Niet zomaar één : De naam moet: * Weinig voorkomend zijn * Kort zijn ( niet meer dan 2 lettergrepen ) * Een bijzondere betekenis hebben En dan zoek ik ook nog een meisjesnaam erbij, als tweede naam, gemaakt van de namen Chris en Anna , creativiteit mag. Ik weet dat ik nog 19 weken heb, maar ik ben een vreselijke zeur met namen, ik heb inmiddels duizenden namen gezien maar niet DE naam voor ons. Als dank wil ik je een geboortekaartje sturen tzt, als je dat op prijs stelt natuurlijk
Lina - betekenis zacht Abby - betekenis vreugde van de vader Alexa - betekenis beschermer van de mensheid Alexi - betekenis verdediger Alica - betekenis nobel, vriendelijk Alice - betekenis nobel, vriendelijk April - betekenis bloei, nieuwe geboorte Bonny - betekenis knap meisje Caia - betekenis wederoprijzing Carley - betekenis mannelijk Catlee - betekenis puur Chany - betekenis eiken hout Chloe - betekenis ierse rivier Daisy- betekenis de dag van eva Dani- betekenis god is mijn rechtdoener Dawn - betekenis zonsopkomst Daya - betekenis barmhartigheid Deana - betekenis van de vallei Dido - betekenis mytische koningin van Carthage Eden - betekenis zalig paradijs Elin - betekenis fakkel Ella - betekenis beeldschone fee Emmy - betekenis geheel Fauve - betekenis wild Fawn - betekenis jong hert Faya - betekenis vurig Femi - betekenis geliefd door god Holly - betekenis hulst Idony - betekenis herhaald Idoya - betekenis meer Ivy - betekenis wijn Jena - betekenis paradijs Joya - betekenis geluk Kacy betekenis dapper Kelcy- betekenis dapper Klara - betekenid helder Leone - betekenis leeuw Lexi - betekenis beschermer Maja - betekenis voortreffelijk Mauli - betekenis zwart Misty- betekenis mist Myla - betekenis vergevingsgezinde Nicci - betekenis overwinnaar van het volk Niene -betekenis zuiver Polly - betekenis bitter Solei - betekenis zon Tessie - betekenis oogster Willow- betekenis wilg Yona - betekenis duif het zij er best veel. ik hoop dat je hier iets aan hebt
Als voornaam... hmmm... Asha (hoop), Caja (madelief), Gaia (godin van de aarde), India (populaire naam hier in Engeland), Jael (wilde geit!), Melia (met klemtoon op de -i-, een mythologische nymf), Nani ("mooi" in het Polynesisch), Nea (nieuw), Ola (afstammeling), Priya (geliefde), Sabia (lieve), Vida (leven of geliefde), Xylia (uit het bos), Zena (gastvrije), Zita (roos). Als tweede naam misschien Ryan of Rianne? Beetje gewoner dan de bovenstaande namen maar ik kon verder nergens op komen!
Ewa - adem van het leven Lahja - geschenk Farah - vreugde Tori - overwinner Bij de 2e naam kom ik niet verder dan Chana, Chalina
Ik heb de mooi klinkende korte namen uit deze lijst gepikt, misschien zie jij wel een paar andere die je leuker vindt: Unique Baby Girl Names
Thanx voor de lijst! Er stond een naam in jouw lijstje die ik heel leuk vind, als manlief nu dezelfde naam kiest in jouw link, ( met een beetje sturing van mij )dan hebben een naam. Eindelijk. Dan nog op zoek naar een tweede naam .
Ik was er zelf niet opgekomen, ik zal hem vanavond aan manlief voorstellen haha, ben benieuwd wat ie zegt
Hebben meer dames dat trouwens dat JIJ een geweldige naam weet, en je man er van moet spugen en andersom? Mijn man kwam met de naam.....Talisha.....Kan leuk zijn. Voor een ander. Echt dan denk ik van: Hoe komt ie erop? Voor een mooi gekleurd kindje, okay, maar voor een wit boerinnetje: NEE.
Mijn man en ik zaten ook absoluut niet op 1 lijn. hihi. Hij wilde graag als meisjesnaam Teddy. Klink wel erg lief, maar ik denk niet dat je een dochter daar in de toekomst veel plezier mee doet....Maar uiteindelijk kom je er altijd uit.. Je kan ook beiden een lijstje maken met je top 5 en dan hopen dat er een naam op staat die jullie alle twee onafhankelijk van elkaar hebben opgeschreven.
Meisjesnamen: - Nia (alternatieve spelling Nyah, Afrikaans, betekenis doel) - Callie (Engels, betekenis bijzonder mooi) - Ilvie (Nederlands, betekenis de allermooiste) - Mayva (?, betekenis mooi, dierbaar) - Yaris (Engels, betekenis, liefde, lente, mooi) Chris en Anna: - Sia - Rihana
Krista Anna-Lynn Christa Christel Kristel Indy Marit Rosan Lysan Mirte Daniek Tja dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren, wie weet heb je er wat aan! Ik ben benieuwd.