Initialen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door RobinBird, 16 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Ik zou bij B.J. ook echt nooit aan blowjob denken! Dan kun je bijna overal wel iets van maken toch?
     
    Paardenbloem en NiekeKris vinden dit leuk.
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Klopt, ik zag het ook niet, maar mijn vriend wel.
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Volgende DE of FR ofzo? :D
     
    Kolibrie2, Ysabella en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Nee nee, hier komt er geen 3e bij :roflmao:
     
  5. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Op mijn werk en op dat van mijn man (allebei heel andere sector) worden de eerste letter van voor en achternaam regelmatig gebruikt op bijvoorbeeld actiepuntenlijsten. Mijn man heeft asl eerste letter van zijn voornaam een S, zijn achternaam begint met een M. Op alle lijsten staat dus SM, en bij zijn collega SS. Ze vinden dat beide geen ramp, maar ook niet echt fijn. Wij hebben er dus met de namen van onze kinderen wel op gelet.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Mijn vierde (eerste zoon) is vernoemd naar beide opa’s. Ik heb er destijds, met een veto, voor gekozen om het initiaal van mijn vader eerst te nemen en daarna pas van opa van vaderszijde. Reden: z’n eerste naam begint met een C, de naam van opa vaderszijde met een H en de naam van mijn vader met een R. Hadden we het andersom gedaan, dan waren zijn voorletters dus C.H.R. geweest, terwijl hij ook al een ‘adellijke’ achternaam heeft. Christus ‘adellijkeachternaam’ vond ik een beetje ver gaan. :roflmao: Dus nu is het C.R.H.

    Onze jongste heeft andersom juist héél bewust de initialen IX gekregen. ;) Negende kindje immers.
     
  7. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Maar initialen zijn de letters van je voornamen. Dus een Bertha Evelien Janssen, is dan B.E. Janssen.

    Bij eventueel paraaf kan ze dan BEJ gebruiken. Maar ik heb in verschillende bedrijven gewerkt, waar ik verschillende parafen toegekend heb gekregen. Soms met de toevoeging erbij, soms met 2 letters van achternaam. Dit kan nogal verschillen en hoeven ook niet per definitie je initialen te bevatten.
    Oftewel, c.j. van pol kan als paraaf CP krijgen, maar in omgeving waar 3 letterig paraaf standaard is zou dat ook CJP of CVP kunnen zijn bijvoorbeeld.

    Ik zou me zelf alleen druk maken als de letters van de voornamen (initialen) een combi vormen die een scheldwoord of anderszins niet getolereerd woord is.
     
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.845
    3.619
    113
    Voeg je nog een derde voornaam toe. Opgelost!

    Maar zou me er niet druk om maken, dat je je initialen en eerste letter achternaam veel gebruikt. Als paraaf wordt meestal eerste letter voornaam en eerste letter achternaam gebruikt.
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    En als je de twee voornamen gewoon omdraait? Je hoeft de roepnaam toch niet perse als eerste in het rijtje te zetten?

    Dan wordt het EBV en YPP en betekent het niks meer.

    Daarnaast denk ik alsnog dat niemand de link legt met de voorletters plus achternaam erbij. Hier op het werk gebruiken ze de eerste voorletter plus letter van achternaam als afkorting. Nooit beide voorletters.
     
  10. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Hahaha dat is de postcode van het kantoor waar ik werk en echt al mijn (onvolwassen :p) maken er opmerkingen over daar. Denk wel dat het ertoe doet. Ik maak er zelf altijd Ben & Jerry's van
     
  11. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik zou zelf ook gaan voor een derde voornaam! Maar ik vind ook, dat als jij geen enkele naam leuk genoeg vindt volgens de familietraditie, dat de familietraditie dan maar even pech heeft. Jij bent de moeder :D
     
  12. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hahah dankjewel hiervoor, ik en mijn hormonen zijn het met je eens!
     

Deel Deze Pagina