Klopt het dat dit nu standaard gegeven wordt? ZO ja, waarom niet eerst kijken om moeder natuur het vanzelf laat komen?! Ben ook nog eens als de dood voor injecties, maar na de bevalling van de kleine zal ik er waarschijnlijk niet veel van meekrijgen neem ik aan hihi!
ik kreeg m wel standaart,kreeg er later nog 1 in mijn andere been omdat mjin placenta niet kwam. heb langer over de placenta gedaan,20 min,dan mn dochter 13 min persen.. had een snelle bevalling ws is dat de reden dat dee niet loskwam. miss dat t per vk verschillend is ? gr gemma
Hier ook, maar ik moest gehecht worden, dus dat ding moest er eerst uit voordat ze konden beginnen. En dan kon ik de kleine eerder bij me krijgen.. Maar die prik is de moeite niet.. Heb alleen nog steeds een dovige plek daar. Was bij de 1e bevalling ook, trok wel vanzelf weg, na een paar maand..
Ik heb in mijn bevalplan staan dat ik niet automatisch die prik wil. Bij mijn 2 eerdere bevallingen ook niet nodig geweest ondanks snel bevallen. Dus dit zou je zo kunnen aangeven. Als het nodig is dan is het nodig, maar waarom oxytocine toedienen als je zelf genoeg aanmaakt?
ik ben laatst bevallen in het ziekenhuis (dmv inleiding). Ik heb geen standaard extra injectie gekregen. Maar ik zat nog wel aan het infuus van de weeen opwekkers, dus misschien hebben ze daar nog even iets aan gedaan, maar ik heb het in ieder geval niet bewust meegekregen.
Ik kreeg hem ook, maar mijn placenta lag laag en bijkomende complicatie daarvan is dat je placenta moeilijker loslaat. Tel daar een totaal ruptuur 3de graad en veel bloedverlies bij op en je hebt de spuit meteen te pakken! En geloof me ik ben ook een angsthaas mbt spuiten etc. en ik heb de hele ratteplan gehad (injectie/infuus/narcose/catheter) en dat allemaal NA de bevalling en weer je wat; het boeide me helemaal niets! Zag de wereld voor een krentenbol aan en was zooooo blij en verliefd op mn ukkie dat ik alles best vond als ik maar snel weer naar hem toe mocht. Dus don't worry!!
Bij de tweede eigenlijk gelijk die prik gekregen, maar dat kwam denk ik ook doordat bij de eerste de placenta manueel verwijderd is. Denk dat ze geen risico wilden nemen dit keer. Bij de eerste is de prik volgens mij later pas gezet. En ach, na de pijn van de bevalling kon die prik me eigenlijk ook niet heel veel meer uitmaken.
Kreeg m gelijk in me been had er weinig over te vertellen maar ach na die bevalling voel je en merk je dat echt niet hoor
Ik moet bekennen dat ik écht niet meer weet of ik die injectie heb gehad. Er gebeurt ook zoveel op dat moment. Overigens ben ik al na een half uurtje richting OK gebracht omdat m'n placenta muurvast zat en ik teveel bloed verloor.
Ik had weeenopwekkers gekregen omdat mijn persweeen niet sterk genoeg waren en als ik het goed zeg hebben ze het infuus langer open gelaten (zelfde effect als een spuit?). Ik heb daarom in ieder geval geen extra spuit gekregen.
Ze zullen die prik wel niet voor de lol geven, zal echt wel een reden achterzitten. Ik heb em 2x gehad, 1e keer kwam de placenta 56 minuten na de bevalling, had 8 minuten geperst en voor de rest ook snelle bevalling. 2e keer kwam ie los na 48 minuten. Zal em deze keer ook wel krijgen.
bij geen van mijn bevallingen heb ik deze prik gehad denk dat het afhankelijk is van hoe een eventuele eerste bevalling gegaan is en verschillend per ziekenhuis
Oh, ja. Nu je het zegt. Ik heb die prik ook gehad. Was het alweer vergeten. Heb er zelfs iets later nog 1 gehad, omdat m'n placenta niet wilde loskomen. Volgens mij heb ik die prik 16 maanden geleden bij de bevalling vd oudste dochter niet gehad.
Ik kreeg hem standaard. Ik hou ook helemaal niet van prikken. Bloedprikken vond ik doodeng. Maar net na mn bevalling had ik wel andere dingen om me druk om te maken. Had het amper door.
Ik hem m wel gehad, maar heb daar niets van gemerkt, ik was veel te druk met de baby en het blij zijn dat het ergste achter de rug was.
Ik heb die prik beide keren gehad, een paar minuten na de geboorte van de baby. Was eigenlijk verbaasd dat er nooit over was gesproken, en dat het mij ook niet gevraagd is. De vk zei gewoon dat ze die prik ging zetten. Als ze het wel had gevraagd had ik het ook wel gewild, dus geen probleem. Maar eigenlijk had dit vooraf besproken moeten worden, vind ik. Ik voelde het wel, maar het deed niet echt pijn. De anti-D injecties vond ik pijnlijker, maar ook die waren niet vreselijk.
ik kreeg hem vorige keer en toen zei vk dat het standaard was.... terwijl ik dus zei: ik heb hem nooit gehad....!!! (bij 1 en 2 volgens mij echt niet...) WAs volgens mij ook helemaal niet nodig geweest, want ding flubberde 5 minuten na geboorte al op bed... (vk was te laat met opvangen, want had het helemaal nog niet verwacht..) Vond het trouwens niet echt pijn doen ofzo.... toch wat dikkere billen na een zwangerschap
Ik kreeg m wel, maar binnen 4 minuten kwam de placenta al... eigenlijk meteen na die spuit, dus veel zin zal ie wel niet hebben gehad Vraag me ook wel eens af of die gruwelijke naweeën iets met die spuit te maken hebben gehad