Hallo, Ik ben vandaag 34 week zwanger, en alles gaat goed, op een beetje moeheid na , morgen gaat mijn eerste dag van mijn zwangerschapsverlof in! Nu heb ik steeds behoorlijk veel dorst, ik drink soms de hele dag door flesjes water en dubbeldrank leeg! Ook moet ik veel plassen, en mijn urine ruikt erg zoet. Zou ik zwangerschapsdiabetes hebben? Mijn volgende afspraak bij de verloskundige is donderdag, en dan wou ik haar vragen of ze mijn glucosegehalte wil testen, of moet ik dan naar de huisarts? Mijn suiker is volgens mij niet weer getest sinds mijn eerste controle, bij voorbaat dank!
Veel dorst is niet zo raar hoor met dit weer! Je hebt veel vocht nodig met zulke temperaturen en zeker als je zwanger bent.. Ook is veel plassen een bekend symptoom op jou termijn! je kleintje drukt steeds meer op de blaas en als je veel drinkt is het logisch dat je ook vaak moet plassen toch? (dubbeldrank zou ikzelf laten staan hoor, dat is pure suiker wat je drinkt..) Zwangerschapssuiker testen ze dmv je bloed te prikken, hebben ze dat nog geen 2e keer gedaan in je zwangerschap? Ze testen o.a. je suiker en ijzer... Volgens mij is dit standaard procedure?