Injectienaalden die lijm lekken????? BMR-prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Khlo, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Gister BMR-prik gehad zoon. Nu hoor ik dat bij consultatiebureau's in buurt (limburg) deze injectienaald is gebruikt. Misschien ook bij mijn kind.

Wat nu??? Ben overal aan bellen maar krijg nergens een ontkennend antwoord.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien contact opnemen met het rivm?

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Er is op dit moment zoveel ophef en onduidelijkheid over, dat je waarsch. momenteel geen duidelijk antwoord gaat krijgen. Ik denk dat er heel veel mensen hier nu mee zitten, hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gebruikt. rivm verwijst naar ggd, ggd naar rivm. Mooi staaltje afschuiven.

Terwijl ik naar mijn zoontje kijk en enorm bang ben. En dan dat politieke gedoe hé, nee we weten niks. Ik vroeg wanneer evt gevolgen kunnen optreden zegt ze daadwerkelijk dat bmr binnen 5-14 dagen gevolgen kan hebben. Serieus? Dat vroeg ik niet ik vroeg wat mogelijk gevolg van die lijm is! En wanneer dat kan gebeuren. Ik zit echt doodsangsten uit nu en alleen maar dom gepraat over bmr-prik ipv die lijm.

5. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
  6. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Dit bericht JGZ Kennemerland:
    GEZIEN IN DE MEDIA: ‘Veiligheid injectienaalden in het geding’ - Uit injectienaalden van het merk Terumo kan onbedoeld epoxylijm komen. Dat blijkt uit onderzoek van tv-programma Dossier EenVandaag. Tegenover EenVandaag zegt het bedrijf dat lekkage van de stoffen uit de naalden mogelijk is. Ze hebben het laten onderzoeken en er bestaat inderdaad een kans dat een lijmresidu in de naald kan lopen. De hoeveelheid die in het lichaam kan komen is echter ver beneden de toegelaten waarde.
    JGZ Kennemerland gebruikt voor haar vaccinaties injectienaalden van andere merken, met uitzondering van de BMR-vaccinatie. Ondanks de melding van Terumo - dat het dus niet schadelijk is - nemen wij van JGZ Kennemerland het zekere voor het onzekere en gebruiken wij per direct ook voor de BMR-vaccinatie andere naalden.

Het zou dus niet schadelijk moeten zijn, maar ik snap je zorgen heel goed! Sterkte

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar die waardes zijn als je t bijv via voedinn binnenkrijgt. Niet als t direct in bloed komt. Dan geldt waarde niet zeg maar.

Deel Deze Pagina