt zou je er ook nog een tweede naam tussen kunnen verzinnen, dan is het probleem gelijk weg. Ik zit zelf met hetzelfde, bij ons zou het FC en dan de achternaam worden, ik vind het een beetje klinken als een voetbalclub (FC Knudde?) Maar ja de namen willen we toch graag zo houden.

8. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    Persoonlijk zou ik het nooit doen, ik vind het feit dat je er dus al over nadenkt, een teken dat je er zelf niet helemaal happy mee bent. Ik zou bij alle combinaties er over nadenken of het wel mooi is en kan. Ik vind het niet kunnen, net als AA niet kan. Maar dat is minder erg dan SS. En je ziet die initialen vaker dan je denkt. Sommige mensen gebruiken het als afkorting.
    Je kunt er behoorlijk wat mensen mee kwetsen.
    Maar als jullie het mooie namen vinden en het wel vinden kunnen, doe het dan vooral wat jullie denken dat goed is.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    een van mijn dochters heeft als initialen ook S.M nooit iemand die e rnog over heeft gezegd, ik vind het wel kunnen hoor.

Share This Page