How to...IVF?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nathalievstijn, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Hoi lieve (aanstaande) moeders,

    Gelukkig is er deze site, gelukkig is er een plek waar we alles kunnen zeggen en vragen, ervaringen uitwisselen enz.

    Ik ben om veel redenen zelfs ook gaan schrijven (verlies baby, miskraam, zwanger worden, IVF enz.) Mijn doel is mensen te bereiken met dezelfde ervaringen, maar ook om veel taboes bespreekbaar te maken. Men weet toch niet echt hoe ze soms met "ons" om moeten gaan. Merken jullie dat ook?
    Wie weet het in jullie omgeving bijvoorbeeld wel en niet? Waarom wel en niet? Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit bij jullie gaat. Bij ons weet iedereen het eigenlijk wel, maar ze weten niet precies wanneer wat gebeurd enz. Bij de eerste IVF wel, maar ik werd echt stapelgek van die vragen!

    Ik hoor graag van jullie! En mocht je meer willen lezen, zoek je meer herkenning? Kijk dan even op mijn blog. Dit stukje gaat echt over het IVf en volhouden (geestelijk) IVF, hoe hou je het positief?! | My life Blogs

    Liefs Nathalie
    My life Blogs | My life…. daarom een blog!
     
  2. No offence, maar mensen vinden het over het algemeen een stuk aantrekkelijker om een link naar een blog te openen als ze gewone, random berichten van je lezen in een topic, niet als er zo specifiek gepromoot wordt.. Als je graag meer bezoekers wilt trekken (wat ik wel vermoed, gezien er elke maand wel één of twee van dit soort topics voorbijkomen..), zou ik actief mee gaan schrijven in andere topics en clubs op het forum :)
     
  3. Loutje86

    Loutje86 Actief lid

    3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1 :) je hebt gelijk inderdaad. mensen hebben meer interesse in je blog als je actief mee schrijft.
     
  4. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Non taken , haha. Ik stel ook een vraag in mn berichtje...en ik schrijf zeker wel actief mee in topics! (waar ik vaak niet eens over mn blog praat)

    Natuurlijk is het fijn om mensen op mijn blog te krijgen, maar niet omdat ik daar nu meer lezers wil om maar meer lezers te hebben... Men heeft soms een misvatting hierover. Mijn blog is niet een weg om geld te verdienen ofzo. (Het kost mij zelfs geld.) Ik ben alleen maar bezig met awareness! Vandaar dat ik me brutaal en vrij genoeg voel om het af en toe ook zo in een berichtje erbij te vermelden, als ik denk dat ik een onderwerp heb wat aansluit.

    En ik merk dat grotendeels men er helemaal geen probleem mee heeft. Je hoeft er niet op te kijken, geheel vrije keus ;) maar ik zal er rekening mee houden! Wil niet overkomen als één of andere zelfpromoter haha. dat is niet hoe ik het bedoel.

    liefs Naat
     
  5. Pino14

    Pino14 Lid

    20 okt 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Nathalie, goed dat je het onderwerp bespreekbaar wil maken in de buitenwereld. Idd veel taboe. Of mensen willen alles van je weten of mensen zwijgen je dood omdat ze uit schaamte niks vragen. Bij de eerste ivf/isci pogingen heb ik het heel open verteld aan iedereen. Reactie waren wisselend. Was wel lastig dat je ook dan elke keer weer iedereen moest melden dat het weer niet gelukt was. Ook kreeg ik veel ongevraagde tips van waarom ga je niet adopteren ed. De tweede keer (nu) heb ik het bewust stil gehouden. Aan de ene kant fijn dat je niet iedereen alles hoeft te vertellen maar aan de andere kant moeilijk als het weer niet gelukt is en je vrolijk aan het werk moet. Ik heb het dit keer ook niet aan mijn ouders verteld omdat ze al zoveel keer teleurgesteld zijn bij de mislukte pogingen.
     
  6. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Wat bijzonder om te horen dat je het verteld hebt de eerste keer! Zo goed van je! Er zijn maar weinig mensen die hiervoor kiezen, mede ook natuurlijk doordat al die vragen tussendoor het best vervelend kunnen maken. Daarnaast wil je het moment van vertellen dat je zwanger bent graag zelf aankondigen... dat is dan weer lastig als men weet van je traject en tussendoor gaan vragen. Ik begrijp dan ook je keuze van nu!

    Bij ons is iedereen wel op de hoogte. Soms vertel ik (als het in een gesprek zo uitkomt) waar we zitten in het traject. Verder blog ik er natuurlijk ook over, haha. Maar ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik het zelf wel meld als er nieuws is. Algemene vragen vind ik geen probleem, maar vragen of het gelukt is enz heb ik ook liever niet.

    En die ongevraagde adviezen en tips....grrr ;)

    maar je zit er nu dus weer middenin???

    groetjes nathalie
     

Deel Deze Pagina