injectie placenta loslaten na bevalling kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door april2012mama, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    denk het niet.... (of hoeft niet iig
    iig bij 2 had ik enorme naweeen (echt extreem) dacht er is een kind blijven zitten.. ;) man, man, wist me geen houding te geven... en geen spuit gehad...

Bij 3 dus wel spuit en iets naweeen.....

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb hem wel gehad. Is hier wel standaard geloof ik.
    Moet zeggen dat ik het best een gemene prik vond en heb er een mooie blauwe plek aan overgehouden.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Denk het niet. Ik heb na 2 prikken ook nog aan een heel infuus met dat spul gehangen en had er eigenlijk geen last van. Nu had ik wel een paracetamol gehad... Maar kan me niet voorstellen dat dat sterk genoeg zou zijn voor gruwelijke naweeën.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Heb hem ook gehad, maar hoorde het pas achteraf van manlief :D helemaal niks van gemerkt!

5. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik heb ook een injectie gehad, in m'n arm. Ik weet niet of het standaard is, maar ik kreeg hem vrijwel gelijk na de bevalling.
    Maar het duurde alsnog 20 min voordat het los kwam, ik had namelijk geen weeen meer. (Misschien omdat mijn bevalling extreem snel ging, 2,5 uur)
    Maar je voelt het prikje echt niet hoor! :D

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook direct na de bevalling. Niets van mee gekregen, ik was aan het genieten van dat kindje wat op mijn buik lag :)

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier niet gekregen, er is er ook nooit over gesproken

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hier 2 spuiten gehad, na de jongste. Of het standaard is durf ik niet te zeggen, het duurde in elk geval best een tijd voor de placenta kwam.
    Bij de andere 2 niet. Maar die waren dmv infuus geboren, dus waarschijnlijk was het infuus toen gewoon nog aan.

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ik heb die prik ook gekregen. ik heb wel van te voren bij de verloskundige gevraagd waarom dit standaard wordt gedaan. Zij gaf aan dat het bewezen is dat vrouwen met deze prik 50% (uit mijn hoofd0 minder bloedverlies hebben. Daarom heb ik het wel laten doen.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb 11 minuten geperst bij mijn zoontje, maar de placenta kwam pas na 57 minuten! De arts-ass. had de gyn al gewaarschuwd dat ze hem straks waarschijnlijk nodig had.

Heb zo'n prik gehad en extra weeënopwekkers (lag al aan het infuus, ben ingeleid) maar ik heb het nog meer op eigen kracht gedaan, voelde nauwelijks persdrang, omdat ik het niet kon hebben dat alles zo goed was gegaan en dat het dan hier alsnog om zou slaan!:D!

Dus dat is het enige waar ik een beetje huiverig voor ben bij deze bevalling! Of de placenta wel wil komen!
    Blijkbaar was het niet alleen voor mijn zoontje een heerlijk plekje, maar ook voor de placenta! Ach...goed om te weten!:D

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.216
    1.282
    113
    Centrum België
    Dito. Vind het dan ook bizar dat zoveel vrouwen hem omschrijven als erg pijnlijk?

12. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Vrouwen zijn gek... ;) ze omschrijven de anti-D spuit ook als zo pijnlijk... Heb er twee gehad (1 na een curettage bij MA en nu 1 rond 30ste week), maar niet extreem pijnlijk hoor, gewoon een prikje, verder nix...

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach.. denk dat het net zo is als met bloedprikken..... wellicht scheelt het ook nog wel WIE (en vooral HOE) hij gezet wordt....

De ene keer prik je bloed, niets aan t handje.... en de volgende keer is je halve arm stijf en blauw.... ;)

14. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na, pijnlijk vind ik persoonlijk ook wat sterk. Het voelt wel wat naar, omdat hij in een spier wordt gezet. En misschien zit het hem er dan ook wel weer in dat je na een bevalling misschien net die spier nog aanspant. Ik merkte ook dat ik die spier even moest ontspannen toen de prik werd gezet.

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb deze prik na m'n tweede bevalling ook gehad, volgens uitleg van de vk omdat m'n bevalling heel erg snel gegaan was. Placenta kwam overigens binnen 10 minuten. Van de prik merkte ik niks maar het plekje is toch wel 2 tot 3 maanden gevoelig gebleven. Gevoel van een flinke blauwe plek, zonder dat het blauw is. Duurde dus ook even voordat ik door had dat 't door die prik kwam.

Edit: dat wat Mon zegt hoorde ik idd ook.

16. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ah oke, bij mij was het dus andersom vandaar dat ik ging twijfelen...

Bij nr. 1 geen spuit, en geen (noemenswaardige) naweeën
    Bij nr. 2 wél spuit en super nasty naweeën (had ook t gevoel alsof er nóg 1 uit gewerkt moest worden haha)

Maar dat zal dan idd wel toeval zijn geweest ;)

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als ik alles hier goed lees werkt het dus ook bij het minderen van de naweeën??? (behalve hier bovenstaand)

de placenta was bij allebeide binnen enkele minuten uit alleen bij de tweede (flotte bevalling) erg last gehad van naweeën (dacht bijna dat er nog 1tje kwam)

tja dan zou ik die injectie ook wel willen

18. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik kreeg em gelijk na de bevalling in mn been. Had geen flauw idee waar ie voor was.. het kon me op dat moment ook niet zo heel veel boeien, haha. Maar ik ben ook niet bang voor injecties..

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bang voor injecties=> nee absoluut niet krijg elke 4 weken 1 dus nee dat boeit me niet

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zeker na de bevalling stelde het echt niks voor.
    Maar ik ben idd ook niet bang voor prikken en zo.

Deel Deze Pagina