Inititalen SM

Discussie in 'Babynamen' gestart door Anneloesm, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneloesm

Anneloesm Lid

31 jul 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, benieuwd naar jullie mening..

Ik ben bijna 39 weken zwanger en wordt deze week ingeleid, dus echt last minute..

We twijfelen over de 2e naam. De 1e naam wordt Silvijn. Als 2e naam willen we misschien Maurits. Vernoemd naar mijn broer.

Alleen krijg je dan de initialen SM..
    De achternaam begint met een D. Dus SM D........

Is SM een verkeerde keuze vanwege de sado masochisme associatie?
    Wat vinden jullie?

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het zou mijn keuze niet zijn

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ook niet mijn idee. evt nog n derde naam? op zich zijn de namen wel mooi daar niet van hoor.

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wij hebben het om die rede niet gedaan. Maarja zooo erg is het ook weer niet. Ik vind dan S S bijvoorbeeld erger. Hoewel de jeugd van tegenwoordig waarschijnlijk niet eens weet wat de SS is...

5. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Bij ons was het ook wat puzzelen (ook vernoeming) om geen 'rare' initialen te krijgen.. Ik zou het dus zelf niet doen.

6. XSDA

XSDA Lid

5 apr 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heet SM achternaam B nooit problemen mee gehad.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Nee, ik zou t niet doen. Ons meisje heeft CD en daar twijfelde ik al over :p

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het ook niet doen.

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    mijn man heeft SM. een keer om gelachen toen ik hem net kon maar dat was het. spreek hem toch alleen aan met zijn voornaam dus meestal denk ik er niet eens over na.

10. 12345678

12345678 Actief lid

23 mei 2015
    182
    0
    16
    NULL
    Beiden mooie namen maar een ongelukkige combinatie. Ik zou er niet snel voor kiezen.

11. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    tja, wij hebben dus wel ons meisje die initialen. Ze heet Sanne, en haar tweede naam is vernoeming naar mijn moeder, Margriet.
    Dus S.M. E
    Wilde geen andere naam, dus ja, dan maar zo. Hopelijk denken mensen er niet te veel bij na. En het zijn mooie namen ;)

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het wel gewoon doen. Zo is er altijd wel wat om een naam niet te kiezen.

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zou SM niet doen. Kun je er niet nog een naam achter of tussen zetten zodat het bijvoorbeeld S.N.M. of S.M.N. wordt?

14. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Zou me dr niet zo druk om maken en het gewoon doen. Het wordt geen S&M, maar S.M. Persoonlijk zou ik er als buitenstaander niet eens over nadenken. Misschien anderen wel, maar ik vind zo'n vernoeming mooi en is jammer als je het niet kan doen hierdoor.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou me er niet druk over maken. En als iemand anders SM zou heten dan zou ik daar niet eens over nadenken.

16. VSC

VSC Niet meer actief

Die snap k nie :D

17. Anneloesm

Anneloesm Lid

31 jul 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm.. Wisselende meningen hier. Het bijzondere is dat er een grote kans is dat hij ook op de verjaardag van mijn broer geboren wordt.

Mijn vriend wil absoluut geen 3 namen.. Ben al blij dat hij akkoord gaat met een 2e naam. Dus dat gaat 'm sowieso niet worden..

Moeilijk!

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat maakt het uit? Het zijn maar initialen. Ik associeer het eerder met schoonmoeder dan met sado masochisme. En dat komt echt door dit forum ;)

19. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de combinatie vrij ongelukkig is.

Maar er zijn zat mensen met ongelukkiger combinaties. S.M is toch minder erg als W.C ofzo...

20. Leaf

Leaf Niet meer actief

Mijn initialen zijn S.S., ook geen top combo. Maar nooit echt commentaar op gehad.
    Zelf ben ik ook aan het puzzelen met initialen dus let er wel op. Als je helemaal zeker bent van de namen zou ik het niet veranderen om die reden persoonlijk :).
    Het is al moeilijk genoeg.. Je kind een naam geven. Pfoe! Volgens mij wordt ons meisje naamloos :p.

Deel Deze Pagina